Peter Mueller ute.
|
Re: Peter Mueller ute.
[Re: Supermann]
25/11/2009 09:36
|
pet1
Entusiast
|
Entusiast
Det er et team bestående av flere personer bak landslaget. Øystein Haugen f.eks. er en hjelpetrener med svært stor kompetanse. Flere av løperne har også egne trenere på klubbnivå.
Haugen er sportssjef og var således teknisk sett Muellers overordnede, men har nok ikke de egenskapene som skulle til for å holde en sånn kar i tøylene (og hvem kunne hatt det...). Han forsvarte ham nok litt for lenge, men antagelig fordi han mente det var det beste også for løperne. Lasse Sætre og Arne Skuterud er også i gruppa og har alle de sosiale egenskapene som Mueller manglet når det gjelder å lage et sammensveiset lag. Det er en legendarisk historie om Skuterud som leder under et junior-VM hvor han synes det var litt dødt på banketten og satte i gang med magedans på bordet, ikledd hula-hula-kostyme.
|
|
|
[Re: pet1]
25/11/2009 11:03
|
Piera
Fersking
|
Fersking
Det er vel snart sagt og skrevet nok om denne saken, men Fin Gnatt er nok inne på noe her: http://fingnatt.tv2blogg.no/article1285408.eceHåvard Bøkko twitrer beskjeden "10 poeng" med link til samme blogg i dag.
|
|
|
[Re: Piera]
25/11/2009 18:57
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
|
|
|
[Re: jodajoda]
20/01/2010 09:41
|
KnutG
Avhengig
|
Avhengig
Denne såpeoperaen har nådd nye høyder i det siste. Bøkko som MÅ ha Muller med videre, vil ikke ha Koss på sidelinjen, må ha md Ervik og Grødum. MÅ MÅ MÅ
Syns Bøkko oppfører seg mildt sagt merkelig. Har ikke gutten ryggrad til klare seg selv? Skal han diktere hele skøytelandslaget etter egen vilje med kun tanke på seg selv? Hva med resten av laget, de fleste har faktisk hevdet eg etter at denne usympatiske amerikaneren ble sparket (men fortsatt sitter i skøytehallen og; kan alt vet alt)
Knut
|
|
|
[Re: KnutG]
20/01/2010 10:43
|
Espen
More than words
|
More than words
Hva er verst?
En trener som kommer med usmakelige uttalelser, eller en uten kapasitet til å få fram gode resultater?
Bøkko burke kunne beholde Muller som trener, uansett hva skøyteforbundet måtte mene.
Jeg vet jo ikke, men jeg har litt på følelsen av at de ter nok prestisje og kamp om posisjoner i slike idrettsorganisasjoner.
e
|
|
|
[Re: Espen]
20/01/2010 13:31
|
Frode M
Veteran
|
Veteran
Løpere bør jo kunne ha personlige trenere, og disse må behandles likt hva angår hvordan langt "inn på banen" disse skal være. Jeg vil tro at en god dialog mellom personlige trenere og landslagstrener/sportsansvarlig er helt nødvendig for sportslig suksess.
Det hele blir naturlig nok svært komplisert når personlig trener har vært ( og blitt sparket som) landslagstrener. At Müller og skøyteforbundet trolig sitter i rettsak snart gjør ikke situasjonen bedre. Det gjør konstruktiv dialog mellom forbund og Müller umulig da det kan ha konsekvenser for rettsaken. Forbundet vil ligge med brukket rygg dersom de taper millioner.
Dette er på mange måter en "umulig sak". Man må skjære gjennom tror jeg. Spørsmålet er timingen. Enten må man slippe Müller helt inn, det betyr at han trener Bøkkoene. Inklusive oppfølging på løp. Ellers så må Bøkkoene følge landslandopplegget 100%,helt uten Müller. Like det eller ikke. I så fall må det gjelde Haugliene også. Og gjør man det slik i Skøyteforbundet, så bør det gjelde all forbund. Vanskelig det her.
