Hei - hvem av dere nordlendinger var det? Hvem av dere var det som var ute med din nye DX-lykt i dag morges? Greit at du er stolt av lykta di, men ikke skryt på denne måten da! Noen blir misunnelig, vetdu!! http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=596369
Hehe. Er dette den nyheten "downlights" for sykkel? Det er 8-10 ringer(?). Det er tilsvarende antall ringer i Fresnel-linsa på et fyrtårn. Kanskje pæra har sunket så strålen går til himmels.. Ellerno jeg bare drådler her.
Noen som har noen mer inngående info hva som skjer hos DX med status Magicshine lyktene, (har produksjonen gått helt i stå hos sub leverandør mon tro) ?
Mine 1stk "Bike" og 1stk for "Head" har hatt diverse status og nå tilnærmet en evighet "pending"
Ordren ble satt 07.nov. (i år)
Da gadd ikke jeg mer. Det blir kjøpt inn konfekt til julegaver i år.
F*ckings DX
Stumpjumper S-Works eBay build Scott Spark Custom Comfort Isak Impulse
Dere kan ikke klage over leveranse hos DX om dere har lest på forumet her først i hvertfall. Da burde dere kjøpt fra Geoman så kunne dere klaget også. (eller dere hadde sluppet det siden dere da sikkert har hatt lyktene for et par uker siden ) Følte meg fornøyd/heldig da jeg fikk mine levert på rett under en måned. Hadde ikke noe stress heller. Gleder meg til å ut og løpe med en av de i kveld
Har man det travel så bestiler man de av han E-bay fyren. Levert i løpet av 1 uke men skal man spare 30$ så har man også tid til å vente. Lykta koster 10$ mere og frakten kommer på 20$ men da går det også fort.
Og har man det enda mer travelt, kjøper man en fra han karen nede på Langhus som annonserer dem til 1200 på Finn (ikke meg) Litt sånn 1 for prisen av 2 opplegg.... ;-)
Og har man det enda mer travelt, kjøper man en fra han karen nede på Langhus som annonserer dem til 1200 på Finn (ikke meg) Litt sånn 1 for prisen av 2 opplegg.... ;-)
Løp og kjøp! Bedre tilbud enn betal for to,få en,er det ikke mulig å få
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Han luringen på Finn er jo enda bedre enn "en til prisen av to". Betalte 914,- for to lykter ferdig levert, mens han tar nesten prisen av tre... Forretningside det gitt.
Fikk lykt nr to i dag etter evigheter med venting. MEN jeg bestilte en lykt og to convertere (overganger til Norsk stikkkontakt) Overgangene kom for tre uker siden og jeg måtte betale tollbehandlings gebyr på 202 kr sjøl om verdien på pakka var snaut 20 kr. Men det sto ingen ting om verdi eller innhold på pakka. I dag kom lykta heller ikke nå sto det noe om verdi eller innhold på pakka og så måtte jeg ut med nye 202 kr. Altså 404 kr i gebyr for en lykt og to overganger. Hva gjør man da da, noen vits i å klage og til hvem.
Jeg fikk akkurat igjen penger fra posten etter at de hadde lest fakturaen på pakka feil. Jeg sendte en mail til klageadressen deres med kopi av faktura og beskrivelse av det jeg mente var feil. Det tok et par mnd.
Men skal du komme frem med klagen krever det jo at pakka var rett merket i utgangspunktet. I dette tilfellet høres det ut som du skal være glad de ikke returnerte pakka til avsender pga feil merking.
Fikk lykt nr to i dag etter evigheter med venting. MEN jeg bestilte en lykt og to convertere (overganger til Norsk stikkkontakt) Overgangene kom for tre uker siden og jeg måtte betale tollbehandlings gebyr på 202 kr sjøl om verdien på pakka var snaut 20 kr. Men det sto ingen ting om verdi eller innhold på pakka. I dag kom lykta heller ikke nå sto det noe om verdi eller innhold på pakka og så måtte jeg ut med nye 202 kr. Altså 404 kr i gebyr for en lykt og to overganger. Hva gjør man da da, noen vits i å klage og til hvem.
Lykta mi kom igår. Bestilte 20. nov., det blir vel tre uker. Er jeg fornøyd med lykta? Nja, kvaliteten ser bra (topp) ut men som sagt venter jeg ennå på batteriene+lader. De skal sendes imorgen, ifølge DX. Da burde jeg få dem i løpet av uka.
