Syklet gjennom i går og tiuren var virkelig i slaget da vi passerte i 10-tida! Brukte syklene som skjold for å komme forbi, deretter var det bare å løpe opp bakken for å slippe unna den flaksende sinnataggen
Seedinginfo og foreløpig seeding (pr 25. mai) finner du på www.vestmarkrittet.no. Vi satser på å få med Montebellorittet, Raumerrittet og kanskje Farrisrunden i årets seedinggrunnlag.
Hvor mange ganger til vi legger ut foreløpige seedinger, er uklart. Siste seeding tas uansett etter at internettpåmeldingen er stengt, dvs tidligst 14. juni. All seeding basert på noen av årets ritt avhenger av at vi får resultatfiler tilsendt fra arrangører. Dette er noe vi ber om, men er ute av vår kontroll. Det er uoverkommelig for oss å manuelt seede alle som har vært med i et ritt i år. Vi bruker BirkID og andre ID'er som nøkkel, men hvis man kun har deltatt i Montebellorittet, må vi manuelt seede.
Grunnen til at jeg spør er at du nevnte lenger opp at dere satset på å få med Montebellorittet, Raumerrittet og kanskje Farrisrunden.
Raumer-ID og Farris-ID finnes i påmeldingsskjemaet deres, men ikke "Montebello-ID". Jeg har syklet både Montebello og Raumer i år, og er forsåvidt fornøyd med å seedes basert på Raumerrittet - så da er vel alt i orden.
Gleder meg til Vestmarkdebut! (men er litt redd ville dyr, inkludert hissig skogsfugl)
Morten ---------- Santa Cruz Tallboy LTc, Scott Scale Ltd
Syklet gjennom i går og tiuren var virkelig i slaget da vi passerte i 10-tida! Brukte syklene som skjold for å komme forbi, deretter var det bare å løpe opp bakken for å slippe unna den flaksende sinnataggen
Jeg var passerte Engersetra i går ved 11-tida, men da var'n sannelig borte! Litt ergelig igrunnen å ikke få sett dette hissige fjærkreet
Og det er heeelt sikkert at ingen av dere som passerte tidligere har en tiursteik i fryser'n?
Nei, blir ikke med i år. Litt trøbbel med treninga i vårsesongen, ferietur med hjemreise dagen før rittet og diverse, så det blir er ritt-fri vår/tidlig sommer i år. Var ute på min første tur i terrenget for året i går, og det var sannelig på tide (og en stor opptur)!
Skjønt det kan vel kanskje ikke kalles helt ritt-fri heller, sånne "rolige langturer" med naboer er jo relativt god ritt-trening, med hyppig støting, bortimot makspuls i bakkene osv.
Da er det snart tid for guidetur #2 i Vestmarkrittraséen. I følge yr.no skal det komme noen dråper i morgen ettermiddag / kveld, så da får vi testet løypa når den ikke er knusktørr også
Minner om frist for forhåndspåmelding til rittet, søndag 13. juni kl 2359.
Etteranmelding kan gjøres hos Sportsmaster på Nesbru fredag 18. kl 16-19, eller i sekretariatet på Føyka på rittdagen kl 08-11. Etteranmeldte blir manuelt seedet, og kan ikke påregne at det er ledig plass i "riktig" pulje.
Da er det snart tid for guidetur #2 i Vestmarkrittraséen. I følge yr.no skal det komme noen dråper i morgen ettermiddag / kveld, så da får vi testet løypa når den ikke er knusktørr også
Hvor lang tid brukte dere denne gang/forrige gang? Er det muligheter for en kortere runde også?
Vi deler i 3-4 puljer som bruker mellom 2:15 og 3:00 timer.
Det er mulig å sykle en kortere runde, f.eks ved å ta løypa til Junior Marathon (13-16 år): Kart. Vi kan sikkert finne noen som guider den også neste tirsdag, dersom det er interesse for det.
Bakerste gruppe på guideturen tirsdag 8. juni fant ei klokke i traséen. Den kan fås tilbake ved å ringe 988 69 968 og gi en god beskrivelse av urverket.
Vi deler i 3-4 puljer som bruker mellom 2:15 og 3:00 timer.
Det er mulig å sykle en kortere runde, f.eks ved å ta løypa til Junior Marathon (13-16 år): Kart. Vi kan sikkert finne noen som guider den også neste tirsdag, dersom det er interesse for det.
Løypa er ikke godt merket. Merking blir fjernet kort tid etterpå, så det er ikke gjennomførbart, dessverre. Har du GPS, kan du laste ned spor fra denne siden.
Mange fra Asker CK sykler Farrisrunden på lørdag, men hvis du går inn på www.ack.idrett.no under forumet for Terreng eller Trening, kan det hende at noen avtaler en runde der. Helt sikkert greit å slenge seg med.
Minner om frist for forhåndspåmelding til rittet, søndag 13. juni kl 2359.
Etteranmelding kan gjøres hos Sportsmaster på Nesbru fredag 18. kl 16-19, eller i sekretariatet på Føyka på rittdagen kl 08-11. Etteranmeldte blir manuelt seedet, og kan ikke påregne at det er ledig plass i "riktig" pulje.
Er ombord i en båt ca midt mellom India og Singapore og tror -gjentar tror jeg kommer meg hjem til Vestmarkrittet. Flott at jeg kan melde meg på på rittdagen, og supert at jeg også kan bli seedet da. Er litt for riski å betale kontigent når jeg ikke vet om jeg rekker rittet.
Mitt spørsmål blir derfor: Hva trenger jeg for å ble seedet påmeldingsdagen. Bare tidene fra aktuelle ritt, rittID, tidsdiplomer, vitne etc?
Antar det ikke holder å si at jeg syklet 60km på 2 timer på ergometersykkel i høy sjø.
På selve dagen har vi ikke mulighet til å bruke andre ritt enn de som er oppgitt på nettsidene til seeding. Jeg anbefaler deg å registrere deg som bruker i databasen allerede nå, og legge inn alle RittID-ene du har. Du vil bli plassert i riktig gruppe dersom det er ledig plass. Hvis ikke, i første ledige gruppe.
Da er jeg registrert som bruker og Birkid og GrenserittID er registrert. Håper jeg rekker hjem til rittet denne gangen. Alle de andre rittene denne våren har gått i vasken pga jobbreiser. På tide å komme seg hjem og ut å sykle!
Tror nå at Tiuren er borte fra Engersetra. Derimot er det kommet en del sauer og kyr. Sist nemte er ikke spesielt glad for å flytte på seg. Vær derfor oppmersom på disse når dere er ute og trener. Vi forsøker å jage disse vekk fra traseen rittdagen, men de kan fort dukke opp igjen!