|
|
"Them Crooked Vultures"
|
Re: "Them Crooked Vultures"
[Re: HM1100]
01/12/2009 11:19
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Ikke jeg. Er ikke superfan av TCV-skiva (ennå), men støtter deg i mange av eksemplene dine (spesielt A Perfect Circle). Men er lei av at folk tror at Kiss staves med z...
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: Trygve_]
01/12/2009 11:35
|
HM1100
Ringrev
|
Ringrev
Blir dere lei dere fordi jeg ikke er fan av supergruppa deres? Nope. Ikke nå ihvertfall Det var fint. Er ikke meningen at noen skal bli lei seg.
|
|
|
[Re: bullet]
01/12/2009 11:44
|
HM1100
Ringrev
|
Ringrev
Ikke jeg. Er ikke superfan av TCV-skiva (ennå), men støtter deg i mange av eksemplene dine (spesielt A Perfect Circle). Men er lei av at folk tror at Kiss staves med z... Det kan jeg skjønne, hvis du er fan. Men det er deres egen feil, med slike nazi-assossiative "S"-er. Kiss var for femi for meg. Det eneste kule var at G. Simmons sjekka opp Liv Ullmann. Det var tøft  Det er forresten ikke jeg som nevnte A perfect Circle heller. Det er også greit nok synes jeg, men ikke i nærheten av ".... go home tonight, take all your albums, all your CD`s and burn them....."
|
|
|
01/12/2009 11:55
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
det er deres egen feil, med slike nazi-assossiative "S"-er. De nazi-assosiative s-ene burde jo gjøre det enda enklere å forstå at navnet er "Kiss". Har du hørt noen snakke om de skrekkinngytende ZZ-soldatene under 2. verdenskrig? LJ
|
|
|
01/12/2009 11:56
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
[quote=bullet]Det er også greit nok synes jeg, men ikke i nærheten av ".... go home tonight, take all your albums, all your CD`s and burn them....." Men Tool er da heller ikke er supergruppe, selv om de er noe av det råeste der ute  Når vi snakker om hype, holdt jeg på å dra inn dem forresten. For de får rimelig mye oppmerksomhet rundt hvert album av akkurat de samme kanalene du nevnte tidligere, når de kommer med noe nytt. Og uten at de selv trenger å gjøre noe. 
|
|
|
01/12/2009 12:10
|
HM1100
Ringrev
|
Ringrev
Nettopp, Tool er ikke en såkalt supergruppe. Selvom det er en super gruppe. Nå er det vel slik med Tool som med endel andre band, at hypinga øker med antal utgivelser. Kanskje pga lavere kvalitet på produktet, men det kan sikkert være nok et tema til diskusjon. Ænima var/er en kanon-utgivelse. Jeg "lurte" Tømmervik til å sette opp et hårreisende anlegg i kjellern innerst i det aller helligste. Kanskje han trodde jeg skulle komme trekkende med Kari Bremnes eller noe slikt. Det var utrolig kult med Ænima på fullt øs. Virkelig gøy. Dyre kabler var det og.
|
|
|
[Re: Vanilla Ninja]
01/12/2009 12:14
|
HM1100
Ringrev
|
Ringrev
det er deres egen feil, med slike nazi-assossiative "S"-er. De nazi-assosiative s-ene burde jo gjøre det enda enklere å forstå at navnet er "Kiss". Har du hørt noen snakke om de skrekkinngytende ZZ-soldatene under 2. verdenskrig? LJ Jeg har hørt om ZZ-top. De er ganske skrekkinngytende
|
|
|
01/12/2009 13:02
|
bullet
Besatt
|
Besatt
".... go home tonight, take all your albums, all your CD`s and burn them....." Aaaah. Bill Hicks OG Tool. To av mine favoritter. Enig.
