|
|
HVORFOR velger en stortingsrepresentant å takke ..
|
HVORFOR velger en stortingsrepresentant å takke ..
22/10/2009 22:05
|
dominus
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
nei til middag hos sjefen sjøl, kongen? http://www.dagbladet.no/2009/10/22/nyheter/innenriks/stortinget/politikk/sv/8691942/Snorre Valen valgte å si nei. For en forbannet såpekoker.. I følge min fedrelandsfølelse og respekt for kongen, selv om jeg ønsker republikk, bør man for f**n møte opp. Selv om man kommer som han fjompen fra Stavanger, Hangeland eller hva han heter. Og det er tross alt jubileum i år.. Faen heller. Vis respekt!! (kjenner jeg blir forbannet på den fyren..) Jeg og mener kongedømmet har gått ut på dato med Harry Pen (Ari bla bla bla) og hun fra sørlandet. Og hvordan kan det ha seg at rødstrømpene har latt kongen fortsette å si FEDRElandet? Har de som meg respekt for sjefen sjøl? Bare ikke en fjott som han som ikke møtte opp? Gir meg nå før jeg sier noe jeg egentlig ikke mener.. Redigering: pulsen er normal igjen..
Redigert av dominus; 22/10/2009 22:26.
Som Gary Fisher sier "Anybody who rides a bike is a friend of mine"
Det er mye krokete sti mellom vogge og grav
|
|
|
Re: HVORFOR velger en stortingsrepresentant å takke ..
[Re: dominus]
22/10/2009 22:28
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
nei til middag hos sjefen sjøl, kongen? http://www.dagbladet.no/2009/10/22/nyheter/innenriks/stortinget/politikk/sv/8691942/Snorre Valen valgte å si nei. For en forbannet såpekoker.. I følge min fedrelandsfølelse og respekt for kongen, selv om jeg ønsker republikk, bør man for f**n møte opp. Selv om man kommer som han fjompen fra Stavanger, Hangeland eller hva han heter. Og det er tross alt jubileum i år.. Faen heller. Vis respekt!! (kjenner jeg blir forbannet på den fyren..) Jeg og mener kongedømmet har gått ut på dato med Harry Pen (Ari bla bla bla) og hun fra sørlandet. Og hvordan kan det ha seg at rødstrømpene har latt kongen fortsette å si FEDRElandet? Har de som meg respekt for sjefen sjøl? Bare ikke en fjott som han som ikke møtte opp? Gir meg nå før jeg sier noe jeg egentlig ikke mener.. Redigering: pulsen er normal igjen.. Jeg vil snu litt på spørsmålet. Hvorfor går folk som er imot monarkiet på slottsmiddag,er det å følge opp sine meninger? Her handler det om å vise sine meninger med en handling,noe det står respekt av. Jeg er selv imot monarki, og kan ikke se hva monarki har med "fedrelandsfølelse" å gjøre. Fra SV sine egne sider( sv.no ) : " Monarkiet Monarkiet er en foreldet statsform. I et demokrati skal ikke viktige samfunnsposisjoner gå i arv. SV vil derfor avskaffe monarkiet og innføre republikk som styringsform i Norge. En norsk republikk bør bygge på den styringsformen vi har i dag, og trenger ikke medføre noen ny presidentrolle."
Synes det er rart at SV sine rep.går i det hele tatt med den politikken de "står" for.
|
|
|
22/10/2009 23:19
|
vidark
Entusiast
|
Entusiast
Faen heller. Vis respekt!! (kjenner jeg blir forbannet på den fyren..) Jeg klarer ikke se noe galt i at vi har fått en politiker med ryggrad som står for det han sier. Jeg mener det er viktigere at folkevalgte har respekt for velgerne og de sakene de gikk til valg på.
|
|
|
[Re: SimonS]
23/10/2009 07:14
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Synes det er rart at SV sine rep.går i det hele tatt med den politikken de "står" for.