/Frode
/Frode
|
|
|
20/01/2010 14:37
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Syns Bøkko oppfører seg mildt sagt merkelig. Har ikke gutten ryggrad til klare seg selv? Skal han diktere hele skøytelandslaget etter egen vilje med kun tanke på seg selv? Å gå fort på skøyter er jobben hans, og han vil nok - som alle andre - at ting skal ligge best mulig til rette for at han skal gjøre jobben sin best mulig. Tror jeg hadde reagert jeg også hvis den personen som tyner det beste ut av meg hadde blitt stengt ute, og hindret meg i å gjøre suksess på det jeg driver med.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
20/01/2010 15:00
|
Dan
More than words
|
More than words
Tror jeg hadde reagert jeg også hvis den personen som tyner det beste ut av meg hadde blitt stengt ute, og hindret meg i å gjøre suksess på det jeg driver med. Det håper jeg kun gjelder hvis Peter Mueller enten er feilsitert eller at hans utsagn er tatt så fullstendig ut av kontekst som det hans forsvarere mener. Hvis hans utsagn derimot er symptom på en macho lederstil som i hvert fall én av dameutøverene ikke føler seg komfortabel med, noe som jo ikke ser helt usannsynlig ut, så har jeg ikke lyst å være med og sponse ham med en eneste landslagskrone, og hvis Bøkko ikke tåler det så må han pelle seg ut av landslaget isteden for å sutre.
|
|
|
[Re: Dan]
20/01/2010 15:07
|
KnutG
Avhengig
|
Avhengig
Helt enig.  Landslaget er mer enn Bøkko. Og se hva de andre gjør nå DE HAR FREMGANG. Og hvis Bøkko sutrer mer nå så kan han heller finne noe annet å gjøre med trenern sin. Jeg vil ikke savne han.
Knut
|
|
|
20/01/2010 15:18
|
pinwiz
Besatt
|
Besatt
Jeg tror de fleste ville hatt store problemer med å godta Mueller hvis det var deres egen datter han slang med leppa til. Fyren er sparka pga. seksuell trakassering,og noen bør snarest fortelle Bøkko at 90% av oss driter i hva han driver med,vi stiller oss revnende likegyldige til hans blotte eksistens. DU ER IKKE VIKTIG HÅVARD BØKKO ! Hvorvidt Bøkko gjør det brukbart i OL eller ikke er helt uinteressant.
Det vi derimot skal ha er trenere som behandler utøverne med respekt,spesielt unge jenter.
Hva ville Lemmy gjort.......?
|
|
|
[Re: pinwiz]
20/01/2010 16:03
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
+ 1 Jeg tror de fleste ville hatt store problemer med å godta Mueller hvis det var deres egen datter han slang med leppa til. Fyren er sparka pga. seksuell trakassering,og noen bør snarest fortelle Bøkko at 90% av oss driter i hva han driver med,vi stiller oss revnende likegyldige til hans blotte eksistens. DU ER IKKE VIKTIG HÅVARD BØKKO ! Hvorvidt Bøkko gjør det brukbart i OL eller ikke er helt uinteressant.
Det vi derimot skal ha er trenere som behandler utøverne med respekt,spesielt unge jenter.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
20/01/2010 16:09
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
+ 1 Jeg tror de fleste ville hatt store problemer med å godta Mueller hvis det var deres egen datter han slang med leppa til. Fyren er sparka pga. seksuell trakassering,og noen bør snarest fortelle Bøkko at 90% av oss driter i hva han driver med,vi stiller oss revnende likegyldige til hans blotte eksistens. DU ER IKKE VIKTIG HÅVARD BØKKO ! Hvorvidt Bøkko gjør det brukbart i OL eller ikke er helt uinteressant.
Det vi derimot skal ha er trenere som behandler utøverne med respekt,spesielt unge jenter. Den klartenkte maleren har talt!
No added style
|
|
|
[Re: KnutAa]
20/01/2010 17:17
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
....ja men kan vi ikke la ham være bare litt grisete og bare mot de jentene som ikke klager, og bare uoffisielt og hvis han ikke gjør det i mediene? I alle fall fram til OL?
LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
20/01/2010 17:30
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Jo, alle gutter og jenter som har opplevd å blir seksuelt trakassert av trenern sin eller opplevd slankepress og usunt kroppsfokus i ung alder uten at det fikk noen konsekvenser for overgripern mener nok at det er en liten pris å betale for at HÅVARD BØKKO skal få beholde trenern sin.
Alle holdningskampanjene, handlingsplanene for å bekjempe trakassering og andre usunne holdninger i alle lag av idretten kan man drive med ellers, det er jo tross alt bare vinter-OL hvert fjerde år.
