Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Red bull vs Crescocard

Red bull vs Crescocard #849691 16/11/2009 18:29
perzinho Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Nå vil skiforbundets sponsorer nekte Petter og ha Red bull som sin private sponsor. De mener at Red bull ikke står for de rette verdiene og er skadelig for skiidretten. Da lurer jeg på hva som er verst, red bull eller crescocard. Tror nok red bull står for like sunne verdier som crescocard som baserer seg på tjene penger på folk som ikke har penger.

Re: Red bull vs Crescocard [Re: perzinho] #849696 16/11/2009 18:35
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D
Red Bull er jo noko Northug kan ha glede av å leska seg med iblant, mens kreditten neppe er ei hovudsak for han.

Re: Red bull vs Crescocard [Re: dagfink] #849712 16/11/2009 19:00
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Skiforbundet maa passe seg.

De oedelegger saa til de grader for at noen utenom de selv skal tjene penger.

Re: Red bull vs Crescocard [Re: perzinho] #849717 16/11/2009 19:06
S
Skikongen Offline
Ringrev
Ringrev
S
Sitat: perzinho
Tror nok red bull står for like sunne verdier som crescocard som baserer seg på tjene penger på folk som ikke har penger.

hehe, fin sammenligning.

Re: Red bull vs Crescocard [Re: lim3] #849721 16/11/2009 19:15
P
PålS Offline
Entusiast
Entusiast
P
Siden Petter Northug her inngår en avtale med den sponsoren i verden som sitter på de største innen sine idretter og som ansees som en av de mest prestisjefulle i verden fra et utøversynspunkt bør egentlig skiforbundet være sjeleglade de har en utøver i sitt forbund som faktisk sees på som interessant og ekstrem nok til å bli tatt opp i dette selskapet. Snakk om storm i vannglass.

Det kan godt være at lille Lise fra indre Hardanger ikke har hørt om Red Bull før og vil prøve denne drikken som inneholder like mye koffin som kaffe og det bekymrer meg ikke det minste. Skal love Skiforbundet at lille Johan fra Hovden er VELDIG klar over at Red Bull sponser hans største idol PK Hunder som også er organisert i samme forbund. Jeg ser ikke forskjellen her.

Forøvrig er sammenlikningen med Crescocard helt fantastisk. Det MÅ jo være verre å rote seg inn i kredittkortgjeld enn å ikke få sove en natt?

Pål

Re: Red bull vs Crescocard [Re: perzinho] #849726 16/11/2009 19:20
TeddyTrB Offline
Veteran
Veteran
Nå vil skiforbundets sponsorer nekte Petter og ha Red bull som sin private sponsor. De mener at Red bull ikke står for de rette verdiene og er skadelig for skiidretten. Da lurer jeg på hva som er verst, red bull eller crescocard. Tror nok red bull står for like sunne verdier som crescocard som baserer seg på tjene penger på folk som ikke har penger.

Godt sagt!! Og veldig enig med deg. Jeg sa det samme til fruen under middagen i dag... yes

/Audun
Re: Red bull vs Crescocard [Re: PålS] #849733 16/11/2009 19:25
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Det morsomme er at Aksel Lund Svindal også er sponset av Red Bull. Men det er klart, det er jo ingen grunn til at Norges Skiforbund skal ha de samme reglene ovenfor alle utøverne. Litt forskjellsbehandling er jo nesten ikke til å komme unna.

Dette handler vel mer om at Skiforbundet er lei av Petter og har startet en heksejakt mot han!

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Red bull vs Crescocard [Re: bjerkseth] #849744 16/11/2009 19:45
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Stakkaren bedriver jo en sport hvor knickersadelen fortsatt har ganske mye makt så det er ikke rart han får trøbbel med en såpass "farlig" sponsor. Det de ikke vet er at deres daglige morgenkaffe inneholder 60mg/dl, som er nesten dobbelt av Red Bull sine 32mg/dl... Vel å merke snakker vi om den internasjonale utgaven av Red Bull. Jeg lurer på om den norske inneholder enda mindre...

