Bikeshop
|
Re: OBS!! BIKESHOP - RÆVA KUNDESERVICE OBS!!
[Re: Ynot]
25/11/2009 09:27
|
ThB
Besatt
|
Besatt
OK, skal vi lekse quote-leken?  Det kan være jeg som hadde feil briller på, men jeg synes du gikk ut på en ganske skråsikker måte oppi tråden her. Nei, det kan han ikke. Poster mener tydeligvis at lakkskade er reklamasjonsgrunnlag
Thomas
|
|
|
[Re: ThB]
25/11/2009 09:30
|
ThB
Besatt
|
Besatt
Forresten kan lakkskade også være reklamasjonsgrunnlag. Det kommer an på skadens beskaffenhet. Husk for eksempel Cannondale Taurin som redaksjonen hadde på langtidstest i fjor.
Thomas
|
|
|
[Re: RoyE]
25/11/2009 10:57
|
heinrich
Besatt
|
Besatt
cannondale har to års lakkgaranti - det er ikke sikkert at alle andre har.
Når jeg fant slike sprekker i min carbonaderamme, gjett hva, rammen var knukket - eller i mitt tilfellet var en bonding ikke god nok og gikk opp igjen, litt etter litt. Så sprekker i lakken på skumle steder på carbonaderammer er ikke nødvendigvis superpositivt - om gjerne ikke like ensbetydende negatvit som i alu.
lakkskade er noe jeg mener bør være en garantisak. Husk, en snakker ikke om at lakken blir litt stygg, men at en får sprekker i den. Store, synlige sprekker. Snakker en om carbonade-rammer er dette ensbetydene med fleks - eller ekstremt stiv lakk. Om førstnevnte er denne antekligvis større enn den skulle være og ramnmen kan ha eller være på vei til å knekke, om sistnevnte er dette noe som vil skje på sikt på de fleste high stress områdene på rammen. Begge deler skal ikke skje.
Jeg stiller meg og undrende til en del av svarene her inne. Leser en trådstarters innlegg i den konteksten han eller hun er i skjønner jeg godt han/hun er frustrert. Jeg husker ikke at noen kjeftet på Apen for å starte tråden "deler du skyr som pesten" eller hva det nå var. Hvor fornøyd alle andre er med butikken forandrer og fint lite mtp reklamasjonssaken og det tilknyttede servicenivået. Er det da slik å forstå at en om en er lei, sur og forbannet egentlig ikke skal skrive noe i det hele tatt - og om en gjør det må skrive en ultraobjektivt doktoravhandling hvor en presenterer hele saken ned ti bilder fra hver vinkel av skaden?
Jeg husker en tråd av skrevet av vår kjære fallskjermhoppende brite som ble tatt i fartskontroll på en skuter. I harnisk skrev han et innlegg om politiets komplette udugelighet og om sin uskyld. At formålet med tråden var å få ut litt irritasjon samt få et klapp på skulderen med "det går bra" tilknyttet skjønte en om en leste litt mellom linjene, men hvor utfallet uansettt ville være at man måtte betale boten og at politiet nok ikke hadde gjort noe feil. De fleste skjønte dette bortsett fra trademark kverulant/retorikkens mester her inne som skulle arrestere trådstarter. Fullstendig idiotisk av sistnevnte og hvor det selvsagt ble dårlig stemning. Moralen i historien: les litt mellom linjene før en skal ta folk på noe eller fortelle hvor teit en post er.
|
|
|
[Re: heinrich]
25/11/2009 11:02
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Enig med siste taler...
