Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!!

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: kao] #852714 22/11/2009 10:23
adenladen Offline
Bli med hjem og se anakondaen min, kanskje?
Bli med hjem og se anakondaen min, kanskje?
Snakker dere om sesong 13? Hallo, sesong 14 begynte i går! Episoden var på nett ti minutter etter sending, og like fort var den ferdig lastet ned og på min skjerm.

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: adenladen] #852721 22/11/2009 10:35
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sesong 14 begynte forrige søndag, og episode 2 går i kveld.

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: adenladen] #852768 22/11/2009 12:48
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: adenladen
Episoden var på nett ti minutter etter sending, og like fort var den ferdig lastet ned og på min skjerm.

Det høres ut som at du er stolt over ikke å være med på å støtte dem som lager disse programmene. Hvis du ikke er klar over det så er også dette piratkopiering som leder til minsket etterspørsel (hvorfor skal NRK kjøpe inn programmer som mange i målgruppen allerede har sett på nett?), dermed til mindre inntekter til programskaperne og dermed lavere budsjett til kommende sesonger.

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: Dan] #852782 22/11/2009 13:32
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Mon tro om dette hadde vært noe problem om episodene faktisk hadde blitt sendt noe tidligere her i Norge. F.eks. samme uka?

Ut på tur!

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: Dan] #852834 22/11/2009 16:14
JonAre Offline
Besatt
Besatt
NRK har i praksis ikke sendt Top Gear. Episodevalgene har vært tilsynelatende tilfeldige, blitt sjeldent sendt, og når de så har blitt det, så er det den nedklipte utgaven som har gått. Det går ikke an å klage over at kundene drar andre steder når man ikke evner å selge varen selv.

Jeg sørger forresten for at GET-boksen min tar opp TG når det går, i tilfelle innhøstede seertall derifra når NRK. Det burde forøvrig ikke være nødvendig, gitt den avsindige globale populariteten.

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: Dan] #852840 22/11/2009 16:27
perpedal Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Dan
Sitat: adenladen
Episoden var på nett ti minutter etter sending, og like fort var den ferdig lastet ned og på min skjerm.

Det høres ut som at du er stolt over ikke å være med på å støtte dem som lager disse programmene. Hvis du ikke er klar over det så er også dette piratkopiering som leder til minsket etterspørsel (hvorfor skal NRK kjøpe inn programmer som mange i målgruppen allerede har sett på nett?), dermed til mindre inntekter til programskaperne og dermed lavere budsjett til kommende sesonger.

Irritasjonen over at det er kun i england man har mulighet til å få med seg noegnlunde ferske episoder av TG finnes jo på de fleste forum. I allefall de bilrelaterte.

Så siden vi som bor utenfor england bare har tilgang til redigerte versjoner av orginalen, og gjerne ett eller to år etter at det ble sendt første gang. Så velger jo de som er hekta på det showet å ty til andre, og mer tvilsomme kanaler for få sin dose med TG.

Så det er vell heller at BBC ikke gir folket det de vil ha gjennom lovlige kanaler.

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: perpedal] #853103 22/11/2009 23:34
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Uten å si noe om hvorvidt det er riktig å laste ned serier, så virker det som både produsentene og programlederne i TG synes nedlasting er helt OK. ...Ledelsen i BBC deler nok ikke den oppfatningen, men...

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: Dan] #853456 23/11/2009 15:15
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Sitat: Dan

Joda, rent prinsipielt er det "pirat" virksomhet. Så kommer spørsmålet på hvorfor BBC ikke kan sende dette på BBC HD på verdens basis, eller generelt sett flere av sine premium programmer slik at de kunne tatt mer betalt av kabelselskapene for denne kanalen?

Top Gear har nok fått alt annet enn mindre budsjett de siste årene. Med sesong 14 kom overgang til HD produksjon som øker kostnaden med xx%, uten at det ser ut som det har gått ut over innholdet.

Utad så liker nok ikke BBC bossene med sine lisens midler og budsjetter som runder 40 milliarder at serien er populært på nett i form av nedlastning. MEN dette genererer mye blest om merkenavnet Top Gear som BBC eier, og det ser jo ikke ut til at produsentene er veldig negative...mtp at hvertfall en av dem angivelig er eller var medlem på ett av forumene programmet deles på. Offisielt er det vel " no comment" som gjelder...