Nå er det slik at hvertfall Kristin og Bård Vegar ikke har følgt SVs partiprogram eller prinsipprogrammet de siste 4 årene!!
|
|
|
Re: HVORFOR velger en stortingsrepresentant å takk
23/10/2009 07:27
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
selv om jeg ønsker republikk, bør man for f**n møte opp [...] Faen heller. Vis respekt!! (kjenner jeg blir forbannet på den fyren..) Du ønsker republikk, men greier likevel å bli så forbannet på en fyr som ikke vil delta på en middag at det hagler med bannskap?  Hva med å respektere hans valg?
|
|
|
[Re: vidark]
23/10/2009 07:30
|
EgilS
More than words
|
More than words
Det er forskjell på å mene at det er feil at vi har monarki og ikke republikk, og det å faktisk forholde seg til det styresettet som grunnloven sier vi skal ha.
Jeg synes faktisk det er litt barnslig av typen "får jeg det ikke som jeg vil, så vil ikke jeg leke med dere".
|
|
|
23/10/2009 07:35
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
nei til middag hos sjefen sjøl, kongen?
<klipp> Fordi han ikke er sulten?
|
|
|
[Re: Tange]
23/10/2009 07:53
|
atlekristensen
Ivrig
|
Ivrig
Ække kongen et pro-forma monarki av det symbolske slaget? De reiser rundtomkring og repretenserer Norge og maser på andre om at de skal komme til Norge. Han/hun er et hyggelig kulturell bidrag til det norske landet og fedrelandet vårt trenger helter! Jeg liker fedrelandet. Jeg liker Moder Jord. Jeg liker alle dere som leser denne innlegget.  Selv om man kommer som han fjompen fra Stavanger, Hangeland eller hva han heter.
Lars Sponheim? Ja, da hadde det vært mer morsomt!
|
|
|
23/10/2009 07:53
|
paalbn
Ivrig
|
Ivrig
<klipp> Fordi han ikke er sulten? eller ikke likte menyen...
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
|
|
|
[Re: paalbn]
23/10/2009 08:19
|
lim3
Ivrig
|
Ivrig
Kongehuset er i alle fall en turistmaskin som vi tjener masse penger paa. Hvorfor ikke la de bare vaere der? Saa kan statsminister og de andre som styrer faktisk ha litt tid til aa styre i stede for aa reise rundt paa reprentasjonsoppdrag hele tiden.
|
|
|
[Re: lim3]
23/10/2009 08:25
|
Clotho_NOR
Ivrig
|
Ivrig
Kongehuset er i alle fall en turistmaskin som vi tjener masse penger paa. Hvorfor ikke la de bare vaere der? Saa kan statsminister og de andre som styrer faktisk ha litt tid til aa styre i stede for aa reise rundt paa reprentasjonsoppdrag hele tiden. Jeg syns også alternativet er skremmende. Har vi mange aktuelle kandidater til president ? Politikere med folketekke er det ikke alt for mange av, per i dag er det vel kun Jens Stoltenberg og Siv Jensen som hadde hatt mulighet ved et valg ? Når det gjelder den aktuelle representant som takket nei, syns jeg det er respektløst. Det at man deltar i en tilstelning på Slottet, er i mine øyne ikke ensbetydende med at man er tilhenger av monarkiet. Kommer han til forlate Stortingssalen under trontalen også ?
|
|
|
[Re: paalbn]
23/10/2009 08:44
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
<klipp> Fordi han ikke er sulten? eller ikke likte menyen... Ikke umulig heller, det. Det enkleste er ofte det beste.
|
|
|
[Re: ]
23/10/2009 09:58
|
lim3
Ivrig
|
Ivrig
Jeg og mener kongedømmet har gått ut på dato med Harry Pen (Ari bla bla bla) og hun fra sørlandet.
(min utheving). Min respekt for Kongen og Dronningen økte sterkt i den tida da de tok i mot sine nye svigerbarn. Kongen kunne bøyd av for de som mente at hverken Mette Marit eller Ari er "verdige" nok, men Kongen sto rakrygget bak sine barns valg. Det står det respekt av, ikke minst i et land der folk ellers hevder retten til selv å velge hvem man vil leve sammen med svært høyt. Og det skulle da paa alle maater vaere en selvfoelge. Kongen vet nok ogsaa selv at hvis han eller Sonja hadde nektet sine barn valget til aa velge sine egne ektefeller ville det ogsaa bety kongehusets undergang!
|
|
|
[Re: ]
23/10/2009 10:04
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg og mener kongedømmet har gått ut på dato med Harry Pen (Ari bla bla bla) og hun fra sørlandet.
