Jeg gikk over styret (som jeg ganske ofte gjør) og styret traff noe hardt, jeg merka at venstre X-9 girshifter var løs. Jeg har ikke klart å sette det sammen ordentlig, det løsner liksom med en gang. Når jeg demonterte, ser jeg at den lille plata som fester X-9 girshifter til match-maker er vridd ut av stilling, og den er blitt bøyd, samt at toppen på girshifteren har fått grader (håper dere ser det på bildet).
Jeg har fått rettet opp den lille plata, filt noe dypere spor slik at jeg håper at den nå sitter godt. Jeg har også fått slipt toppen på X-9 girshifteren slik at plata fester bedre.
Moralen er å skru godt fast girshifteren. Husk også at aluminium kan rekrystallisere under trykk, det betyr at en må trekke til med jevne mellomrom da spennet forsvinner. Jeg bruker også Loctite på skruen, lykke til gutter, håper dere unngår dette.
Jeg kjører også med matchmaker, men den strammer ikke hardere rundt styre enn at den viker unna mot slag ved tryn og fall. Kanskje det kunne ha forebygget litt.
Neste gang kan du med fordel krympe bildet (f.eks. 800x600 eller 1200x1000 piksler) før du legger det ut. Det er ikke alle som sitter med 32" skjerm...
Gaute
Re: Tips, Match-Maker skru godt fast
[Re: Sigols]
#85926103/12/200921:28