Behandlingen/tidsbruken av saken er jo helt fjern uansett grunnlag her :-)
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: heinrich]
25/11/2009 11:08
|
Ynot
Besatt
|
Besatt
Det er forskjell på å få ut litt litt frustrasjon, og å henge ut den en er irritert på i en offentlig gapestokk. En sak har alltid to sider. t
|
|
|
[Re: Ynot]
25/11/2009 12:52
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
På samme måte som vi gladelig deler lykkelige historier om god service her bør vi kunne tåle at negative legges ut, så lenge det ikke er usaklig. Trådstarter har ikke gått over streken, kanskje han kunne spart seg versalene i overskriften, men det får så være...
|
|
|
[Re: JonahHex]
25/11/2009 13:13
|
maghva
Ringrev
|
Ringrev
Jeg synes overskriften var morsom jeg;) Tydelig misfornøyd kunde;)
|
|
|
[Re: maghva]
25/11/2009 13:32
|
Larsemannen
Ivrig
|
Ivrig
Rart ikke denne misfornøyde kunden kan komme litt mer på banen gjennom tråden og belyse sin side av saken litt bedre? Å starte en tråd med store bokstaver er å undergrave seg selv en smule.
|
|
|
[Re: Larsemannen]
25/11/2009 13:37
|
TeddyTrB
Veteran
|
Veteran
Rart ikke denne misfornøyde kunden kan komme litt mer på banen gjennom tråden og belyse sin side av saken litt bedre? Å starte en tråd med store bokstaver er å undergrave seg selv en smule. Nå starta han tråden rett før kl 23.00 i går kveld. Det er vel ikke alle som har anledning (slik som oss) til å sjekke forumet i arbeids/skoletiden Får la han få noen timer på seg så kommer han nok på banen vil jeg tro
/Audun
|
|
|
[Re: TeddyTrB]
25/11/2009 14:01
|
Larsemannen
Ivrig
|
Ivrig
Nå starta han tråden rett før kl 23.00 i går kveld. Det er vel ikke alle som har anledning (slik som oss) til å sjekke forumet i arbeids/skoletiden Sant?? Et liv uten mening?? 
|
|
|
[Re: Larsemannen]
25/11/2009 14:10
|
RoyE
Besatt
|
Besatt
Rart ikke denne misfornøyde kunden kan komme litt mer på banen gjennom tråden og belyse sin side av saken litt bedre? Å starte en tråd med store bokstaver er å undergrave seg selv en smule. Denne mannen er lakkerer, og står i lakkboksen hele dagen, så han sjekker sjelden hverken mobil eller nett i løpet av en arbeidsdag.
#10 It never gets easier, you just go faster. Strava
|
|
|
25/11/2009 14:16
|
Sparksykkel
Ringrev
|
Ringrev
Denne mannen er lakkerer, og står i lakkboksen hele dagen, så han sjekker sjelden hverken mobil eller nett i løpet av en arbeidsdag.
Ahaa! Mao. vet han vel litt om hva dette går ut på i forhold til lakk!!
|
|
|
[Re: Sparksykkel]
25/11/2009 14:44
|
RoyE
Besatt
|
Besatt
Denne mannen er lakkerer, og står i lakkboksen hele dagen, så han sjekker sjelden hverken mobil eller nett i løpet av en arbeidsdag.
Ahaa! Mao. vet han vel litt om hva dette går ut på i forhold til lakk!! Jepp, det er også noe jeg burde poengtert i posten der jeg ramset opp litt!
#10 It never gets easier, you just go faster. Strava
|
|
|
25/11/2009 14:57
|
jrm
|
Er det deler av ramma som er blitt "myk"?
Aut regem aut fatuum nasci oportet.
|
|
|
25/11/2009 17:00
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Denne mannen er lakkerer, og står i lakkboksen hele dagen
Du får be ham installere avtrekk, så synker aggresjonsnivået. Hohoho  osv.
