Jeg og en kamerat har hatt en liten konkurranse i å sette beste rundetid på Nürburgring med Audi R8. Utfordrer dere herved til å slå tiden min. Her er premissene.
Bane: Nürburgring nordschleife(ca 21 km lang) - Den vanlige runden uten den ekstrasløyfa.
Bil: Audi R8 FSI 5.2 Quattro. Du må kjøre denne bilen men står fritt til å gjøre hva du vil med den i form av tuning o.l.
Annet: Flying start er tillatt.
Beste tid så langt: 6:36:228 - Runden er absolutt ikke perfekt og skal være fullt mulig å slå. Runden er satt med standard håndkontroller men du står selvsagt fritt til å bruke hva du vil.
Menneh, den tiden er jo rød, noe som betyr at du har krasjet underveis og at den derfor ikke teller. Det er jo juks hvis man f eks har satt en bra rundetid ved å sprette mot autovernet. Kun hvite tider burde telle.
Er det DET det betyr ja. Skal se om jeg kan få ordnet en hvit runde i løpet av romjula. Tviler dog på at jeg hadde noen fordel av å være borti autovernet.
Lekte litt mer med fotofunksjonen i går. Ganske fantastisk detaljerikdom. Her er husene reflektert i venstre baklys på en Ferrari California.
Fotofunksjonen er jo ganske artig, de har jo implementert et komplett systemkamera. Jeg ble litt fascinert når det gikk opp for meg at de bildekortene som fulgte med Collector's edition-boksen min sannsynligvis er tatt med fotosaken i selve spillet.
Jeg synes GT5 er kjedelig til tider, men ble posititvt overraska over de seasonal løpa som dukka opp i jula, her er det ihvertfall en del cash å tjene, er jo nesten uoppnåelig å få nok (20 millioner!) kronasjer til en slik 60 talls klassiker som P4.
Vanskelighetsgraden var også ikke værst på disse nye løpa, faktisk såpass at man måtte kjempe hardt på noen av de, positivt!
Morsom vri at de kjører konkurransen i B-spec. Da stiller jo alle ganske likt og folk med playseat har ingen fordeler i forhold til folk med bare håndkontroll. Litt verre at for å få være med så må man ha kjøpt tullesamlerutgaven med lommebok og greier.
Jaja, for det første er man jo ikke drosjesjåfør, så Mercedes har man jo ikke lyst på, og for det andre så ville det vel koste noen millioner av egen lomme for å få registrert den på norske skilt.
RUF har bygget sinnsyke 911er før i tia, og har virkelig presset Porsche framover.
Siste nå er at de har bygget en superkompakt V8 spesiellt til "911", og de mener Porshe må droppe B6 til fordel for V8 for å holde følge med de andre superbilene.
e
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***
Sinnsyk bilkontroll på Stefan, og morsom kjørestil om enn ikke den mest effektive. Exit speed på høyresvingen i Ex Muhle (0:56) tror jeg hadde vært mye høyere med en ren bue langs den perfekte linja. Dårlig utgang her betaler man for i hele høyhastighetsstrekket inn mot Bergwerk.
For meg hadde GT5 vært verd penga med bare Nordsløyfa og noen ålreite biler.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Tipper kjørestilen er et resultat av av overmotorisert gammel 911, moro, show og spenning. Det er vistnok mye humbug og historier rundt rundetider, men videoen er på ca 8 min, og det kan jo ikke være så langt unna virkligheten.
Det går fort!
Mange steder blir girene dratt ut, og vi vet at det er 200+, med ratting og sladding. Det er skikkelig skamløst.
Dette er en bil som gjør 0-200 på kanskje 15 sek, og som har utrolig sterkt register. Det er ikke så mye giring (som også er trad)
90' 911 har uansett ikke nok å fare med hvis man skal utnytte vekt/hk.
Kan tenkes at noen av sladdene ikke er så irrasjonelle allt i alt
Synes det ser ut som han hiver bilen inn, bruker motor for å rette opp ut, og dermed har godt driv fra midten av svingen likevel.
Unsett vil seff en Enzo, eller en ny banerigga Skyline knuse denne bilen på vidunderlige Nordsleife.
Er man i stand til å håndtere en gammel CTR på denne banen, opplever duden hva bilkjøring handler om, vel så mye som en F1-fører gjør i en moderne gateversting.
Dette er noe av det feteste jeg har sett!
e
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***
Endelig en Porsche i garasjen, fikk lagt min klamme hånd på en ordentlig "Yellow bird" i bruktsjappa i går Men den er sannelig ikke lett å holde styr på, og drar ut med bakenden så fort jeg tenker på å gasse!
Jeg får vel studere teknikken i videoen og lære litt