Takk takk.
Hvor mye $ du velger å bruke på en gammel Trek er helt opp til deg. For min del så ble det ikke satt opp noe budsjett. Det hele startet med at jeg ønsket å bli litt flinkere til å skru sykkel. Og jeg må si jeg har lært litt. Men mest av alt har det bare vært kos og morro å pusle med en sykkel på kveldstid.
Startet med å plukke med sykkelen. Vakset og smurte opp der det trengtes. Så ble det vurdert hva som skulle gjøres. Vurderte å bygge om til ss. Og når ett rimelig ss kit dukket opp her på forumet så var valget enkelt.
Bestemt meg tidlig for at Mongoosens orginale sølv, orange og svart farge kombo ikke var "kult" nok. Så da ble den plukket ned en gang til og slipt ned og klargjort for primer. Primet to strøk og slipte med 320 papir før lakkering.
Brukte slipe papir og primer fra biltema. Fungerte helt utmerket. Mattsvart eller silkematt er nesten alltid fint å se på, så det ble også kjøpt fra biltema. Etter to strøk og nesten ett døgn med herding ble resultatet bra. Over all min forventning.
Gullfarget Mongoose merke ble kjøpt på Ebay. Holker men gull låseringer er i bestilling og gullish bash ring blir montert når skikkelig krank og drev er i hus. Når lommeboken tilsier at det er rom for kjøp av stiv gaffel blir det også montert. Bremsene trenger også en oppgradering. Vurderer KCNC. Men da har vi begynt å skli langt i fra det opprinnelige ghetto opplegget.