Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kjempegod service fra Applestore!

Kjempegod service fra Applestore! #862966 12/12/2009 11:41
satyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
(Men kanskje ikke så god service fra posten) Det startet med at jeg bestilte en ipod nano som julegave til min samboer, etter omtrent en uke får jeg hentelappen. I går dro jeg ned på posten for å hente den 2 dager etter jeg fikk hentelappen.Der var det selvfølgelig ikke noen pakke! Det viste seg at pakken hadde ankommet Notodden 9. desember kl: 08:10 å sendt tilbake til Oslo, for så å bli sendt tilbake til Sverige der den opprinnelig kom fra kl: 10:40 samme dag! fordi "den ikke ble hentet i tide." litt i underkant av 3 timer var vel litt snaut? ICON_SMILE

Hun beklaget dette å tok en tlf til en eller annen avdeling å spurte etter pakken, det endte med at de bare kunne beklage, men de fikk ikke stoppet dette nå eller visste hvor pakken var. Hun sa at jeg måtte ringe Apple å be de sende den tilbake når de fikk den.

Jeg drar hjem å ringer apple og forklarte situasjonen til en hyggelig svensk herremann å spurte om de kunne være så snille å sende den tilbake med en gang de fikk den, siden det skulle være en julegave. Men neida! "Vi tar ikke sjansen på det, jeg bare sender en ny med en gang så vi er sikre på at du har den før jul" var beskjeden jeg fikk. I tillegg sa han at hvis posten alikevel skulle stoppe tilbakesendingen å sende meg den jeg egentlig skulle ha, fikk jeg bare ta den andre som en julegave fra Apple.

Jeg ble veldig imponert over Apple sin kundeservice, men ikke så imponert over posten sin håndtering av dette, de burde kanskje jobbet litt hardere for å prøve å ordne opp i dette.

"I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am."

Homer Simpson

Re: Kjempegod service fra Applestore! [Re: satyv] #862978 12/12/2009 12:49
S
Skoje Offline
Ivrig
Ivrig
S
Apple er tingen TP ICON_GRIN Bare å kjøpe deg en Mac og en iPhone nå!

Re: Kjempegod service fra Applestore! [Re: Skoje] #863008 12/12/2009 15:34
satyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Kjøpte iPhone for 2 uker siden. ICON_WINK så mangler bare mac, den sitter langt inne!

Homer Simpson

Re: Kjempegod service fra Applestore! [Re: satyv] #863016 12/12/2009 15:50
OLedward Offline
Avhengig
Avhengig
Hadde samme opplevelse ifjor ved kjøp av en fotobok fra iPhoto/Applestore. Jeg var ikke fornøyd med kvaliteten på boka og returnerte den. Apple sendte meg to nye prints av boken kostnadsfritt, og tilbakeførte den opprinnelige summen jeg hadde betalt. Jeg ble ikke fornøyd med bøkene men veldig fornøyd med kundeservicen. :-)

Re: Kjempegod service fra Applestore! [Re: OLedward] #863277 13/12/2009 12:17
sigten Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
jeg får gi min historie da :

jeg har en 2.generasjon ipod som for et år siden tok kvelden, da hadde den vært min følgesvenn i nesten 5år , så jeg sendte den på rep. Apple kunne meddele at batteriet var dødt , det kostet 250kr å bytte. men for å bytte batteri måtte de bryte opp dekslene , så de ble også byttet , konstnadsfritt .. nå har jeg da en 6år gammel ipod som er god som ny :-D takk apple!!

Re: Kjempegod service fra Applestore! [Re: sigten] #863318 13/12/2009 14:30
haakotho Offline
Entusiast
Entusiast
Hadde en ca 2,5 år gammel 17" Powerbook.
Skjermen døde, samt harddiskproblemer.
Fikk en ny 17" MacBook Pro av Apple.
Denne er nå litt over to år. For noen uker siden døde batteriet.
Fikk sporenstreks nytt av Apple.

Må legge til at jeg på begge maskiner har hatt AppleCare Protection Plan.
Har så absolutt vært lønnsomt i mitt tilfelle.

Re: Kjempegod service fra Applestore! [Re: haakotho] #863740 14/12/2009 16:25
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Apple Care koster ca 3000 for en ny MacBook Pro, så litt service bør man jo kunne vente seg ;-)

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Kjempegod service fra Applestore! [Re: sigten] #863751 14/12/2009 16:39
Gøss Offline
Entusiast
Entusiast
Litt av en solskinnshistorie Sig! Min er motsatt: 9 mnd gammel iPod G5 30 Gb som var pent holdt fikk det etterhvert godt kjente symptomet på dårlig kontakt i jacken, ble levert inn til humac som etter noen uker sa at den ikke ble reparert fordi den bar preg av 'fysisk vold'. Dette var den blanke typen, og den hadde stort sett ikke en ripe. Karen i butikken hadde den i hånden og studerte den og skjønte ikke hva pokker verkstedet snakket om, men kunne ikke gjøre noe. Jeg ringte Apple mange ganger og beklaget meg, men de stolte på verkstedet (bombe). Humac skulle ha 280 kr for den ureparerte iPoden. Det var jo ikke spesielt mye poeng for meg.

Jeg tror servicen hos Apple er som alle andre steder. Den fremstår dog som veldig god de gangene de har laget prosedyrer for reparasjon/utskifting av kjente feil, eksempelvis tidlig MBP lader med dårlig isolering i den enden med magneten, hovedkort iBook 12" osv.

Dress me up in stitches.
Re: Kjempegod service fra Applestore! [Re: Gøss] #863838 14/12/2009 20:07
sigten Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
hehe.. Jeg har en liten innrømmelse G. Da Hd på macbooken min kræsjet møtte jeg ikke annet enn motstand og da jeg fikk problemer med Nanoen min var det heller ingen dans på roser. Jeg har selv vært på verkstedet deres som ligger like ved Axels gamle leilighet og kranglet med en mann som manglet tommel på venstre hånden, han lirte av seg en haug med jug og jeg hatet Mac i noen dager.

Denne tråden handlet om positive ting ang Mac, hadde det vært en negativ tråd, så hadde jeg skrevet der også :-P

sees snart gamle ørn!

Re: Kjempegod service fra Applestore! [Re: sigten] #863983 15/12/2009 08:34
satyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Pokker og! jeg som startet å tro at Apple var feilfrie! ICON_WINK

Jeg har muligens bare hatt flaks?!

Homer Simpson

Moderator  support