Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

"turistsider" på nett - hva forventer brukerne?

"turistsider" på nett - hva forventer brukerne? #838585 27/10/2009 13:32
T
thorgeir Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Hei!
I forbindelse med fjellnorge.com er det ønskelig å utvikle en felles platform for presentasjon av turistretta sykling.

Det vil si løyper/ruter og lignende som er skilta og kvalitetssikra gjennom destinasjonsselskap osv.

Hensikten er at destinasjonene som ønsker å bruke systemet, som også integreres med Innovasjon Norge sitt, skal legge ut informasjon etter en standardisert norm.

Informasjonen skal brukes både på destinasjonens egne nettsteder, fjellnorway.com (når den en gang blir ferdig), visitnorway.com og andre sider som benytter seg av tellussystemet.

Naturlig nok skal det være nedlastbare gpslogger, kartskisser osv osv.

Men hva ønsker DU som turist? Hva slags info? Hvordan presentere det?

På forhånd takk for hjelpen!

Re: "turistsider" på nett - hva forventer brukerne? [Re: thorgeir] #838602 27/10/2009 14:02
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg vil jo anta at alt av hotell, pensjonat, fjellstuer, osv. kommer til å være med på kart og i en guide - men hadde jeg vært tursyklist på norgesferie hadde jeg også ønsket meg egnede teltplasser inntegnet på et slikt kart.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: "turistsider" på nett - hva forventer brukerne? [Re: parob] #838625 27/10/2009 14:37
T
thorgeir Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Hm - teltplasser ... Mener du da campingplasser eller "jorder" der det kan settes opp telt?

Re: "turistsider" på nett - hva forventer brukerne? [Re: thorgeir] #838644 27/10/2009 15:41
skibum Offline
Besatt
Besatt
eg tipper han mener teltplasser, det er veldig greit å ha definerte områder langs en løype hvor det er lov, samt praktisk mtp. bålbrenning, vann osv., å sette opp teltet sitt ICON_SMILE

Vesentlig informasjon er også vanskelighetsgrad, alderstilgjengelighet osv. for de som skal sykle den, det er ofte ikke alltid like enkelt for kart-uvante turister å beregne hvor bratt det er opp eller ned samt å se hvor god/god form man må være for å ta hele turen.

Espen

NOTS!
Re: "turistsider" på nett - hva forventer brukerne? [Re: skibum] #838795 27/10/2009 20:18
Knut L Offline
Ringrev
Ringrev
Vansklighetsgrad er viktig å få med seg. Og da en som ikke er basert på det vanskligste punktet (strekningen) i ruta, men et slags gjennomsnitt. Men kansje også en vurdering/beskrivelse av det vanskliste partiet. Det vil f.eks på en "turist"sti som stort sett består av grusveier og traktorveier være en beskrivelse av den 300m lange stien med masse røtter og steier som en "turist" kansje ikke klarer sykle, men lett klarer trille gjennom. Dvs at mesteparten er en lett, fin tur, men har et vrient parti.

Det er vel en lenger tråd om rangering av stier et annet sted her på forumet.

Annen info jeg ville likt var om det er få steder å fylle vann på turen, om det er kiosker/butikker/cafeer på ruta osv.

Knut

Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy
Jobber med Trek sykler

Moderator  support