Men forbrukslån er jo harmløse greier... Herregud for noen hyklere...

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=15464

http://www.toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=148874&epslanguage=NO

Re: Red bull vs Crescocard [Re: perzinho] #849756 16/11/2009 20:04
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jeg liker den sammenligningen. Og så ønsker jeg at Skiforbundet tørker snørra ut av barten og definerer "ikke de rette verdiene" og "skadelig"

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Red bull vs Crescocard [Re: PålS] #849765 16/11/2009 20:16
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: PålS
Siden Petter Northug her inngår en avtale med den sponsoren i verden som sitter på de største innen sine idretter og som ansees som en av de mest prestisjefulle i verden fra et utøversynspunkt bør egentlig skiforbundet være sjeleglade de har en utøver i sitt forbund som faktisk sees på som interessant og ekstrem nok til å bli tatt opp i dette selskapet. Snakk om storm i vannglass.

Det kan godt være at lille Lise fra indre Hardanger ikke har hørt om Red Bull før og vil prøve denne drikken som inneholder like mye koffin som kaffe og det bekymrer meg ikke det minste. Skal love Skiforbundet at lille Johan fra Hovden er VELDIG klar over at Red Bull sponser hans største idol PK Hunder som også er organisert i samme forbund. Jeg ser ikke forskjellen her.

Forøvrig er sammenlikningen med Crescocard helt fantastisk. Det MÅ jo være verre å rote seg inn i kredittkortgjeld enn å ikke få sove en natt?

Pål

Ble ikke Aksel Lund Svindal nettopp signert av Red Bull også?

Skiforbundet er bare latterlig sjalu på Petter Nortug her. Jeg blir provosert over deres framferd, ikke Petter sin. Han forsøker å leve best mulig av sitt store talent. Sneversynt av skiforbundet.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Red bull vs Crescocard [Re: GeirK] #849767 16/11/2009 20:20
Dr.Gonzo Offline
Avhengig
Avhengig
Gleder meg til Northug kommer i mål til ledelse på 15 km i OL,
setter seg i hotseaten og popper en boks med Red Bull.

Lol!

Redigert av Dr.Gonzo; 16/11/2009 20:22.
Re: Red bull vs Crescocard [Re: PålS] #849772 16/11/2009 20:27
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: PålS
Det kan godt være at lille Lise fra indre Hardanger ikke har hørt om Red Bull før og vil prøve denne drikken som inneholder like mye koffin som kaffe og det bekymrer meg ikke det minste.

Joda, Lille Lise har nok hørt om Red Bull(shit), men når du har umiddelbar tilgang på produkter som dette er det egentlig ikke tema å prøve Red Bull yes

Re: Red bull vs Crescocard [Re: perzinho] #849809 16/11/2009 21:11
Foxhill Offline
Entusiast
Entusiast
Tror nok litt av problemet er at en annen sponsor av landslaget, Superba Krill, ikke synes noe særlig om å dele Petter med Red Bull...

"It never gets easier, you just go faster."
Greg LeMond
Re: Red bull vs Crescocard [Re: GeirK] #849815 16/11/2009 21:13
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: GeirK

Jeg liker den sammenligningen. Og så ønsker jeg at Skiforbundet tørker snørra ut av barten og definerer "ikke de rette verdiene" og "skadelig"

Jeg synes ikke sammenligningen er god i det hele tatt.

Re: Red bull vs Crescocard [Re: EgilS] #849838 16/11/2009 21:34
Dloh Offline
Ringrev
Ringrev
At både PK og Aksel for lov til å bli sponset av redbull, men ikke Petter synes jeg er patetisk. Enten får Petter lov, eller så må de kjøre lik linje over hele fjøla. Nå som jibbing(twintip) også er medlem av skiforbundet har de ingen unskyldning.

Re: Red bull vs Crescocard [Re: EgilS] #849866 16/11/2009 22:00
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: EgilS

Hvis det handler om hvilke verdier produsent og produkt representerer, synes jeg den funker fint.

Hvor skurrer det for deg?

