Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Forslag til ny sykkel

Forslag til ny sykkel #839199 28/10/2009 14:13
I
Ingrid Annita Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
I
Hei.

Ble meiet ned av en buss her for et par uker siden og sitter igjen med en vraket sykkel og litt skader her og der på meg selv.

Nå driver jeg å finner ut av hva slags sykkel jeg skal kjøpe meg. I og med at jeg er avhengig av sykkel hele året har jeg jo ikke tid til å vente til våren. Er jo også noen gode tilbud her og der enda som kan være bra?

Men altså, jeg tenker en sykkel i 9000- 15000 klassen da jeg sykkler masse i terrenget. Skal også være med på birken så en slitesterk terrengsykkel er det jeg trenger..

Har vært innom ymse forhandlere og fått anbefalt både Diamant Black star (dameversjonen av Diamant CUt silver cape), Cannondale F4 Z, GT Avalance 1.0 etc... Alle har jo sine særegenheter. Blandt annet stusser jeg litt på det med å ha girskiftet i grepet på styret i stedet for som knapper (klønete skrevet). Det er kanskje en vanesak å gire med å vri på håndtaket?

Sykkelen jeg hadde er en 4 år gammel Trek 6500 Disc som jeg var veldig fornøyd med...

Er det noen som har forslag til sykkel jeg bør kjøpe. eventuelt erfaring med de jeg nevnte?

Håper på forslag!

Re: Forslag til ny sykkel [Re: Ingrid Annita] #839229 28/10/2009 14:59
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Re: Forslag til ny sykkel [Re: -Jan] #839270 28/10/2009 16:28
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Velkommen til forumet!

Diamanten er mye for pengene! Til grusvei og lett sti er grip shift en lett og enkel måte å skifte gir på kontra hendler (napper som du beskriver det som). Dette krever tilvenning. Kjørte selv med dette tidligere, men er nå gått over til vanlige hendler av latskapshensyn (fulgte med på andre cannondalen). Til teknisk sti og knot, er nok hendler mer hensiktsmessig, mener nå jeg.

Jeg er upolarisert og tror også en Cannondale vil være knall til ditt bruk.

Men -Jan har jo et knallforslag der også. Denne koster litt å få sendt + moms og fortolling, men har solid utstyrspakke og du vil nok få mye glede og lite trøbbel med denne.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Forslag til ny sykkel [Re: baronKanon] #839284 28/10/2009 17:06
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Har ikke F4 Z Tora gaffel?

Får du bra pris på Black Star og du skal kun sykle grus tror jeg det er et sikkert valg. Liker du derimot å sykle litt sti så hadde jeg valgt Canyon. Begrunner dette veldig enkelt med at Black Star har lett gaffel og lette hjul mens Canyon sykkelen har litt tyngre, men stivere/kraftigere gaffel og hjul.

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: Forslag til ny sykkel [Re: Ingrid Annita] #839371 28/10/2009 19:21
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Ta deg en tur innom f.eks Sportsbua i Fjordgata i Trondheim. De er i ferd med å switche over til ski (fra sykkel, kajakk etc) men du kan sikkert prøve forskjellige sykler, få god hjelp og dermed ende opp med noe bra!

Flere andre steder som kan anbefales, Sportextreme på Lade, sykkelsenteret i Ila.

Bj

Re: Forslag til ny sykkel [Re: -Jan] #839399 28/10/2009 20:15
I
Ingrid Annita Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
I
Den canyon sykkelen så jo helt super ut da! ICON_SMILE Fant ut at den koster litt i overkant av 12000 inkludert toll og frakt å det er jo ikke så ille. Men hvordan er det med garnati og slik når man handler fra Tyskland (mener at det var en tysk selger??).

Hvis Diamanten egner seg best på grusveier er den nok ikke helt tingen for meg som velger helst stier og slikt ICON_SMILE

Ellers har jeg vært på Sport Extreme men de var ikke særlig behjelpelig og de hadde dårlig med utvalg nå. Sykkelsenteret har også lite utvalg akkurat nå. Sporstsbua har jeg ikke vært på enda... Ellers er vel Hank Sport også verdt et besøk og Axel Bruun muligens!

Re: Forslag til ny sykkel [Re: Ingrid Annita] #839402 28/10/2009 20:19
ventle Online
Besatt
Besatt
XXL har også en del spennende til gunstige priser nå som sesongen er på tampen og årets modeller skal ut.

mvh Helge

Moderator  support