(min utheving). Og dette mener du er å vise respekt for kongehuset? Såvidt jeg har skjønt dominus sitt opprinnelige innlegg har han ingen interesse av å vise respekt for kongehuset. Alt han vil er å klage over at andre ikke viser respekt for kongehuset. Med andre ord: Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør.
|
|
|
23/10/2009 10:15
|
thewizard
Ivrig
|
Ivrig
<klipp> Fordi han ikke er sulten? Kanske han allerede var invitert i bursdag den dagen?
|
|
|
[Re: EgilS]
23/10/2009 11:23
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er forskjell på å mene at det er feil at vi har monarki og ikke republikk, og det å faktisk forholde seg til det styresettet som grunnloven sier vi skal ha.
Jeg synes faktisk det er litt barnslig av typen "får jeg det ikke som jeg vil, så vil ikke jeg leke med dere". Enig. Jeg er ingen tilhenger av monarkiet, selv om det kanskje ikke eksisterer noe alternativ for øyeblikket. Inntil videre bør de folkevalgte spesielt, og folket forøvrig, utvise respekt som seg hør & bør for HM Kongen og hans familie.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
[Re: Anders A-R]
23/10/2009 11:57
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Jeg synes faktisk det er litt barnslig av typen "får jeg det ikke som jeg vil, så vil ikke jeg leke med dere". Enig. Jeg er ingen tilhenger av monarkiet, selv om det kanskje ikke eksisterer noe alternativ for øyeblikket. Inntil videre bør de folkevalgte spesielt, og folket forøvrig, utvise respekt som seg hør & bør for HM Kongen og hans familie. Mulig jeg er treig, men når ble det å droppe en slottsmiddag det samme som å ikke forholde seg til det styresettet grunnloven sier vi skal ha? Står det i grunnloven at alle som blir invitert skal møte til middag?
|
|
|
[Re: Øyvind V]
23/10/2009 12:21
|
paalbn
Ivrig
|
Ivrig
Jeg synes faktisk det er litt barnslig av typen "får jeg det ikke som jeg vil, så vil ikke jeg leke med dere". Enig. Jeg er ingen tilhenger av monarkiet, selv om det kanskje ikke eksisterer noe alternativ for øyeblikket. Inntil videre bør de folkevalgte spesielt, og folket forøvrig, utvise respekt som seg hør & bør for HM Kongen og hans familie. Mulig jeg er treig, men når ble det å droppe en slottsmiddag det samme som å ikke forholde seg til det styresettet grunnloven sier vi skal ha? Står det i grunnloven at alle som blir invitert skal møte til middag? Tror heller at det har noe med de uskrevne reglene å gjøre. Litt som Kongenbefaler-leken...
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
|
|
|
23/10/2009 12:25
|
EgilS
More than words
|
More than words
Mulig jeg er treig, men når ble det å droppe en slottsmiddag det samme som å ikke forholde seg til det styresettet grunnloven sier vi skal ha? Begrunnelsen for å ikke møte kan vel tyde på at det i dette tilfellet er akkurat det. Hadde det vært en president som hadde invitert hadde nok fyren stilt opp, om jeg tolker saken riktig. Derfor synes jeg det blir litt barnslig. Det er ikke akkurat snakk om saker som går på (religiøs) overbevisning? Eller kanskje det er det?
|
|
|
[Re: Clotho_NOR]
23/10/2009 12:57
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Jeg syns også alternativet er skremmende. Har vi mange aktuelle kandidater til president ? Politikere med folketekke er det ikke alt for mange av, per i dag er det vel kun Jens Stoltenberg og Siv Jensen som hadde hatt mulighet ved et valg ?
