Ei lita frøken ønsker seg liten musikkspiller. Hva går vi for i klassen rundt en tusing + litt over?
iPod er sikkert et sikkerstikk, men da har man vel gjort seg avhengig av iTunes? Eller kan man rippe CD-er og legge inn. Det hadde vært kjekt med mulighet til å legge inn små filmsnutter og skjerm er et krav.
EDIT: ...og ja, jeg vet; enda mer duppeditt-spørsmål.
Jeg har akkurat gått til anskaffelse av en Ipod Nano (den nyeste), selv om jeg var svært skeptisk til Apples begrensninger (Må bruke Itunes, begrenset videoformater). Jeg angrer ikke, brukergrensesnittet er HELT fantastisk, og jeg kan ikke komme på noen produsenter som tangerer dette.
Man kan rippe CDer og legge inn, og dette er enkelt. Itunes er også fine greier.
Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
Grensesnittet på iPod slår alt annet som jeg har prøvd av spillere. Og hvis du vil rippe cder og legge inn er det bare å kjøre på. Du må bruke iTunes (jeg gjør i hvert fall det), men du kan rippe og legge inn direkte uten å måtte legge musikken i iTunes-biblioteket.
Tja Jeg har en Sony NWZ-A818 til ca 1100 i fjor. Funker glimrende. Har ikke wifi, radio eller spill. Mulighet til å legge inn filmer om man vil fikle med slikt. Sony har etter hvert gitt slipp på den kjipe programvaren sin og funker sømløst med windows mediaplayer og akkurat så manuelt at jeg føler jeg har kontroll i Media Monkey.
Batterilevetid er oppgitt til 33 timer og åtte GB minne er snacks. Radio hadde vært ok eller så savner jeg ingen ting. Lydkvalitet er bedre enn Apple og MDR EX 82 pluggene som følger med er gullegode i forhold til 99% av skrapet som kommer med musikkspillere.
Jeg har handlet en med fire GB og radio til Hanne til jul.
Pluss: meget bra lyd bra betjening ikke apple
minus ikke apple ikke radio ikke mulig å bruke ekstra minnekort spiller ikke Flac
Mulig at alle plusser og minuser her gjør denne spilleren til en modell for far. Og en Rosa Ipod til Lisa?
Ta en titt på apple.com Egil. Der kan du bestille Ipod til Lisa med valgfri gravering på baksiden, uten ekstra kostnad. Har selv herfra med navn og telefonnummer på baksiden.
---------------------------------------------------- Scott Spark Expert 29`2012 GT Pantera med ymse utstyr Scott speedster 30
Vi bruker iPod nano her. Herren (meg) ripper ripper alt i FLAC i MediaMonkey, og synker madammes nano etter ønske. MM konverterer lydfiler til mp3 etter ønsket bitrate, men konverteringen tar litt tid. Hennes fungerer lytefritt.
Min nano får musikk fra MM,og podcast og video fra iTunes. Litt surr blir det med albumgrafikk på min, men det takler jeg. Noen som minner meg på å teste hvordan siste versjon av MM håndterer Podcast nå...
Mads | Støtt NOTS - Så mange deler, så lite penger
Re: iPod eller noe annet...
[Re: Kodo]
#86451315/12/200923:49
..og iTunes er da faktisk ingen ulempe - den innebygde musikkbutikken er nå blitt DRM-fri, har et riktig så bra utvalg (med mindre Lisa er tungt inne i Beatles eller Grindcore) og brukervennligheten er i samme klasse som iPod'en ellers. Det er sikkert teoretisk mulig å få bedre lydkvalitet ved å rippe i andre programmer og slik og sånn, men hvis jeg skal nerde på lyd legger jeg ei plate på platespilleren min og lener meg tilbake i sofa'n, skal jeg ha litt musikk som korter inn en eller bråkete bil/trikketur tar jeg frem iPod'en. Forøvrig er iPod Touch en utrolig artig dings med uovertruffen funksjonalitet og skyhøy dingsefaktor. (eneste problemet er at man får enda mer lyst på en iPhone etter å ha klådd på en slik i et par dager..)
/Peter Gleder seg til Ericsson-etellerannet-telefonen tar kvelden..
Recovery-mode
[Re: Pete]
#86483316/12/200915:18
Forøvrig er iPod Touch en utrolig artig dings med uovertruffen funksjonalitet og skyhøy dingsefaktor. (eneste problemet er at man får enda mer lyst på en iPhone etter å ha klådd på en slik i et par dager..)
På min forrige Italiatur endte jeg opp med en mobilregning på 2800,- for to uker. Denne gangen, med iPod Touch i lommen ble det vesentlig billigere, siden det bare var å gå rundt litt med WifiTrak til man fant et åpent nettverk og så starte Skype. Så ringer man ett eneste signal med mobilen hjem til samboeren og legger på, hun skjønner da at det er dags for henne å koble opp sin iPhone til Skype og så er man igang med gratis samtale i ubegrenset tid.
Å finne åpne nettverk i Italia var latterlig enkelt. Bare i den lille fjellandsbyen (pop. 899) der jeg var fant jeg tre fine steder å sitte og snakke gratis.
Typisk italiensk skypesnakkerhjørne:
[Re: Dan]
#86485716/12/200916:13
iPod Touch er flott, og kommer garrantert til å bli en vinner. Vil anbefale å kjøpe et snertent deksel av en eller annen type for å unngå å knuse skjermen når touch'en går i bakken. Etter å ha knust skjermen på 2 iphoner, begynner det å bli en dyr vane å ikke beskytte den lenger..
iPod Touch er flott, og kommer garrantert til å bli en vinner. Vil anbefale å kjøpe et snertent deksel av en eller annen type for å unngå å knuse skjermen når touch'en går i bakken. Etter å ha knust skjermen på 2 iphoner, begynner det å bli en dyr vane å ikke beskytte den lenger..
Hva gjør man med den store MP3 samlinga hvis man skal gå for iPod? Må alt konverteres, eller er det bare å kjøre på med MP3 direkte? Mister man eventuelt noe hvis man velder å kjøre med MP3 på iPoden? f.eks funksjonalitet for å bygge musikklister.
/Atle
Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Dra og slipp inn i iTunes for å legge til i biblioteket, deretter drar og slipper du låter du vil ha på iPod'en. Easy peasy. (du kan tilogmed stille inn iTunes til å rippe CD'ene dine i valgfritt MP3-format om du vil)
Recovery-mode
[Re: Dan]
#86531217/12/200914:20
Eplehuset har stort utvalg av forskjellige løsninger i en dullion farger. Jeg kjøpte en sak fra Griffin med en lett gummiert, svart overflate bak og en plastkromring på forsida. Oppi pakka fulgte det med en selvklebende plastfilm til å legge på skjermen også. Tror jeg gav 249.-
iPod Touch vil befinne seg under treet i hvert fall. Dette var også den ene gangen vi fant ut at å betale 270,- for en "trygghetsavtale" kanskje hadde noe for seg.