Har tenkt til å sykle til svømmehallen i vinter. Tør man å låse en sykel i 15000 kr klassen på utsiden eller er det helt døfødt i en middels stor by i dag ?
I såfall med hva og hvordan burde jeg låse sykelen ? Det er store sykelstativ av stål og det er lyktestolper i stål utenfor inngangen.
Bra poeng men jeg har en sykkel som setepinnen har en umbrako. Kan selfølgelig ha med meg en unbrako nøkkel eller se på muligetene for å bytte ut skruen.
En Abus lås som veier 3 kg er nok litt i overkant når det gjelder vekt og pris Men jeg fant en norsk låstest der de ikke klarte å bryte opp en Abus Granit X-Plus 54/160
jeg vil anbefale abus steel o flex eller abus steel o chain sammen med abus sin ekstrawaier. Bakhjul og ramme ¨låses fast med låsen, gaffel og forhjul via kabelene. Det er og et poeng å ikke ha bremser som lett kan skrues av som j7 - der er faktisk 7 3 bedre. Du kan nok regne med at sykkelen blir stjålet før eller senere, men jeg er enig i at det er verdt det å sykle med en skikkelig sykkel. Det er så lenge forsikringen er i orden såklart. Eller, det kommer og ann på hvor og når du skal sette den fra deg. Jeg ville og vurdert å fylle lim eller annen fyllmasse i umbracohull for å hindre at de stikker av med deler. Litt i overkant kanskje, men jeg fikk nesten frastjålet bremsene slik.
Med en sånn hjelper det lite ja. Poenget må være å stoppe de med kraftig kjetting kutter. Så får vi håpe at øst europeerne ikke får lagt vantene sine på slikt redskap.
trur jeg ville gått til anskaffelse av en billig hverdagssykkel/pubsykkel... Da slipper du å svømme med angst og indre uro...trenger ikke koste mer enn en god lås...