Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Størrelse på freeride sykkel ?

Størrelse på freeride sykkel ? #851212 18/11/2009 21:34
P
pedro100 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
P
Er fersk og trenger litt input - jeg sykler vanligvis på en SC Blur LT i "hverdagen",str M, men har tilgang på en Giant Reign X1 for litt røffere sykling i Alpene.
Problemet (?) er at denne er størrelse S. Jeg er er 176, og iflg. Giant size chart er dette maks for denne størrelsen..
Er dette noe problem og hva er i så tilfellet problemet med å sykle på liten sykkel ? Er det noe som kan gjøres med sete, styre osv. for å tilpasse sykkelen ? Eller må jeg kjøpe en sykkel i str. M....

Re: Størrelse på freeride sykkel ? [Re: pedro100] #851278 18/11/2009 23:35
Calle Kanin Offline
Ivrig
Ivrig
Bedre med for liten enn for stor!

Men, regner med at du skal sykle oppover også, så ville gått for en medium da. Hvis nesen bare peker nedover gå for den lettere small. Lettere å sette opp i svinger og lettere å kontrollere i luften. (i mine øyne)

"Oj, her var det bratt!"
Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Re: Størrelse på freeride sykkel ? [Re: Calle Kanin] #851369 19/11/2009 09:35
Bjørn B Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Calle Kanin
Bedre med for liten enn for stor!

Men, regner med at du skal sykle oppover også, så ville gått for en medium da. Hvis nesen bare peker nedover gå for den lettere small. Lettere å sette opp i svinger og lettere å kontrollere i luften. (i mine øyne)

Uenig!

Eneste tilfelle jeg ser hvor en small vil være bedre enn medium for en person på 176cm, må være hvis vedkommende er veldig triksfokusert og sjelden kjører spesielt fort.
Jeg er 178cm og føler meg veldig ukomfortabel når jeg tester small freeridesykler.

Kjøp medium!!!

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: Størrelse på freeride sykkel ? [Re: Bjørn B] #851397 19/11/2009 10:38
G
gladegp Offline
Avhengig
Avhengig
G
Ulempene med for liten ramme jeg har følt er at det kan være vanskelig å stå opp og tråkke på flate partier, og så kan man bli trøtt i ryggen av å henge litt langt bak. Men hvis du allerede har en small er det lite vits å bytte. Hvis du ska kjøpe en ny en er det nok lurt med en M. Jeg har en følelse av at det er mange lange personer som skulle hatt L som kjører rundt på M da det er lettere å få tak på og lettere å selge. Mange som tenker at en L blir for stor, eller så er de fleste syklister bare veldig små :-)

Moderator  support