Her er vinnersykkelen for leadville, Trek Top Fule. Vant på 6 timer 28 minutter og 50 sekunder og med det ny rekord for løpet med nesten 17 minutter.....Hvordan er det mulig....... Kan jo ha noe med han som satt oppå, Lance Armstrong.
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-
Vel.... i de tider var mye annerledes. F.eks kjørte jeg nc i terrengsykkel på tidlig nittitall. Dette innebar å kjøre både rundbaneløp og utfor. På åpningsløpet den ene sessongen, som ble avviklet ned slalombakkene i Hemsedal skisenter, lå det fortsatt litt snø. Husker det var en person som hadde framdemper og de fleste var vel enige om att det ikke var noen særlig fordel... Vel greia var att man brukte den hesten man hadde.
Var vel ikke den store spessialiseringen på downhill ennå. Følte man att man var sån nogenlunde teknisk så var det bare å prøve.
For tomac sin del brukte han vel bukkestyre på de raske dh? platehjulet kjørte han vel alltid på. Ble vel omtrent hans varemerke noen år det...
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-
DEN DER JA!!.. hehe. Eit par år sidan sist eg såg den no.. Men stadig like imponerande. Diggar at han hoppar laaaangt og "tweakar" med flaske i holdare. Hehe. Eit av måla mitt for 2010 er forressten å bruke hardtailen min meir, og bli skikkelig rask på den..;)
Tomac kjørte utfor med bukkestyre. Mulig han også har kjørt XC med samme oppsett, det vet jeg ikke. Poenget var at han satsa egentlig på landevei på den tida, og greia med bukkestyret til DH var at han hadde en teori om at han ikke ville ødelegge sittestillingen sin som han hadde innarbeidet til landevei ved å blande inn andre styreoppsett.
Han har senere innrømmet at akkurat det var en -svært- dårlig ide, og at hele greia var noe av det skumleste han noensinne har gjort. Anbefales ikke, med andre ord.
Mye var litt anderledes før. Til og med det som nå heter nissan cup hadde et av cup rittene som utfor i skullerud.
pes
Haha! Min enste deltagelse i utfor. jeg brukte en fin blå Diamondback Apex med komplett LX. Stål ramme og gaffel og oppgradert med grå Specialized Ground Control med ummagumma blanding. Det gikk ikke særlig fort der jeg humpet ned skrenten gitt. men det var mest min skyld. I alle fall hadde han som starta bak meg ingen problemer med farten.
Vel.... i de tider var mye annerledes. F.eks kjørte jeg nc i terrengsykkel på tidlig nittitall. Dette innebar å kjøre både rundbaneløp og utfor. På åpningsløpet den ene sessongen, som ble avviklet ned slalombakkene i Hemsedal skisenter, lå det fortsatt litt snø. Husker det var en person som hadde framdemper og de fleste var vel enige om att det ikke var noen særlig fordel... Vel greia var att man brukte den hesten man hadde.
Var vel ikke den store spessialiseringen på downhill ennå. Følte man att man var sån nogenlunde teknisk så var det bare å prøve.
For tomac sin del brukte han vel bukkestyre på de raske dh? platehjulet kjørte han vel alltid på. Ble vel omtrent hans varemerke noen år det...