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: Christian M.] #853461 23/11/2009 15:21
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
De fikk faktisk vesentlige budsjettkutt før forrige sesong. Du ser fort at eksperimentene og utfordringene deres har kommet ned på bakken igjen. For noen år siden sendte bygde de en romferge av en Reliant robin og sendte den opp. Nå bygger de sin egen elektriske bil. ICON_WINK

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: JonAre] #853471 23/11/2009 15:39
syKjell Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: JonAre

Edit: Jeg spurte faktisk James May om temaet via twitter:

Quote:
@fiatpanda A lot of people without access to the BBC follow TG through ye olde pirate networks. How do you feel about that?

Og svaret?

Quote:
No comment!

James May er ikke på Twitter. Fiatpanda er fake.

Men Richard Porter, som er script editor el.l. for Top Gear og som er fast medlem i Gareth Jones on Speed podcastene, sa for en stund siden at neste episode av Top Gear snart var tilgjengelig på Final Gear og Youtube.

Dette er min signatur. Det finnes mange som ligner, men denne er min. Min signatur er min beste venn. Den er mitt liv. Jeg må mestre den som jeg mestrer mitt liv. Uten meg, er signaturen meningsløs...
Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: Stein] #853494 23/11/2009 16:09
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Sitat: Stein
De fikk faktisk vesentlige budsjettkutt før forrige sesong. Du ser fort at eksperimentene og utfordringene deres har kommet ned på bakken igjen. For noen år siden sendte bygde de en romferge av en Reliant robin og sendte den opp. Nå bygger de sin egen elektriske bil. ICON_WINK

Stemmer, glemte i farta litt "tv historie" i disse nedgangstider. Men at man nå er over på å produsere HD betyr at det må mer penger til, alt fra utstyr til tidsbruk i etterarbeid går opp når man er over på HD. Selv erfarne folk må være mer nøyaktig da HD har for uvane å avsløre litt for mye av og til. Kostnad for HD produksjon kan fort bli rundt 20% høyere enn om man holdt seg til SD.

Men det var jo litt moro med rakett bilen da...og Amfibie bilene, på tvers av den engelske kanal. Eller Nordpol turen, håper galskapen kommer tilbake i HD.

Romania turen i den nye sesongen var ikke gratis den heller, men litt penger sparte dem jo på å bruke en små gal...heli fotograf kontra gyro stabilisert rigg ICON_SMILE

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: Christian M.] #853496 23/11/2009 16:13
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Jeg synes egentlig programmene blir bedre når de ikke tar HELT av, som f.eks. med den romferge-oppskytningen, men de finner nok på spektakulære greier enda. Finanskrisa er vel på hell.

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: Christian M.] #853497 23/11/2009 16:14
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Så lenge de beholder kameracrewet sitt, så kan det ikke bli dårlig. Jeg slutter aldri å la meg imponere over hvor bra Top Gear er på komposisjon, musikk, lyd og effekter. Det er så utrolig bra gjennomført at man like godt kan slutte å lage noe annet. Ta f.eks norske bilprogrammer....Nå er vel godeste Larsen litt oppbrukt eller? Takke meg til britisk humor...

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: Anders A-R] #853499 23/11/2009 16:19
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Jeg synes det nye (litt tafatt utførte) Top Gear-inspirerte studioet til Broom Live er morsomt, jeg. De er liksom ikke helt der ennå. ICON_WINK

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: Stein] #853584 23/11/2009 18:35
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Til og med Fith Gear ble ofret her i høst...så nå er det kun ett skikkelig motor magasin igjen i verden. Vroom fungerer til tider, men innslag av britisk humor er nå en gang litt mer underholdene enn Larsen som er litt oppbrukt.

http://www.youtube.com/watch?v=glmWXN0qm7s
Etter den avslutningen kunne man jo lure på om det ble mer...

Re: Yu-Huuu! TopGear er tilbake!!!!! [Re: Christian M.] #870044 04/01/2010 14:04
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
Sesong 14 episode 7, har Seasick Steve som gjest

Veldig dyktig og artig kar yes
Her er link til en behind the scenes video med bilkjøring av og med Seasick Steve

http://www.topgear.com/uk/videos/new-series-behind-the-scenes-seasick-steve

I episode 6,sesong 14,var de på Sør Amerika tur
Det er muligens den beste Top Gear episoden jeg har sett
Jeg hadde direkte ondt i lattermusklene etter den episoden ICON_LAUGH

Redigert av jonnykast; 04/01/2010 14:06.

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support