|
|
|
[Re: jrm]
25/11/2009 17:13
|
Full-Dynamix
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Hei igjen.. her var det respons gitt!!! Som nevnt tidligere her er jeg på jobb om dagen uten nett. Jeg har telt til TI sikkert hundre ganger. Skjønner at alle ikke liker dette innlegget men sånn blir det vel alltid.Tenker de fleste hadde vært like forbanna som meg i samme situasjon. For det første tok det fire og en halv uke før avgjørelsen ble tatt på hva som skulle gjøres. Da jeg leverte sykkelen for utenlandstur sa de på Bikeshop at de trodde/håpet at dette skulle ta to uker. Når jeg ringte etter 14 dager og spurte hvordan det gikk fikk jeg greie på at sykkelen stod hos bikeshop i nærmere en uke før den ble sendt nedover. Jeg har prøvd å heve kjøpet, har vært i kontakt med forbrukerrådet, henvist til lover og regler, men bikeshop står på sitt. Det tok nesten to måneder før jeg fikk tilbud om lånesykkel, noe jeg mener burde vært på pletten første gang jeg var der med sykkelen. Nå har jeg vel egentlig gitt opp og skal bare vente å se hvor lang tid det kan ta... Har ikke hentet den lånesykkelen jeg har fått tilbud om.
Redigert av Full-Dynamix; 25/11/2009 17:14.
|
|
|
[Re: Full-Dynamix]
25/11/2009 17:56
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
Butikken er vel ganske ansvarlig her da.... Men har du fått tilbud om lånesykkel, noe som du burde vært tilbudt ganske tidlig her, så gjør vel butikken det de kan.
Og ja de må være rom for å klage litt, kan ikke børste alt under teppet og late som om alt er ok heller. Men dette er jo kansje noe butikken bør ta til etterettning, og så er jeg helt sikker på at de får flere sjanser, i allefall av meg som er en fornøyd kunde.
|
|
|
[Re: jodajoda]
25/11/2009 20:34
|
Full-Dynamix
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Den skaden det er snakk om er en sprekk som går på tvers på overrøret rett foran seterør-feste, sprekken er ikke rett den går liksom i fiberene i karbonet så kan liksom ikke helt skjønne at det er kun lakken som har sprekt.Har også noen sprekker rundt krankfeste.
|
|
|
26/11/2009 08:51
|
alfegutt
Medlem
|
Medlem
Hei gutter
Det som virkelig forunder meg, er at det på dette forumet ikke skal være takhøyde nok, slik at en frustrert terrengsykkelist ikke skal kunne lufte ut irritasjon og sinne over det han mener er mangelfull kundebehandling. Som svar får han direkte beskjed om at dette er upassende, tell til ti osv. og at bikeshop ikke fortjener denne frustrasjon fordi de selv bare har gode opplevelser med bikeshop. Dette er på grensen til trakassering av det originale innlegget.
Jeg er av den oppfattning at hvis dette forum skal være interessant, så skal både ris og ros aksepteres så lenge det begrunnes, og trådstarter begrunner sin frustrasjon, derfor er innlegget helt på sin plass.
|
|
|
[Re: alfegutt]
26/11/2009 08:53
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Så du mener at et innlegg med overskrift "OBS!! BIKESHOP - RÆVA KUNDESERVICE OBS!! er en saklig form for ris og helt på sin plass?
|
|
|
[Re: tommygutt]
26/11/2009 09:09
|
alfegutt
Medlem
|
Medlem
Hei Tommygutt
Ja så absolutt, jeg mener det fordi trådstarter begrunner sitt innlegg, samt at dette er forum for meningsutveksling mellom terrengsykkelister. Yttringen reflekterer frustrasjon og sinne over et dyrt produkt som han mener ikke blir fulgt opp på forventet måte, og ordet "ræva kundeservice" er etter min mening ikke spesielt støtende sett i forhold til hva saken gjelder.