Dessuten gikk dette bra for Bjørg Eva Jensen på åttitallet, så hva er problemet egentlig?
Holde seg edru på jobben, la være å klå og grafse og snakke nedsettende til unge gutter og jenter blir dessuten litt tamt og kjedelig i lengden.
No added style
|
|
|
[Re: larsb]
20/01/2010 17:34
|
Espen
More than words
|
More than words
Seksuell trakassering er ikke holdbart, det er de fleste enige om.
Jeg har likevel litt på følelsen av at HVIS skøyteforbundet, elsket Muller, hvis de følte de IKKE KUNNE sparket han. hvis han var Bjørn Dæhlie eller Vegard ulvang, ville ikke moralen vært så viktig likevel.
Vi vet jo alle hvor mye aksept det er for homofili innen idretten.
Høres vi noe om dette?
e
|
|
|
[Re: Sykkelbob]
20/01/2010 17:37
|
Ynot
Besatt
|
Besatt
Er det Sheriffen fra Laksevåg sine uttalelser om at jenter med miniskjørt ber om å bli voldtatt du sikter til? Hadde jeg vært i skjørtene til Killengren hadde den mannen fått fyken... t
|
|
|
[Re: KnutAa]
20/01/2010 19:21
|
EgilS
More than words
|
More than words
Det vi derimot skal ha er trenere som behandler utøverne med respekt,spesielt unge jenter. Den klartenkte maleren har talt! Enig her. Bøkko og mulig OL-sølv (vær realistiske: så lenge Kramer stiller og ikke har beina i gips) har null betydning.
|
|
|
[Re: Ynot]
20/01/2010 19:22
|
EgilS
More than words
|
More than words
Hadde jeg vært i skjørtene til Killengren hadde den mannen fått fyken... t Beklager, kunne ikke la være. 
|
|
|
[Re: Dan]
20/01/2010 21:37
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Tror jeg hadde reagert jeg også hvis den personen som tyner det beste ut av meg hadde blitt stengt ute, og hindret meg i å gjøre suksess på det jeg driver med. Det håper jeg kun gjelder hvis Peter Mueller enten er feilsitert eller at hans utsagn er tatt så fullstendig ut av kontekst som det hans forsvarere mener. Jeg kommenterte mest det at Bøkko setter sine egne interesser først, uten egentlig å tenke på hva Mueller har sagt/gjort. Men klart at alt dette må ses i en sammenheng.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
25/01/2010 23:02
|
Christian M.
Ringrev
|
Ringrev
Syns denne er litt morsom jeg: http://www.dagbladet.no/2010/01/25/sport...ersen/10080419/Men det er ett godt poeng der, store idrettsnavn blir gjerne husket for noe mer enn bare medaljer eller seire de har innkassert. For å nevne noen: Ole Gunnar Solskjær vs. enkelte foppball spillere hvis navn jeg ikke gidder nevne. Kjetil Andre Aamodt vs. Kanskje Bøkko om han ikke tar seg litt sammen og ser realiteten av å ha hatt en trener som hverken har lest kontrakten eller kjenner til normal folkeskikk!
|
|
|
[Re: Christian M.]
26/01/2010 06:00
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Noen som så tilbakeblikket fra Dan Jansens OL-gull i 94 på Sportsrevyen på søndag. Peter Mueller sekunderte iført joggebukse og olajakke. Ganske morsomt...
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: bullet]
26/01/2010 07:36
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Etter det innslaget bør vi kanskje begynne å kalle ham "Peter Mullet"  
|
|
|
[Re: Christian M.]