- Robert Green Ingersoll
Re: Red bull vs Crescocard [Re: perzinho] #849879 16/11/2009 22:24
P
Pennypacker Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Jeg synes sammenligningen med Cresco er god. Begge spekulerer i folks dumskap, men så lenge folk er villig til å la seg flå av skyhøye renter, eller betale i dyre dommer for å helle i seg totalt verdiløse drikker, så gjerne for meg.

Der Petter (og Aksel m/flere) svikter sitt ansvar som forbilder er når de velger det jeg kaller søppelprodukter som sponsorer. Det finnes mange supre produkter som tilfører kroppen noe den trenger. Svært lite av det i Red Bull. Og Superba Krill? Hallo? Er det noen som har sett hvor mikroskopiske mengder EPA og DHA det inneholder? Det er en vits. Og de har absolutt ingen holdepunkter for å hevde at det er bedre enn omega 3 fra fisk. Spis laks, ta tran, eller spis makrell i tomat. Eller drikk Smartfish (som er dyrt, men sunt og godt).

Utfordringen til Petter og andre er at det er penga som rår, og markedsbudsjettene er gjerne omvendt proporsjonale med sunnhetsgehalten (ref Coke, Pepsi, sigaretter, sprit, øl etc). Jeg hadde vel fort takket ja til en fet avtale med Red Bull selv hvis jeg var i Petter sine sko (hvilket jeg bare kan drømme om).

Re: Red bull vs Crescocard [Re: Pennypacker] #849899 16/11/2009 22:55
perpedal Offline
Ivrig
Ivrig
Det kan vell kanskje også ha noe å gjøre med at RedBull er vell den mest effektive markedsføringsmaskinen i idrettsverdenen. De er kanskje skit redde for å bli fulstendig overkjørt og satt i skyggen av RedBull?

Mener å ha lest ett sted at han østerrikeren som eier RedBull ikke bryr seg så mye om den såkalte energidrikken (den selger vell bedre som blandevann, enn energidrikk??), men at det er markedsføringen av den som er hovedgesjeften.

Alt av "stjerner" innen såkalt alternativ idrett er jo tapetsert på med RedBull luer, hjelmer osv. Kan jo ikke se en eneste ski, snowboard, sykkel, osv-film uten å se X antall RedBull logoer.

Det at Aksel får lov til å sponses av RedBull kommer vell av at det er han som er det norske landslaget i alpint. Resten av gjengen lever jo mest på hans prestasjoner. Berga ikke Aksel store deler av budsjettet til alpinlandslaget ved at han skaffet Acer som hovedsponsorene deres??

Re: Red bull vs Crescocard [Re: perpedal] #849915 17/11/2009 01:03
Calle Kanin Offline
Ivrig
Ivrig
Redbull innholder de prestasjonsfremmende midlene Taurin (antioksidant), Glukoronolakton (avgiftnigshjelpemiddel, Vitamin B(Stoffskifte-hjelpemiddel), sukkerstoffer (sukrose/fruktose) og koffein (oppkvikkende).

Drikken, som er basert på den opprinnelige tailandske drikken "Krating Daeng" (i all hovedsak ikke like søt) er uten tvil en oppkvikker for personer som vil hente seg inn etter fysiske prøvelser eller vil skjerpe seg før en intens dyst. Hvorfor forbundet sliter er vel det skumle ryktet denne "forbudte" drinken har fått med tanke på alkohol-linken og det at et parti som ble solgt i Tyskland innholdt noe sånt som 0,1mg kokain. Du skal drikke MYE Red Bull for at dette skal kunne for eksempel utløse en allergisk reaksjon (typ over to millioner bokser ICON_WINK )

Drikken er et lovlig prestasjonsfremmende middel på lik linje med lovlig kreatinpulver, krill og høydetrening. Forbundet er i mine øyne helt på bærtur her...

