Jeg har akkurat kjøpt meg en Bianchi t-cube og i den anledning skal jeg bestemme meg for gir osv. Jeg har ikke peiling på landeveissykler.
Sørensen sykler sa at jeg kunne få en Campa Record 10 rimelig da den var fjorårets modell. Mitt spørsmål er bør jeg gå for Campa Record 10 eller 11?? Eller hva er mest vanlig...?
Den vil hovedsaklig bli brukt til trening og i lokale ritt på Østlandet. Muligens Tr-Oslo.
campa 10 speed er mer enn god nok for hvem som helst, men 11 speed er jo mer bling så det er vel et spørsmål i hva som prioriteres. bling eller funksjon.
og jo mindre penger til gir jo mer å bruke på supre hjul?
Begge gruppene fungerer kjempe godt. Men personlig synes jeg Record 11 kjennes mer plastikk ut enn den gamle, men haandtakene er mer komfortable. Dog er jo den gamle gruppen mye billigere. Likevel er det jo alltid morsomt aa ha den nyeste gruppen, mer bling og du slipper aa fundere paa aa bytte gruppe senere .
Du må jo gå for 11 speed, ergoene er bedre å hvile i + bling faktor er viktigere enn du aner. Ellers må du hamstre 10 sp. kassetter og kjeder om et par års tid
Re: Campa Record 10 eller 11......
[Re: ket]
#86237510/12/200919:47
Det blir sikkert ikke all verdens stress med tilgjengelighet, det var mer en oppfordring til å følge med i tiden. Dessuten kommer du sikkert alltid til å lure på hvordan det ville vært med 11sp. Kikk litt på 11sp. chorus, mener at største forskjellen fra record er krankarmene og ti-drevene i kassetten, men prisen er langt hyggeligere
Re: Campa Record 10 eller 11......
[Re: ket]
#86239110/12/200920:08
hørtes ut som en shampoo-reklame. skal du følge med i tiden..
sram og shimano klarer seg fint med 10speed, og jeg tror vel ikke det er noen vesentlig kvalitetsforskjell på campa 10- og 11-delt bortsett fra blingfaktoren. og ikke minst prisen da
dessuten er nok sjansen stor for at du bytter sykkel lenge før 10-delte campa-kassetter blir borte fra markedet.
"Fra gear instituttet i Italia, med Pro vitamin 11 speed formula som retter opp feilgearinger og gir deg rettere hår takket være de nye revolusjoneren antioksydantene"
De selger det fortsatt for 11000, ikke ekstremt billig men billigere enn Record 11 i alle fall. Litt av grunnen til jeg gikk for 10-gruppen i tillegg til pris var at man slipper å kjøpe kjedelåsen til Campa 11-delt som koster 1100 kroner. Nå har vel kanskje parktool kommet med en som ikke koster så mye?
[ ...] kjøpe kjedelåsen til Campa 11-delt som koster 1100 kroner. Nå har vel kanskje parktool kommet med en som ikke koster så mye?
Jeg foreslår KMC 10delts kjede, da slipper du kjedelås og kjedesurr. Campy kjeder er fine, men det er dyr luksus å måtte kjøpe kjedelås/kjedeverktøy for overpris.