Carlberg Velo
|
|
|
02/12/2009 14:15
|
HM1100
Ringrev
|
Ringrev
Hjemmkontor er digg! Bare sittet her og spilt plater og skrevet hele dagen. Nå går Isis med "Panopticon" for andre gang. Det er utrolig bra med musikk som gir gåsehud. Alle dere som liker ting som Tool, og gjerne TCV osv, løp og kjøp. Hørte forresten på TCV igjen, og tenkte "hva minner det om egentlig, det er ett eller annet". Og det som slo meg, som jeg bare har hørt på radioen og selvfølgelig ikke kjøpt selv  Nemlig "My Chemical Romance" eller hva de nå heter. Det er kanskje ikke så bra, og det er mulig jeg er sinnsforvirret, men jeg tenkte på de spjælingene med svart sminke rundt øya. Ja, ja, det spiller ikke noen rolle. Musikk er som vin, de har alle sine kvaliteter. Derfor bør man drikke de simpleste først. Akkurat som de fleste band på konsert. De sparer godlåtene til slutt...
|
|
|
02/12/2009 16:46
|
pinwiz
Besatt
|
Besatt
Hørte forresten på TCV igjen, og tenkte "hva minner det om egentlig, det er ett eller annet". Og det som slo meg, som jeg bare har hørt på radioen og selvfølgelig ikke kjøpt selv  Nemlig "My Chemical Romance" eller hva de nå heter. Det er kanskje ikke så bra, og det er mulig jeg er sinnsforvirret, men jeg tenkte på de spjælingene med svart sminke rundt øya. Jepp. Du er sinnsforvirra.Sannsynligvis schprø som en kjeks. Og helt hinsides ufattelig tonedøv. Nuvel,ettersom du sykler,går jeg ut ifra at du er grei allikevel.
Hva ville Lemmy gjort.......?
|
|
|
[Re: pinwiz]
02/12/2009 18:35
|
Howard
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har ikke fått hørt TCV-plata ennå, men det lille jeg har hørt har ikke akkurat festet seg til hjernebarken. Jeg skal noe motvillig kjøre plata noen runder i Spåttifai en dag fo å gi den en sjanse. Noe motvillig fordi Josh Homme i mine øyne er den største bleia i rockeverdenen. QOTSA har noen go'låter, men klarer ikke helt å ta de seriøst da det virker som de i lysten på suksess, systematisk har benyttet seg av "lissommedlemmer" for å få pr og etter hvert gjennombrudd. "Pokker, gutter. Denne musikken vår slår vistt ikke an. La oss hente inn en kjendis eller to for å få litt fart på sakene!"
|
|
|
[Re: Howard]
03/12/2009 15:34
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Slik kan det høres ut når man putter sammen velkjente musikere man husker fra andre grupper: ChickenfootEr det fryktelig feil av meg å få rockefot når jeg lytter på dette bandet?
|
|
|
03/12/2009 19:08
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Mad Season ja, knallskive det. Husker fra gamle dager at bandet jeg spilte i covra I'm Above.
Carlberg Velo
|
|
|
03/12/2009 19:54
|
MadSeason
Fersking
|
Fersking
Mad Season ja, knallskive det. Husker fra gamle dager at bandet jeg spilte i covra I'm Above. Indeed! Synd med salige Layne. Men det kom jo ikke akkurat som noen overraskelse. Det finnes faktisk noen flere låter innspilt med Mike, Layne, Barret og Baker. Og en del der Mark L har tatt skoene til Layne. Men de ser ut til å forbli på studioruller ... 
