Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaringer med hjerte medisiner....

Erfaringer med hjerte medisiner.... #842547 03/11/2009 20:41
A
A.M Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Jeg trenger litt hjelp til å analysere hva som kan skje med kroppen når man tar medisiner.

Jeg er plaget med Atrie flimmer og bruker Tambocor for å motvirke dette problemet hos meg.

Når jeg bruker medisinen så kjennes det ut som jeg ikke klarer å sykle fortere uansett hvor mye jeg tar i. Jeg bruker pulsklokke og pulsen raser opp ganske fort. Jeg har vært en sofagris i mange år men prøver nå og komme igang igjen for å få mer energi til hverdagen.

Det som jeg opplever som merkelig er, en uke hadde jeg gått tom for medisiner og rakk aldrig apoteket. Jeg nedprioriterte det rett og slett, så gikk tiden min ned fra 68 minutter til 59 minutter hjem fra jobb.... Opp bakkene gikk det et gir tyngre og pulsen var 5-6 slag lavere en normalt.

Jeg har spurt legen min og hjertelegen om dette men fikk bare pølsesvar som ikke var begrunnet med noe. Jeg har en mistanke om at Tambocor holder igjen på hvor mye hjertet trekker seg sammen og at det begrenser volumet hjertet pumper.

Har andre brukere denne medisinen noe erfaringer som kan deles?

Bruk av medisiner er selvfølgelig en privatsak, men jeg håper noen derute kan komme med litt feedback da det er frustrerende å trene 3-4 ganger i uka uten å nesten se noen som helst fremgang.

Takk.

Re: Erfaringer med hjerte medisiner.... [Re: A.M] #842575 03/11/2009 21:26
S
Skruovergjenger Offline
Fersking
Fersking
S
Jeg har brukt Tambocor mot hjerterytmeforstyrrelse siden begynnelsen av Juli, men jeg føler ikke at det begrenser meg noe særlig under fysisk aktivitet. Puls og tider i treningsløypa er sammenlignbare med før jeg ble syk, men jeg bygger meg langsomt opp igjen med mye langkjøring i sone 1 og 2. Jeg bruker små doser medisin, 2x50mg Tambocor og 2x40mg Verakard om dagen.

Før jeg fikk Tambocor ble jeg satt på Selu-Zok (betablokker). Det var som å sykle med bremsen på og vanskelig å få pulsen over 80% av maks, hjalp heller ikke på hjerterytmeforstyrrelsen.

Det står følgende om Tambocor i farmakologiboka: "Tambocor virker stabiliserende på på cellemembranen og hemmer dermed cellenes impulsdannelse og impulsledning. Varigheten av aksjonspotensialet forlenges ikke".

Kontakt meg gjerne på PM hvis du vil utveksle erfaringer.

Moderator  support