Drev med terrengsykling for 7 år siden helt til sykkelen ble stjålet og jeg fikk en Fuji (sykle til jobben) i retur av forsikringsselskapet. Den sykkelen er helt ferdig og nå har jeg fått 6.000 i gavekort på hvilken som helst sykkel i hvilken som helst butikk. I tillegg er jeg villig til å legge på 3-4.000 selv.
Sykkelen skal: * være flunkende ny * primært brukes til og fra jobb * ellers skal den tåle at jeg må få ut litt energi i skogen (både sti og grusvei) * og helst ikke være Fuji, fordi jeg har et intenst hat mot den søpla jeg har fra før og tviler på at de syklene noen gang kan bli bra i den prisklassen.
Kommer riktignok ikke i butikkene før i uke 10, det er kanskje litt sent?
Redigert av Foxhill; 27/12/200910:24. Rediger grunn: Dette så ut som en salgsannonse. La meg presisere, jeg jobber ikke for Gresvig/G-Sport. Sykkelene bør nevnes når det er snakk om nytt og billig.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
Re: Hjelp, trenger ny og billig sykkel
[Re: Foxhill]
#86843828/12/200919:37
Kommer av godt valg av lette, men holdbare, deler , litt lette dekk og at sykkelen er veid i str 16' eller 14', noe som betyr at du sikkert på legge på 200g siden du trenger 20' ramme.
Det har vært litt problemer med demperen, mye at lockouten slutter å fungere. Dette er egentlig ikke noe problem om du er villig til å ta sykkelen på verksted ca. en gang i året for å fikse dette. Dessuten er det godt mulig den nye utgaven med 100mm er bedre. De to første årene er demperen en garantisak uansett ;-)