jepp, ble litt overrasket jeg og. Planlagt ferie i usa på mellomlegget gikk plutselig litt i vasken kan en si. Bedre å betale mer og ha en lettere eventuell reklamasjonskanal
17500,- må være en særdeles bra pris. I USA har de priset HD høyere enn Mojo SL, denne prisen er faktisk lavere enn hva SL kostet i Norge ifjor (vet ikke om Probike har tenkt å justere prisen på denne i år)
Jeth, har du reservert en HD alt, siden du har byttet avataren?
Ai ai, da er det bare å gratulerer. HD'en ser veldig spennende ut, dette bør kunne bli et bra bygg. Blir spennende å se ferdig resultat en gang i løpet av våren.
Har du fått noen antydning om når du kan forvente å få den?
Ai ai, da er det bare å gratulerer. HD'en ser veldig spennende ut, dette bør kunne bli et bra bygg. Blir spennende å se ferdig resultat en gang i løpet av våren.
Har du fått noen antydning om når du kan forvente å få den?
Takker og bukker. Forventet levering er mars/april.
fordi det visstnok er problemer med plassen/klarering mellom iscg festet og den nedre linken - dvs den ville ikke passet inn der. Samme problem stilling som blant annet på cove sin shocker
Ibis har bestemt seg for hva som skal den tredje fargen for HDen (i tillegg til kvit og svart). Personlig synes jeg at en mer nøytral farge kler en slik outstanding sykkel bedre enn knall gulgrønt, men Ibis skal ha for å prøve. Bonus er bildene av den nye underrørsbeskytter'n.
Siden det er lite info foreløpig om hvordan sykkelen oppleves i faktisk bruk, så er jeg frekk og siterer hva _dw sier i to innlegg på mtbr.com (Ikke det at han er spesielt uhildet, men litt interessant okkesom)
Quote:
Yeah, I've ridden the HD quite a bit, and it's awesome. The first thing that jumped out at me was how light the bike felt pedaling in the woods. Just riding on a normal XC ride I don't feel like the bike is holding me back in any way, and you can't say that for many 160something travel bikes. I'm running a 36T single ring up front with an LG1+ guide and 11-34 in back, HIVE 15G cranks and nothing super light yet the whole bike (with flat pedals) weighs 26 and change lbs. Not bad if you ask me. All in all I've really enjoyed the bike. I'll be continuing to work on shock tunes over the coming months so with any luck the bike is just going to get better and better. I have some ideas .
Sorry if it's not much of a review but I hope it helps.
Quote:
Also, I'll note that it feels great from a bottom out standpoint too, quite a different feel from the Mojo SL. You can really throw this bike into the terrain and it just responds with plushness and traction.
eh, jeg tror det deleoppsettet er noe mer weight weenie orientert enn herr DW vil innrømme. Rammen er lett for å være en 6toms sak, men ikke så lett. Med mindre 26 and change lbs egentlig betyr 28-29 som fremdeles er veldig lett. Skal bli artig når det kommer litt flere bilder av den komplett.
Er jo enig i det da...XTR, Flox Float, carbång pinne og styre, stihjul på 1800gram, Nobby Nic 2.25(tulledekk) - kaaaan vel nærme seg 16... er vel ikke langt unna sannheten da, selv om det høres drøyt lett ut.
Og mens vi venter på Mojo HD, så begynner de første testene å tikke inn og det er jo hyggelig.
The new carbon fibre Mojo HD is tough as nails and impressively adaptable – yet surprisingly quick and more agile than you'd think a 160mm-travel (6.3in) bike should be.
Hadde jeg vært tålmodig nok, så hadde jeg eid en Mojo HD i oktober. Men hadde aldri i livet giddet og ventet i et halvt år uten å kunne sykle. I tillegg hadde jeg blitt ekstrem feit!
Så det ble en Liteville 301 med 140 gaffel i stedenfor.
Mojo HD og Nomad C har nok relativt like egenskaper vil jeg tro. Jeg ville levd fint med en av de, men jeg ville helst valgt Mojo fordi jeg innbiller meg at den både tråkker bedre (ingen pedal feedback) og mer pløsj nedover. Nomad har fordelen av tabs (og dermed evt. Hammerschmidt), mens Mojo nok har enklere vedlikehold av linker. På badevekta er de like, 2,8 kg. Uansett, vi snakker om å splitte hår her. Får du tak i en, kjøp den og inviter på testtur!
Det får vel holde med nye sykler i år. Nå er det i Tallboy for alle penge. Og så står det en Tracer å vannsmekter. Pluss en del på landvei når helse er i vater igjen.
En test mellom Nomad og Mojo HD hadde vært moro. Mener du virkelig at DW-link en mer pløsj enn VPP2? Da må jeg snarest prøve en.
Mojo HD vs Nomad Carbon blir diskutert her, og litt ned i tråden er det tilogmed noen førstehånds og kvalifiserte synspunkter på saken. ("Isracing" har testet begge)
Prismessig blir jo forskjellene mellom disse ganske store, Nomad er vel noe sånt som 40% dyrere enn HD.