Etter å ha lest gjennom rittplanen for landeveissesongen ser jeg at mye vil kollidere med terrengrittene. Jeg har derfor vært en runde med meg selv og funnet ut at terrengsykkelen vil bli mer brukt neste sesong og derfor har jeg ikke noe utbytte av en så heftig landeveissykkel som Trek Madone 5.2.
Sykkelen ble kjøpt i oktober 08, men ble ikke brukt før i Mars 09. Siden jeg for første gang begynte å kjøre terrengritt i fjor, ble landeveissykkelen mindre brukt enn forventet og den har ikke mange milene på veien, dessverre.
Skal innrømme at sykkelen har hatt et heftig møte med asfalten, men det ble mer skade på rytter enn sykkel.
Sykkelen har full Shimano Ultegra gruppe med kompakt krank. Det står på en 14-25 kassett siden jeg sykler for junior, men bytter til den kassett utvekslingen du vil ha. Hjulsettet som står på er Bontrager Race Lite, begge hjulene er helt rette og stive. Dekk som følger med er Vredestein Fortezza som ikke har rullet en meter (svarte). Styretape blir svart Pro. Sete som står på er et Bontrager InForm RL og er et veldig behagelig sete i mine øyne.
Pris settet til 17.000,- og Look Keo sprint Pedaler og carbon flaske stativ på 15g følger med. Br.klosser blir byttet og sykkelen blir vasket ordentlig ned. 56cm passer fint til meg på 177cm, og kan fint brukes av folkfra 173-184ish.