Her tilsier en hver sunn fornuft at valget må bli Nakamuraen. At noen har traumer mot Nakamura får så være, men Nakamura har satset stort og vist at de har tatt et steg helt opp i toppsjiktet med å gjøre det svært godt i i flere tester, ja til og med vunnet en del tester.
Har alltid vært en stor tilhenger av Trek og har vært en trofast Trekkunde opp igjennom årene, helt til jeg fikk testet en Nakamura Custom. Jeg må ærlig innrømme at dette var noe av det mest hissige jeg har syklet på. Ramma virket på meg en del stivere enn 6.9 Trek, men det var responsen i hele sykkelen som imponerte meg mest. Jeg er overbevist om at Nakamura har hevet seg opp på samme måten som den gamle skrøpelige Audien og "folkevogna" har gjort, med teknologi og storsatsing.
Og sammeligne Trek 4,5 C og Pursuit build 38 blir som å sammenligne barter og snørr spør du meg.
Med sine 6,8 kg. og bra utstyr blir Pursuit 38 som en fullblodshest å regne sammenlignet med en blyting abeidshest som Trek 4,5 med sine ca. 9 kg. og kjipe utstyr. Den som påsto tidligere her at Trek 4,5 var mye mer skapt for ritt en Pursuit 38 må gå å få tatt seg en IQ test omgående.
At Trek`s forsprang var i en særklasse når det gjalt carbonrammer fra 2000 og oppover til midten av dette tiåret med sitt OCLV carbon er det ingen som betviler. Dette forspranget er forlengst spist opp ved hjelp av industrispionasje i stor stil og milliardsatsing av andre store rammeprodusenter som leverer på bestilling bl.a. til Nakamura.
Nakamura har også 3 års reklamasjon ved brist og feil på sine rammer. Bytter man sykkel ofte slik jeg gjør med konkuranseraceren spiller det heller liten rolle om man skulle velge det ene eller det andre med tanke på hvor lenge ramma skal holde. Har den holdt i 3 år uten å vise tegn til svakheter er det ingen grunn å frykte for at den ikke skal vare i mange mange år etter dette slik jeg ser det.
Vi mennesker her til lands er litt snåle. Skal vi ut å spise en bedre middag velger vi ikke plassen man får en herlig utsøkt middag med rikelige porsjoner til en lav pris. Neida, vi ønsker helst ikke å bli sett av kollegaer og kjente på en slik plass.
I stedet setter vi stø kurs mot en av de dyreste restaurantene som gjerne serverer små halvlunkne porsjoner til den 3 dobbelte prisen. Her ønsker vi svært gjerne å bli oppservert av de samme folkene.
Føler det blir litt det samme når folk skal kjøpe seg en skikkelig racer.
Hilsen gammel trekfrik som har fått vekk skylappene.