Når det gjelder den aktuelle representant som takket nei, syns jeg det er respektløst. Enig at det er respektløst å ikke stille med en så dårlig begrunelse. Men jeg forsår ikke argumenter av typen "vi bør ha monarki fordi det er ingen gode presidentkandidater". For det første kan det da ikke være slik at blant Norges innbyggere så vil det være umulig å finne en eneste god kandidat. Nesten alle andre land klarer dette. Vi er da ikke en nasjon av kjøtthuer, heller. For det andre så trenger vi ikke noen president dersom monarkiet avvikles. Vi kan klare oss med en statsminister. Og det klarer vi jo å velge.
|
|
|
[Re: Tex]
23/10/2009 14:40
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Respekt for fyren! Han var i mot det, og hadde viktigere ting å gjøre, så han gjorde det viktige. Det er bedre å være "drittsekk" enn hykler.
Minner meg på den gangen jeg nesten fikk refs i militæret fordi jeg prøvde å sove under en gudstjeneste. Hadde bedt om å vennligst få slippe unna, da jeg ikke er religiøs. Men neida, at militæret går i kirka var visstnok bare sånn det var...Å bli tvunget med på tradisjoner bare for at det er tradisjoner er for konservativ tankegang for meg.
Trønder osv
|
|
|
[Re: Espen J]
23/10/2009 15:32
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Da jeg hadde folk i militæret hadde vi folk som gikk i utakt når vi marsjerte. Ikke fordi de ikke klarte å gå i takt, men fordi de ikke syntes det passet dem å høre etter akkurat den ordren.
Jeg har også vært i korps med folk som gjør akkurat det samme, fordi de synes det er teit å måtte gå i takt.
Jeg ser ikke helt hva som er poenget med slikt trass. Hvorfor bruke energi på å gjøre det motsatte av andre? Er vi som følger tradisjoner selv om vi selv ikke har noen personlig interesse av å opprettholde dem sauer?
Hvorfor oppføre seg som en trassig drittunge med en gang det dukker opp en skikk eller tradisjon man kan bryte?
|
|
|
[Re: Vanilla Ninja]
23/10/2009 19:42
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Seriøst... er man en trassig drittunge dersom man tar et standpunkt som "folk flest" ikke deler?
|
|
|
24/10/2009 08:54
|
EgilS
More than words
|
More than words
Seriøst... er man en trassig drittunge dersom man tar et standpunkt som "folk flest" ikke deler? Hvis man tar standpunktet nettopp fordi andre folk ikke deler det, da er man en trassig drittunge.
|
|
|
24/10/2009 08:59
|
GeirK
More than words
|
More than words
Minner meg på den gangen jeg nesten fikk refs i militæret fordi jeg prøvde å sove under en gudstjeneste.
Hva prøvde du å oppnå ved å legge deg og sove?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
24/10/2009 12:14
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Minner meg på den gangen jeg nesten fikk refs i militæret fordi jeg prøvde å sove under en gudstjeneste.
Hva prøvde du å oppnå ved å legge deg og sove? Plasserte meg pent og pyntelig på bakerste rad, for å ikke ødelegge for de som syntes opplevelsen var givende, samtidig som jeg fikk slappa av, og fikk min stille protest mot det jeg syntes var krenking av min frihet til å velge selv hva slags tro jeg skal støtte opp om.
Trønder osv
|
|
|
24/10/2009 13:28
|
Calle Kanin
Ivrig
|
Ivrig
Gudstjenester er jo tidlig...
Kongens utenriksarbeid veier mange ganger opp for alle apanasjer og goder han oppnår fra statens side. Å avskaffe monarkiet tjener vi ingenting på.
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
|
|
|
[Re: GeirK]
24/10/2009 13:37
|
Mmar
Ivrig
|
Ivrig
Hva prøvde du å oppnå ved å legge deg og sove? Få seg litt søvn?
|
|
|
[Re: Mmar]
24/10/2009 23:19
|
SturlaS
Avhengig
|
Avhengig
Lurer på hva Snorre gjør hvis han blir bedt om å tre inn i regjeringen... Boikotte statsråd hver fredag?
|
|
|
|
|