Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny fr/dh sykkel til våren?

Ny fr/dh sykkel til våren? #839005 28/10/2009 09:03
L
leito Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
L
Etter at jeg var i Hafjell er jeg frelst på nytt. Jeg vil ha freeride sykkel. Den skal brukes til lek i skogen, men jeg kommer sikkert til å delta i noen ritt også.

Den bør ikke være for tung å dytte opp der jeg skal sykle ned igjen.

Jeg er ca 170 høy og veier ca 65 i vanlige klær.

Jeg har syklet en god del xc, dirt og freeride før. Men i det siste har det gått i bmx stort sett.

Prisen, helst ikke så mye over 20 store.

Ser egentlig etter ny sykkel. Men om jeg finner en fin brukt en kan det være jeg kjøper det også.

Takker så meget for tips ICON_SMILE

Re: Ny fr/dh sykkel til våren? [Re: leito] #839050 28/10/2009 10:04
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Det dukker opp mye fint på bruktmarkedet nå som sesongen er ferdig, blant annet flere Trek Session 88'er. Jeg kjøpte (lite) brukt mot slutten av sesongen i fjor, og har ikke angret på det et sekund, siden du naturligvis får mye mer sykkel for pengene.

Re: Ny fr/dh sykkel til våren? [Re: JonAre] #839064 28/10/2009 10:24
heinrich Offline
Besatt
Besatt
kjøp brukt. Det er blant annet en latterlig bra priset commencal supreme dh til salgs nå av den gamle typen. 13500 med jevnt over meget gode deler tilsier løp og kjøp i min bok. Det samme kan nevnes om 07 cannondale perp 1'en som selges her inne nå. 13000 pluss miinus for den sykkelen er rett og slett et røverkjøp. Bytter du litt deler på sikt - som feks lettere hjul og en dobbeltkronet gaffel - får du en svært alsidig og god sykkel med uhørt høy glad faktor. Sykler selv rufs med en cannondale judge - dvs storebroren til perpen - og er storfornøyd med den. Har du budsjett på tyve og legger inn mellomlegget på fornuftige oppgraderinger kjøpt brukt (husk du får og inn penger for delene du bytter ut ved at du selger de) får du en skreddersydd sykkel til ditt bruk som er mye bedre enn tilsvarende nytt.

mitt råd; kjøp perpen som den er nå og bytt delene du vil- Jeg ville byttet det meste på den for mer kraft i bremsene, vandring foran og fremfor alt for å få den lettere. Det trenger ikke koste allverden og sykkelen kan bli knall til ditt bruk. Bakhjulsopphenget fungere som bare fy og om ditt primære bruk er lek og ikke racing vil den brattere styrevinkelen (sett i forhold til min judge - 66 grader perp og 64 grader judge) samt en kortere cockpit nok fungere utmerket.

Re: Ny fr/dh sykkel til våren? [Re: heinrich] #841925 02/11/2009 19:14
rjd-2 Offline
Fersking
Fersking
hmm.. sniker meg inn på denne tråden jeg. tenker å kjøpe den: http://www.ghost-sykkel.no/index.php?pag...t&Itemid=59 , noen som har noe erfaring med den sykkelen?

Re: Ny fr/dh sykkel til våren? [Re: rjd-2] #841934 02/11/2009 19:31
heinrich Offline
Besatt
Besatt
rjd-2, send pm til brukeren andybroke så får du sikkert svar på det du lurer på.

ellers overveldende respons fra trådstarters side...

Moderator  support