I år blir det gjort en liten endring i reglene for beregning av sammenlagtpoengsum. Det betyr at alle minus ett ritt vil telle. Deltar man i alle ritt vil dårligste poengsum strykes.
Foreløpig er 6 ritt på plass, men det er mulig det blir 7 eller 8.
Hultabanen som opprinnelig var satt opp 05. juni er flyttet til søndag 06. juni. Dette for å unngå krasj med Hølondingen som Gauldal SK arrangerer lørdag. Jeg oppdaterer på www.trondercupen.no i kveld.
Den står ikke der nå lenger, nå er det 05. juni som gjelder. Jeg vet ikke årsaken til flyttingen, men jeg vil ikke bli overrasket hvis "snø" er et stikkord.
Hultabanen som opprinnelig var satt opp 05. juni er flyttet til søndag 06. juni. Dette for å unngå krasj med Hølondingen som Gauldal SK arrangerer lørdag. Jeg oppdaterer på www.trondercupen.no i kveld.
Det kolliderte også med Jenterittet (hvor jeg skal være mekaniker), så jeg applauderer flyttingen til søndag. Skal etter planen være hjemme fra Røros til da.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Da har Oppdal SK fastsatt 13. juni som dato for rittet de skal arrangere. Det betyr at vi nå har spikret 7 ritt i Trøndercupen. Et åttende ritt kan komme etterhvert.
Jeg skal til til Trondheim neste søndag og vurderer rittet på Hultabanen. Ser i innbydelsen: Deltakelse i M/K senior og -junior krever aktivlisens. Betyr dette at jeg ikke kan delta med engangslisens i klasse M40?
Savner også en liten beskrivelse av hvor teknisk vanskelig de forskjellige rittene i denne cupen er. På videoen fra Tambarskjelvsprinten ser det ut til å være mye teknisk terreng...
Tambarskjelvesprinten er det rittet som kanskje stiller de største kravene til teknisk ferdighet. Alle rittene er gjennomførbare om du er ti eller førti.
Du kan delta med engangslisens i alle klasser unntatt M/K-senior/-junior. Til opplysning: Hultabanen er omtrent en times kjøring fra Trondheim.
Å lage en teknisk vurdering av rittene er vanskelig da det blir svært subjektivt. Det som for en erfaren terrengsyklist er lett kan for en som aldri har syklet før være vanskelig. I tillegg er været svært avgjørende for hvor teknisk vanskelige løypene er. Møt opp og ta det som en morsom utfordring uansett om det blir litt løping.
Kona skulle visst ha meg til å beise terrassen, Oppdal utgår derfor kan det virke som (men da får jeg kanskje lov til å dra til åpningshelgen for Oppdal Bike Park uka etter istedet, whohooo!)
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Han som gjør den jobben har ikke latt høre fra seg. Mulig han er bortreist i jobb? Jeg får se om jeg setter meg ned i helga og tråkler sammen ei liste selv.
Det er egentlig bare det at jeg begynner å bli dritt lei det meste som har med sykling å gjøre, og jeg er glad sesongen er over. Problemet er at det har i år, som i fjor, blitt MYE mer involvering enn jeg tenkte meg. Det er mye som er ugjort og når ingen andre tar ansvar klarer jeg ikke å la det være. OBS! Dette gjelder ikke Trøndercupen i hovedsak.
Nå skal det bli joggeturer og kosesykling i tillegg til å trene aldersgruppa til Lisa.
EDIT: Da er listene klare ser jeg. Jeg legger de ut på siden om ikke så lenge.