26/01/2010 11:42
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Syns denne er litt morsom jeg: http://www.dagbladet.no/2010/01/25/sport...ersen/10080419/Men det er ett godt poeng der, store idrettsnavn blir gjerne husket for noe mer enn bare medaljer eller seire de har innkassert. For å nevne noen: Ole Gunnar Solskjær vs. enkelte foppball spillere hvis navn jeg ikke gidder nevne. Kjetil Andre Aamodt vs. Kanskje Bøkko om han ikke tar seg litt sammen og ser realiteten av å ha hatt en trener som hverken har lest kontrakten eller kjenner til normal folkeskikk! Dette er et veldig godt innlegg av Esten Sæther som på mange måter er beskrivende for hvordan jeg og flere rundt meg tenker om "sirkuset" rundt Mueller, Bøkko, Koss og skøytelandslaget. Det er faktisk Bøkko som trenger landslaget og lagkompisene akkurat nå. Håper han ser dette selv før det er for sent. En uttalelse fra Bøkko som kunne ha rettet opp mye. "Jeg har vært panisk selvopptatt og egenrådig. Jeg har latt egne mål gå foran det idrettslige felleskap. Jeg angrer av hele mitt hjerte og vil vise dette med å skape et slagkraftig skøytelandslag sammen med mine lagkamerater. Jeg er klar over at dette kan gå ut over mine kortsiktige mål, men jeg innser at vi her må tenke langsiktig. En medalje i et OL betyr ingen verdens ting dersom det går på bekostning av idrettens sunne kjerneverdier. Ingen skal oppleve å føle seg trakassert i vår idrett"
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
|
|
|
[Re: DagRS]
26/01/2010 11:47
|
kjull
Besatt
|
Besatt
Veldig fornuftig og bra innlegg av Sæther i Dagbladet.
|
|
|
[Re: kjull]
26/01/2010 12:24
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Veldig fornuftig og bra innlegg av Sæther i Dagbladet. Synes Sæther bommer fullstendig her. Jeg kan ikke komme på mange norske idrettshelter som aldri har vunnet eller tatt medalje i en stor internasjonal konkurranse. Det finnes sikkert mange hyggelige og selvoppofrende curlingspillere og syklister rundt omkring i Norge, men det er tross alt bare medaljesnapperne som tyner utlendingene som blir husket. Vi dyrker ski- og skøyteheltene våre fordi de hevder seg internasjonalt (gjerne slår svenskene), ikke fordi de er så uegoistiske.
|
|
|
[Re: ØyNe]
26/01/2010 12:35
|
EgilS
More than words
|
More than words
...men det er tross alt bare medaljesnapperne som tyner utlendingene som blir husket. Bøkko vil nok bli husket om han tar medalje, men ikke like sterkt som mange andre som har fremstått mer sympatisk, og nok med en liten bismak. Som jeg skrev tidligere; jeg tror at som sponsorobjekt har Bøkko ødelagt mye for seg selv.
|
|
|
[Re: EgilS]
26/01/2010 12:43
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
...men det er tross alt bare medaljesnapperne som tyner utlendingene som blir husket. Bøkko vil nok bli husket om han tar medalje, men ikke like sterkt som mange andre som har fremstått mer sympatisk, og nok med en liten bismak. Som jeg skrev tidligere; jeg tror at som sponsorobjekt har Bøkko ødelagt mye for seg selv. Hvis han tar OL-medalje, tror jeg nok mye er glemt av eventuelle uheldig uttalelser. Før man fordømmer Håvard Bøkko kan det også være nyttig å huske på hvem som faktisk i utgangspunktet hadde valgt å stå utenfor landslaget med egen trener og opplegg da dette bråket startet. - Hvem ville ikke blitt frustrert dersom yndlingstreneren (kanskje verdens beste trener) ble sparka midt i oppkjøringa til den hittil viktigste konkurransen i karrieren? Jeg synes Bøkko er knalltøff og tror han til slutt kommer ut som helten i denne røverhistorien.
|
|
|
26/01/2010 13:12
|
EgilS
More than words
|
More than words
Jeg synes Bøkko er knalltøff og tror han til slutt kommer ut som helten i denne røverhistorien. Det tror ikke jeg i og med at det er Müller og Bøkko som er røverne.
|
|
|
27/01/2010 01:06
|
Christian M.
Ringrev
|
Ringrev
Veldig fornuftig og bra innlegg av Sæther i Dagbladet. Synes Sæther bommer fullstendig her. Jeg kan ikke komme på mange norske idrettshelter som aldri har vunnet eller tatt medalje i en stor internasjonal konkurranse. Ja, de fleste har vel medaljer fra mesterskap. Men selv blant de som har medalje så er det noen som blir husket bedre enn andre. Det er gjerne noe mer enn bare medaljene som gir idrettsfolk legende status, og holdningen til Bøkko er vel ikke med på å dra i riktig vei...
|
|
|
|
|