Takk!
Kjørefølelse...tja. Denne sykkelen føles mer "riktig", men jeg tipper det har en del med størrelse å gjøre, denne har en cm lengre effektiv overrørslengde enn alu-ramma, og er designet rundt den mengde vandring den er satt den opp med. Når det gjelder følelsen av stål som det ofte snakkes om vet jeg ikke om jeg har merka så mye. Nå har jeg ikke akkurat verdens mest følsomme stump, dette er min første stålsykkel og jeg har egentlig ikke forventet en sånn "aiai, dette er jo som en fulldemper"-følelse

I følge en britisk anmeldelse skal ramma gi en "springy ride", men inntill videre får det være opp til stål-kjennere å avgjøre om det stemmer. Designeren har også presentert et gjennomtenkt syn på hvordan han har laget rammen for å kombinere rammestyrke og "stålfølelse" på best mulig måte, men ulik rørtykkelse her og der.
Det jeg kan si er at når jeg i dag kjørte over et parti med en del mellomstore steiner og en del ujevnheter, tenkte jeg at "dette rista jo ganske lite". Det rista jo selvfølgelig litt, og kanskje er det bare innbilning siden jeg vet at stål går for å være et mer "behagelig" materiale i mange tilfeller, ikke vet jeg.
Jeg skal gi beskjed hvis jeg får en stål-aha-opplevelse!