Det er også slik at dette forumet tildeler mye ros og skryt til gode butikker og forhandlere. Jeg er av den oppfatning at skal forumet være troverdig skal det også kunne tåle å vektes opp med ord som "ræva kundeservice" når trådstarter opplever en slik sak som vi ser her.
|
|
|
26/11/2009 09:25
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Bikeshop får så hatten passer i en del andre tråder også, så det er tydelig at Bikeshop har et problem og at dette kommer opp til overflaten er helt på sin plass. Som jeg skrev innledningsvis også, så skjønner jeg frustrasjonen til kunden, men jeg reagerte bare på måten han skrev ting på. Skal et forum flyte over av caps-lock-utrykk, blir det et useriøst forum.
|
|
|
26/11/2009 09:34
|
alfegutt
Medlem
|
Medlem
Om språkbruk
Jeg er enig i at språkbruk er viktig, det gavner seriøsiteten til trådstarter at en bruker godt språk. "Ræva kundeservice" kunne sikkert med fordel ha blitt byttet ut med "Dårlig kundeservice". Men jeg mener at det ikke bør forkludre hele saken, der trådstarter opplever dårlig kundeservice, og at han kanskje føler seg maktesløs i forhold til oppfølging av et dyrt produkt, og ønsker gode råd og støtte fra likesinnede terrengsykkelister.
|
|
|
26/11/2009 09:44
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Støtter den helt og holdent.
|
|
|
26/11/2009 09:46
|
sykleguten
20 spørsmål
|
20 spørsmål
en sprekk, eller ikke en sprekk.. det er vel spørsmålet;)
3:16
|
|
|
26/11/2009 09:57
|
....
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Helt enig med alfegutt
og til tommygutt; har du sett på ditt første innlegg på denne tråden? Jeg er av den oppfatning at ordvalget der er mer kritikkverdi... Jeg greier ikke å skjønne at "tåpelig innlegg" betyr at TS ikke bør bruke capslock eller ord som ræva i innlegg, men at det er på sin plass at problemet kommer opp til overflaten...
|
|
|
26/11/2009 10:00
|
Sparksykkel
Ringrev
|
Ringrev
Vi er jo alle forskjellige, med variert bakgrunn og tilhørighet. Dette gjenspeiler seg også her på forumet. Dermed vil vi alltid reagere på noen andres innlegg. Jeg personlig synes det bør være god takhøyde, men likevel en viss takt og tone. Utfordringen er vel at grenseverdien for hva som faller innenfor/utenfor kategorien "høflig opptreden" er veldig forskjellig fra person til person.
Men for å forsvare trådstarter litt: Er man forbanna, ja da er man forbanna uansett hva en annen med rolig hvilepuls sier eller skriver.
Tror de fleste har opplevd dårlig kundebehandling en eller annen gang. Spesielt morsomt er det heller ikke. Enkelte er også flinkere til å snakke seg gjennom sånne ubehagelige situasjoner. All ære til de som til engver tid klarer å ikke bli forbanna, men som rolig prater seg gjennom en hver konfliktsituasjon selv om man ikke er den seirende part til syvende og sist.
|
|
|
[Re: ....]
26/11/2009 10:02
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Helt enig med alfegutt
og til tommygutt; har du sett på ditt første innlegg på denne tråden? Jeg er av den oppfatning at ordvalget der er mer kritikkverdi... Jeg greier ikke å skjønne at "tåpelig innlegg" betyr at TS ikke bør bruke capslock eller ord som ræva i innlegg, men at det er på sin plass at problemet kommer opp til overflaten...
Ja vel, da legger jeg meg flat hvis du oppfatter det sånn
|
|
|
26/11/2009 11:08
|
Full-Dynamix
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg forstår at folk synes språkbruken er på kanten men det har jo ført til at mange har fått med seg denne saken og det var vel meninga. Jeg synes en sånn sak bør komme fram selv om mange bare har gode erfaringer med bikeshop. Og om innlegget er tåpelig eller ikke så er det vel nok av de her fra før.
|
|
|
26/11/2009 11:18
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Jeg reagerte på dårlig nettikette da jeg svarte første gang her. Mye bruk av CAPS LOCK og utropstegn!!! er ganske slitsomt, rett og slett. Og det kommer ikke mer frem for det.
|
|
|
|
|