ÅFF TÅPPIK!
Drikk Smartfish! Knallgodt og supersunt! Eneste fiskeproduktet som smaker kjempegodt når du trener! Tran er freit, men når du tar ting helt ut er det INGENTING som er værre enn å gulpe tran...
Levde 3 dager på lavbudgettur til Stryn i sommer på XX-antall bokser Smartfish + 3 knekkebrød, noe jeg kanskje ikke anbefaler alle, men jeg lever da den dag i dag ICON_WINK

"Oj, her var det bratt!"
Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Re: Red bull vs Crescocard [Re: perzinho] #849925 17/11/2009 06:23
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Her tror jeg mange av dere retter skytset mot feil blink. I dette tilfellet er det en sponsorsjef (les: agent) som er sint fordi en annen agent har tegnet en avtale med Petter vedr. Red Bull. Alt snakket om "riktige verdier" er bare vikarierende argunenter (eller tåkeprat om du vil).
Skiforbundet tjener penger på dette, og det er ikke de som har gått ut i media.

Hele greia koker ned til at denne "sponsorsjefen" (kanskje fordi han har tegnet en for hukkete avtale?) har tapt potensielle inntekter, og naturlig nok furter for det.

Re: Red bull vs Crescocard [Re: GeirK] #849957 17/11/2009 07:26
EgilS Offline
More than words
More than words

Hvis det handler om hvilke verdier produsent og produkt representerer, synes jeg den funker fint.

Hvor skurrer det for deg?

Crescocard er for meg sammenligbart med hvilken som helst finansinstitusjon, som for eksempel den lokale sparebanken.

Hvis man skal sammenligne: jeg tipper en betydelig større andel av Red Bulls kunder har et lite gjennomtenkt forhold til kosthold enn hva som er tilfelle med Crescocards kunders forhold til kredit (dårlig setning, men du skjønner nok).

Re: Red bull vs Crescocard [Re: Oystein L] #849959 17/11/2009 07:29
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: Oystein L
Her tror jeg mange av dere retter skytset mot feil blink. I dette tilfellet er det en sponsorsjef (les: agent) som er sint fordi en annen agent har tegnet en avtale med Petter vedr. Red Bull. Alt snakket om "riktige verdier" er bare vikarierende argunenter (eller tåkeprat om du vil).
Skiforbundet tjener penger på dette, og det er ikke de som har gått ut i media.

Hele greia koker ned til at denne "sponsorsjefen" (kanskje fordi han har tegnet en for hukkete avtale?) har tapt potensielle inntekter, og naturlig nok furter for det.

Nå må ikke du komme her og ødelegge folks sutring mot etablerte organisasjoner. Det er mange her som får mye av sin morotid ved å kjefte på NCF, staten, osv. ICON_SMILE

Re: Red bull vs Crescocard [Re: EgilS] #849981 17/11/2009 07:50
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Crescocard er for meg sammenligbart med hvilken som helst finansinstitusjon, som for eksempel den lokale sparebanken.

Hvis den lokale sparebanken kun ga forbrukslån, ville jeg være enig i den sammenligningen.

Det gjør den ikke.

Nå abonnerer ikke du på Adresseavisen, men dagens utgave listet opp en del andre idrettssponsorer som Coca Cola, McDonalds, VitaPro, diverse online gambling-tjenester etc, som antakelig ikke har mer å fare med verdimessig enn RB.

- Robert Green Ingersoll
Re: Red bull vs Crescocard [Re: GeirK] #849983 17/11/2009 07:54
EgilS Offline
More than words
More than words
Nå abonnerer ikke du på Adresseavisen, men dagens utgave listet opp en del andre idrettssponsorer som Coca Cola, McDonalds, VitaPro, diverse online gambling-tjenester etc, som antakelig ikke har mer å fare med verdimessig enn RB.

Jeg får lese den i lunsjen da. ICON_SMILE

Og det er nok mange sponsorer som ikke akkurat passer inn i idealet om gode verdier, men man får vel ta det man får. Jeg er glad man foreløpig stort sett har klart å holde alkoholreklamen unna

Re: Red bull vs Crescocard [Re: GeirK] #850012 17/11/2009 08:34
RazeFaze Offline
More than words
More than words

Hvis den lokale sparebanken kun ga forbrukslån, ville jeg være enig i den sammenligningen.

