Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Pendlersykkel - Cannondale Bad Boy?

Pendlersykkel - Cannondale Bad Boy? #862947 12/12/2009 10:00
Foxhill Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg søker en hybrid pendlersykkel (Cyclocross er ikke aktuelt).

Elsker "stealth" looken til Cannondale Bad Boy 700 , men er det et godt kjøp? Finnes det forhandlere i Oslo-området som kan ha Bad Boy inne? Ser at Sykkelsenteret i Bergen har nettbutikk, men må jo prøve sykkelen først (er 178cm høy, dvs medium?).

Budsjett: kr 10 000.

"It never gets easier, you just go faster."
Greg LeMond
Re: Pendlersykkel - Cannondale Bad Boy? [Re: Foxhill] #862960 12/12/2009 11:13
Knut L Offline
Ringrev
Ringrev
BadBoy er en knalltøff sykkel. Det finnes en alt for dyr versjon med stiv lefty gaffel og beltedrift også. Nice!

Men det er vel strengt tatt bare en relativt vanlig hybrid, med kult design.

Tror Anton Sykkeldelisk i Bogstadveien har noen stående. Hadde det tidligere i høst.

Knut

Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy
Jobber med Trek sykler
Re: Pendlersykkel - Cannondale Bad Boy? [Re: Knut L] #862977 12/12/2009 12:39
Foxhill Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Synes også den med lefty er pen, men vil tro den stikker seg ut mer med tanke på tyveri, enn en med vanlig gaffel. Får se om jeg tør å ta en tur til Anton i løpet av uka, selv om jeg er notorisk lei av å gå i butikker før jul...

"It never gets easier, you just go faster."
Greg LeMond
Re: Pendlersykkel - Cannondale Bad Boy? [Re: Foxhill] #862980 12/12/2009 12:54
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
Bad Boy er en av de mest gjennomførte hybridene jeg har sett i den prisklassen. Fornuftig spec og nøyaktig det man trenger for en pendlersykkel. Sannsynligvis Cannondale-kvalitet på ramme og gaffel. Og når den i tillegg er lekker og anonym (positivt for pendlersykkel) må det sies å være et knallkjøp.

Mulig andre merker kan tilby komponenter hakket over på rangstigen, men det har lite å si.

Edit: Tipper du er en perfekt medium, men ikke skyt meg om jeg tar feil.

Redigert av marley; 12/12/2009 12:55.
Re: Pendlersykkel - Cannondale Bad Boy? [Re: Mmar] #863149 12/12/2009 21:42
heinrich Offline
Besatt
Besatt
kjøp en Cannondale Scalpel ramme av den gamle sorten, gjerne min, og bygge den opp med racerhjul, discbremser, en headshock og annet snacks. 10 000 budsjettet er fullt ut mulig å bygge en superbehagelig og rask pendlersykkel for. Den vil da trille som et uvær, men fremdeles være superbehagelig. Personlig syns jeg det er rart at ikke flere bygger xc fulldempere om til jobbhybrider mtp hvor mange timer en tilbringer på de. Det trenger ikke koste allverden og øker livskvaliteten markant. Ihvertfall til en stock Bad Boy som og er en finfin sykkel, for å ikke snakke om en valig masseprodusert hybrid.

jes, jeg snakker selvsagt fra egen erfaring ICON_WINK

og jes, du er i medium-land

Moderator  support