|
|
|
03/12/2009 20:22
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
Hvis du sier det så  QOTSA var jo relativt store allerede med førsteskiva. Og 'Gamma Ray' skiva, som er første utgivelse av bandet, hadde jo bare kjente medlemmer. John McBain fra Monster Magnet, Matt Cameron (Pearl Jam/Soundgarden) og Van Conner (for Josh spilte jo egentlig litt for Screaming Trees etter at Kuyss gikk dunken). Når 'Rated R' ble spilt inn, kom og gikk folk nesten på hver eneste låt. Enormt mange har bidrat, enten fordi de øvde/spilte inn i samme studio eller fordi de kjente folk som allerede var med på prosjektet, og etter denne ble jo QOTSA kjempestore. Bl.a. ved at de tournerte sammen med Foo Figthers, som jo hadde enorm suksess omtrent samtidig. Tipper Josh og Grohl ble kjent allerede her, og allerede her så det jo litt ut som at Josh egentlig var den eneste sikre medlemmen.. Dave Grohl har jo spilt med enormt mange band, og ser ut til å digge alle jobbene. Om det så er QOTSA, Garbage, David Bowie, Juliette and the Licks, Nine inch Nails osv. Så egentlig flere poeng her. Jeg er usikker på om Josh jobber slik du indikerer. Suksess har han jo i bøtter og spann. Både med QOTSA og Eagles of Death Metal de siste årene. Dave ser ut til å være trommenes svar på Mike Patton, og spiller med 'alle'. Mulig jeg lar meg lure, men det virker ikke alltid som om det er business som ligger bak en del av disse sammenslåingene. Jeg velger ihvertfall å la tvilen komme dem til gode...spesielt når de nesten alle har samme utspring... 
|
|
|
03/12/2009 20:41
|
bullet
Besatt
|
Besatt
At QOTSA var store allerede på førsteskiva er veldig relativt. Husker jeg så dem på et lite konsertsted i Oslo, husker ikke hva det het men det var nok maks 2-300 der i den kjellern. Ellers er jeg enig i betraktingene dine om at QOTSA var et band som mange folk kom og gikk, som en videreføring av Desert Sessions..
Carlberg Velo
|
|
|
03/12/2009 20:54
|
Howard
Ivrig
|
Ivrig
Joda, du har sikkert rett. Jeg bare lirer av meg det inntrykket jeg sitter igjen med. Siden jeg ikke kan påberope meg å være QOTSA-fan, har jeg heller ikke studert historien til bandet. ...men Josh Homme er fortsatt en tøysekopp. Han er vel den eneste som klarer å drepe stemningen på sin egen konsert med å være den kjempetøffe rocker'n som truer 15-16 åringer med juling (mens han selv tror han fremstår som skikkelig tøffrass).
(Tøffrass = trøndersk for badass)
|
|
|
04/12/2009 07:53
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
At QOTSA var store allerede på førsteskiva er veldig relativt. Husker jeg så dem på et lite konsertsted i Oslo, husker ikke hva det het men det var nok maks 2-300 der i den kjellern. Ellers er jeg enig i betraktingene dine om at QOTSA var et band som mange folk kom og gikk, som en videreføring av Desert Sessions.. Ja, sier ikke at de var Pink Floyd size allerede etter første plata. Men til å være et nytt band, hadde de allerede fra første stund fått mye pressedekning og man fulgte med på hva de gjorde, og mange fans ble med over fra Kuyss. Er mange band som går ut mye dårligere grunnlag enn det når de kommer med førsteplata  Mike Patton er jo også relativt stor, men det var vel ikke fullt på Betong når Mike Patton (som vokalist i Duane Denison's Tomahawk) stakk fingeren i halsen på en fan.... 
|
|
|
04/12/2009 08:07
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Blir mye namedropping dette, men det har jo tilknytning til TCV: Husker også Foo Fighters på et halvfullt Sentrum Scene "back in the day". Idag fyller de Wembley liksom...
Haha, fine Patton!
Carlberg Velo
|
|
|
04/12/2009 11:39
|
vegar
Entusiast
|
Entusiast
Nå var det vel heller slik at Patton satt på knea og tok i mot etter at en fan hadden stukket fingeren i halsen. Sykt og ikke så lite ekkelt var det iallefall...
- I know that human beings and fish can coexist peacefully (George W. Bush)
|
|
|
|
|