Det gjør den ikke.

Sånn sett er det mer sketchy å la seg sponse av McDonalds og Cola, enn Redbull.

Slenger man på alle STORE arrangement som Redbull sponser/arrangerer så gjør de noe for de bransjene de er inne i. Selvfølgelig gjør de det for profitt og større salg, men ikke skal si meg at noen sponser noe av ren "glede" :-)

Jeg synes det er knall at Redbull er etablert i Norge, ikke fordi jeg betaler 30 spenn for en liten boks så ofte, men fordi jeg HÅPER de kan kjøre i gang arrangement, ritt, renn, hopp og ting som de gjør utenlands...FETE show og kule arrangement.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Red bull vs Crescocard [Re: RazeFaze] #850017 17/11/2009 08:41
ubermensch Offline
Ringrev
Ringrev
RedBull klinte jo opp en egen halfpipe for Shaun White hvor han kan leke seg mutters alene frem mot Vancouver 2010. Det er kult!

Kristian
Re: Red bull vs Crescocard [Re: RazeFaze] #850020 17/11/2009 08:44
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jeg har aldrig synts at Redbull er en bra produkt (vet nu egentligen ikke hvorfor jeg synes det) og jeg betvivlar sterkt at langrennsløpare drikker redbull. Men det RazeFaze skriver er sant.

Sitat: RazeFaze

Slenger man på alle STORE arrangement som Redbull sponser/arrangerer så gjør de noe for de bransjene de er inne i. Selvfølgelig gjør de det for profitt og større salg, men ikke skal si meg at noen sponser noe av ren "glede" :-)

Redbull virker vare den helt klart største sponsoren inom divers ekstrem sporter og nu også har de også begynt med mer traditionella sporter. Helt klart at de gjør en masse positivt før utøvarna de sponsrar og alle konkurranser reddbull er inblandade i.

Re: Red bull vs Crescocard [Re: RazeFaze] #850023 17/11/2009 08:51
Loki Offline
Besatt
Besatt
Det var nesten så jeg ble enig med Jacob Lund, det er veto mot Red Bull i familien her. Men Lund er visst ikke mot Red Bull som produkt eller dens "verdier", han er imot at Team Xtra Personell ved Nils Marius Otterstad var involvert i avtalen (og ikke han sjøl antakeligvis). Saken dreier seg som hvem som skal tjene penger på gullkalven Northug. Verdier og etikk er det ingen som bryr seg om.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Red bull vs Crescocard [Re: Loki] #850030 17/11/2009 08:58
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Da jeg jobbet som sponsoransvarlig for en stor norsk merkevare var utøvere som var sponset av Red Bull blant de mest attraktive å få plassert logoen sin på. Red Bull sørger alene for at en utøver får masse presse og at han/hun får være med på de kuleste arrangementene.
Red Bull har også et stort arkiv med bilder tilgjengelig for pressen og derfor havner det ofte bilder av Red-Bull-helter på trykk i magasiner rundt omkring.

Storkapitalisten Jacob Lund som jo er kjent for å ha sagt at snowboardere er helt uinteressante sponsorobjekter bør rulle inn. Norsk mainstream-presse bør også slutte med å kalle han sponsorsjef, uten å forklare at han faktisk kun er DNBnors sponsorsjef og ikke akkurat har idealistiske motiv bak kjøpet av norsk skisports tjenester.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Red bull vs Crescocard [Re: sykkeloyvind] #850033 17/11/2009 09:02
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: sykkeloyvind
Da jeg jobbet som sponsoransvarlig for en stor norsk merkevare var utøvere som var sponset av Red Bull blant de mest attraktive å få plassert logoen sin på. Red Bull sørger alene for at en utøver får masse presse og at han/hun får være med på de kuleste arrangementene.

Det er vel også så at det oftast er de beste (og kulaste) som blir sponsrade av redbull og at sjelva sponsringen gir høg status.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support