Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Det store iPhone-valget!

Det store iPhone-valget! #834807 20/10/2009 17:54
Calle Kanin Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
En-to-trendy!

Ja, jeg vil over i de tunge innfatninger, chino- og flanell-rockende trendyhunders rekker! Jeg skal kjøpe meg en iPhone 3GS, men sitter her å lurer på hvilken kjøpsløsning jeg bør gå for.

Slik har jeg delt opp forbruket mitt:
En god del samtaler
10-25 sms per dag
Noe bruk av 3G
MYE bruk av WiFi

Tanker?

"Oj, her var det bratt!"
Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Re: Det store iPhone-valget! [Re: Calle Kanin] #834837 20/10/2009 18:49
B
bhrsrk Offline
Entusiast
Entusiast
B
Du sjekker siste regning for antall samtaler og sms, og går til telepriser.no, fyller ut og prøver et par forskjellige alternativer for datamengder. Så kan du jo se om leverandøren av det billigste abonnementet også selger iPhone. Det er fordel om de har på lager, så du ikke må betale abonnement i måndesvis mens du venter på telefon.

Det er ikke spesielt enkelt eller gunstig å kjøpe fra utlandet for tiden. Man kan finne på eBay, eller craigslist om du kjenner folk i USA. iPhone selges uten abonnement i Italia og Belgia.

Re: Det store iPhone-valget! [Re: Calle Kanin] #834843 20/10/2009 19:01
Dan Offline
More than words
More than words
Eller så gjør du som jeg, innser at en telefon er en telefon mens en iPhone er en iPod med ringe- og 3G-mulighet og så kjøper du en iPod Touch isteden. Den er billigere, køfri, tynnere, blankere og har dobbelt så mye minne. I tillegg kan man stå på gaten og ringe uten å føle seg litt ukomfortabelt hip.

Re: Det store iPhone-valget! [Re: Dan] #834851 20/10/2009 19:10
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Hvis man "føler" noe pga telefonen man snakker i, og ikke pga de man snakker med eller hva man snakker om, så har man større problem enn hvilket abonnement man skal kjøpe.

Jeg snakker jevnt og trutt i min Iphone, jeg føler ingenting pga at det er en Iphone.

Jeg har innsett at Iphone er en telefon som også er en Ipod og bildefremviser, og at jeg slipper å ha med meg enda en duppedings når jeg rusler rundt. Mye rart kan man si om Iphone, men den funker... HTC Hero ligger i skuffen på jobb...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Det store iPhone-valget! [Re: RazeFaze] #834858 20/10/2009 19:17
S
Skikongen Offline
Ringrev
Ringrev
S
NetCom iTalk small eller medium er nok det beste for deg. Sannsynligvis small siden du planlegger å bruke den mye på Wifi og mindre på GSM/UMTS. Har hatt min 3G i et halvt års tid og bruker ca 150 mb i måneden på heavy surfing (men ikke så mye streaming av video/radio/youtube). Undersølelser viser at 3GS brukere trekker 40% med data load enn 3G.

Å bruke telepriser på historikk er umulig siden du kommer til å endre bruksmønsteret betydelig.

Re: Det store iPhone-valget! [Re: RazeFaze] #834883 20/10/2009 20:01
Sverre Offline
Møre trafo
Møre trafo
Sitat: RazeFaze
Hvis man "føler" noe pga telefonen man snakker i, og ikke pga de man snakker med eller hva man snakker om, så har man større problem enn hvilket abonnement man skal kjøpe.

Jeg snakker jevnt og trutt i min Iphone, jeg føler ingenting pga at det er en Iphone.

Jeg har innsett at Iphone er en telefon som også er en Ipod og bildefremviser, og at jeg slipper å ha med meg enda en duppedings når jeg rusler rundt. Mye rart kan man si om Iphone, men den funker... HTC Hero ligger i skuffen på jobb...

100% Enig!

Er man ikke sikrere på seg selv enn at telefonen skal ha så my makt over en, ja da er det ille ICON_SMILE

Moderator  support