Bildet er tatt i skogen opp mot Chalet Reynard, halveis opp til Mont ventoux. Jeg hadde vondt og var dritsliten allerede her, men det var en god smerte. Det er nok det beste minnet fra året 2009, iallefall når det gjelder sykling.
Gran Canaria 2009! Hadde lovet meg selv: "aldri mer hele november i Norge!". Det ble en flott tur til Gran Canaria, og idéen om "et par sykkelturer, ellers ligge på stranda" ble til en hel treningsuke med stisykling!
Turorganisator og sykkelutleieren Free Motion i Playa del Ingles var et hyggelig bekjentskap: helt nye Cannondale sykler, flotte guider og turkamerater, og velsmurt logistikk gjorde oppholdet til en topp terrengsykkel-opplevelse. Jeg leide en Cannondale 4Rize med Lefty-gaffel. Slapp meg løs i stisyklinga, topp mestringsfølelse. Kommer igjen i november 2010!
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Ditt beste minne fra året 2009. Bildetråd
[Re: panorama]
#86924431/12/200915:56
Har bare et mentalt bilde, men det beste minnet fra året var da jeg vant Bagler-runden (landevei) etter å ha ligget i solo-brudd nesten hele rittet i et UFYSELIG vær... Et annet godt minne var da vekta viste 77.7 Kg i April etter å ha vist 108 Kg i Februar 2008...
"Train hard, Train smart, Rest harder and be what you can be"
"Regner det, blir du våt. Godta det eller hold deg innendørs"
Lillehammer CK
[Re: Aerial]
#86929901/01/201010:15
Monteblluna 2009, og prøvesmaking av Gunn-Ritas seiers-sjampis. Et ritt som anbefales. Gunn-Rita Marathon er et skikkelig bumpy TERRENGritt uten plagsomt lange grusstrekninger.
Redigert av introvert; 02/01/201010:30.
[Re: introvert]
#87040805/01/201012:05
For mitt vedkommende er det nok Singeltrack camp i Fjørå som står som det sykkelmessige høydepunktet i 2009. Fantastiske stier, superhyggelige mennesker, nydelige omgivelser og supergod stemning.
Hansib og Ståle er modeller, på et morsomt (og bratt) sva på vei ned fra Mefjellet.
btm
[Re: btm]
#87042105/01/201012:27
Mitt beste sykkelminne fra 2009 er Lillehammer - Oslo!
Fattern som bor på Lillehammer henta meg og en kollega med avreise fra Sandvika ca kl 8 på morran, og var tilbake ca kl 20 på kvelden. Vi var påmeldt i en pulje med start omlag kl 13, uten andre ambisjoner enn å komme oss til Oslo (med kanskje et lite håp om å klare det på under 6 timer).
Det viste seg at det gikk relativt lett, vi passerte folk hele veien, og innen Hamar hadde vi etablert en fin gjeng på drøyt 10 stk som holdt sammen hele veien til mål, med unntak av et lite rykk opp til Gjelleråsen og lagtempo langs Østre Aker vei hvor vi kun var 4 stk igjen av gruppa. Handshake etter målgang, og siden vi blei såpass mange som holdt sammen i moderat tempo blei det egentlig bare en kosetur, vi brukte vel ca 5t 40 min.Ekstra spennende var det også å vite at rekordlagene som startet i Trondheim var like i hæla på oss mot slutten, og de passerte målstreken like etter oss.
Dette må prøves flere ganger, men da med målsetninger om litt høyere fart.
Hilsen Lars
"It's like deja-vu, all over again"
[Re: magic]
#87097606/01/201014:42
Mitt beste sykkelminne fra 2009 var da jeg for første gang satte baken over min første fulldemper og tråkka i vei. Det ble mange kanonturer opp og ned over Grønnliåsen.
[Re: Morten R]
#87097806/01/201014:52
Her er noen av mine minner fra 2009. Først noen bilder fra heliriden til Lønahorgi under Ekstremsportveko 2009. Fantastisk vær og herlige stier fra 1400 meters høyde med masse flotte folk.