Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny bak demper - Commencal Supreme Racing 2

Ny bak demper - Commencal Supreme Racing 2 #874420 14/01/2010 21:33
E
Eventyreren Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
Hei hå!

Jeg har en Commencal Supreme Racing 2 ( 2009 ) med en Marzzochi Roco R Coil demper bak!

Jeg er ikke så veldig fornøyd med den og den har instilligner som jeg ikke hel får til å fungere! Så jeg tengte jeg skulle kjøpe meg en ny, kanskje Fox. Men jeg forvirret! Roco'en har 160 mm vandring, men på denne nettsiden sier han noe om 200mm LINK hvilke mål skal jeg se etter når jeg skal bestille ny demper?

Håper dette innlegget ikke var forvirrende eller at jeg har glemt noe!

Håper dere kan veilede meg litt her!

Mvh Kim

Vet du om noen bra stier rundt Bergen?
Re: Ny bak demper - Commencal Supreme Racing 2 [Re: Eventyreren] #874425 14/01/2010 21:40
heinrich Offline
Besatt
Besatt
det du skal ha er en 7.875*2.25 shock ev en 200*57 om du vil ha det i millimeter. Er du forresten sikker på at du har riktig fjær på? Om ja, kan det være en ide å få den pushet hos tftuned, eventuelt kjøpe en brukt fox van r og få den pushet. Det koster litt, men blir knallbra. Skal du ha luft er fox sin rp23/2 alternativer (dhx air er ikke bra i det hele tatt), marz sine er gode, ukompliserte om i norge litt dyre, mens manitou sin evolver serie er meget bra. Om du vil fleske litt til kan du og vurdere en bos stoy, men basert på sykkelen du har (jeg mener da specmessig, ikke at sykkelen ikke er bra, hadde forrige generasjon selv og var storfornøyd) er kanskje litt overkill ICON_WINK

for å forklare hva tallene er: 200 øye til øye, 57 stroke. Se bildet

Re: Ny bak demper - Commencal Supreme Racing 2 [Re: heinrich] #874435 14/01/2010 21:54
E
Eventyreren Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
Tusen takk for 'sinnsykt' raskt svar! Alt jeg har på sykkelen er stock så det er riktig fjær på. Men nå kan jeg iallefall surfe rundt på nett med riktige opplysninger takket være deg! For se hva jeg ender opp med!

Vet du om noen bra stier rundt Bergen?
Re: Ny bak demper - Commencal Supreme Racing 2 [Re: Eventyreren] #874441 14/01/2010 22:07
heinrich Offline
Besatt
Besatt
med riktig fjær mente jeg som i riktig fjær i forhold til din vekt (fjærer til coil-dempere kommer med forskjellig stivhet mens på luftshocker justerer en en luftfjær med å pumpe inn mer luft), ikke som i riktig størrelse til bakdemperen. Om den er i stiveste laget kan det forklare hvorfor den føles litt så der. Av innstillinger har du vel bare returinnstillinger så vidt jeg vet så om den ikke funker bør du gå ned å snakke med Bendik og sette han på saken. Det bør være en helt kurant shock til nedoverbombing og generell stilek selv om innstillingsmulighetene ikke er så mange. Med mindre du føler et savn ved å ikke kunne skru og justere allverden, ville jeg fokusert på å tilpasse bakdemperen du har til ditt bruk. Den kan relativt enkel tilpasses deg ved at en bytter på shimsene inni bakdemperen, noe som ikke trenger koste allverden. Sportpartner - dvs importøren - holder og til i bergen og kan sikkert gjøre det noen lunde raskt og om ikke billig så for et sted mellom 500 og 1000 vil jeg tro. Det er nok fort både lettere og billigere enn å kjøpe en helt ny shock. Eventuelt kan du se etter en brukt roco tst og få gjort det samme med den. Tror det er en enda bedre løsning om dyrere.

lykke til

Re: Ny bak demper - Commencal Supreme Racing 2 [Re: Eventyreren] #877734 22/01/2010 12:38
Arne_And Offline
More than words
More than words
Jeg har sendt deg en PM (men den er ikke lest enda) om en Fox RP23 200x57 som jeg har til salgs, om du er interessert. Du finner den under Mine Valg - Mine Beskjeder.

Moderator  support