Overgangen ble droppet, bestilte lader med ledning, klipper av støpselet og monterer nytt europeisk. Hvis jeg ikke har en ledning liggende som har riktig støpsel i den andre enden. Ser i hvertfall likt ut som de jeg har til både bærbar CD-spiler/radio osv.
Overgangen ble droppet, bestilte lader med ledning, klipper av støpselet og monterer nytt europeisk. Hvis jeg ikke har en ledning liggende som har riktig støpsel i den andre enden. Ser i hvertfall likt ut som de jeg har til både bærbar CD-spiler/radio osv.
Det tror jeg du skal være veldig forsiktig med, all den tid støpselet er integrert i transformatoren og dermed får du ikke omformet strømmen. Jeg ser for meg 113 og mye røyk, men jeg er ingen ekspert på slikt. Hvis du 100% vet hva du gjør er det vel bare å kjøre på. Men jeg ville aldri, aldri gjort det.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Da skjønner jeg at du reagerer, men på DealExtreme blir det vel opplyst under accessories at det er en "100V~240V AC charger (US plug)" og da burde det gå an å skifte plugg.
Som sagt - jeg har ikke peiling. Men jeg har lyst til å forstå. Du skal altså bytte støpsel (markert med rød ring). Hvordan skal du gjøre dette uten å kappe ledningen? Hvordan kan du kappe laderledningen (markert med rød X på mulig kappunkt) og samtidig beholde transformatoren? Vil det være heldig å kjøre strømmen inn i batteriet utransformert?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Som sagt - jeg har ikke peiling. Men jeg har lyst til å forstå. Du skal altså bytte støpsel (markert med rød ring). Hvordan skal du gjøre dette uten å kappe ledningen? Hvordan kan du kappe laderledningen (markert med rød X på mulig kappunkt) og samtidig beholde transformatoren? Vil det være heldig å kjøre strømmen inn i batteriet utransformert?
Eh ... ja. Jeg vet det. Men hvis du leser litt lengre opp så ser du at Tange ikke skulle gjøre akkurat det, altså bruke en adapterovergang fra amerikansk flatplugg til norsk plugg. Han skulle tvert om bytte støpsel. I mitt hode betyr det at man mister trafoen, og dermed sender utransformert strøm rett inn i batteriet. Det er derfor jeg lurer.
Som du ser på det forrige bildet så snakker vi om en annen lader, men for å være ærlig så vi jeg ikke ha noen betenkninger ved å bygge om den du har heller. Hvis jeg skulle ha hatt behov for det og den er like universal som 'min.
Ok. Så det finnes forskjellige ladertyper til disse lyktene altså? (jeg misforstod bildet, og trodde det var den du hadde tenkt å bytte til). Sorry, var ikke klar over det.
Takk for informasjonen, nå forstår jeg muligens det litt bedre.
(Selv om jeg ikke enda helt ut forstår hvordan en kan kjøre norsk nettspenning rett inn i en batteripakke som er beregnet på lader med trafo. Men jeg er så langt fra elektronikkekspert som man kan komme.)
Redigert av Hæ?; 13/12/200912:18.
Ser ikke helt hvor jeg skriver at jeg skal kjøre 240 V rett inn i en batteripakke på ca. 4 V.
....lader med ledning, klipper av støpselet......
Dette er en standardledning som blir brukt på mange typer elektronikk, CD-spillere, barbermaskiner osv. Stikken på laderen ser mistenkelig kompatibel ut med det nederste støpselet. DX sender ledning med US-type som jeg klipper av og erstatter med f.eks.......
.......hvis det viser seg at det ikke er en standardledning
Det er fordi vi har ulike ladere. Vi snakker forbi hverandre, og det er min feil. Jeg har Magicshine fra dapedaler på eBay, og laderen der er slik som du ser på bildet jeg har lagt ved litt lengre oppe i en av mine tidligere innlegg. Der ser du at min lader er slik utformet at transformator og støpsel er samme enhet og den ene kan ikke skilles fra den andre. Dermed kan du ikke skifte støpsel uten å ende opp med en lader som kjører utransformert 220V rett inn i batteripakken. Det var derfor jeg reagerte. Jeg forstår nå at DX sine ladere er annerledes, og at jeg ikke trenger å bekymre meg. Beklager at jeg har skapt forvirring.
Hæ?: Brukte Dapedaler lang tid på å levere, og er han til å stole på? Følger alt med(lykt, batteri, ledning, lader, styrefeste + gummiring) eller må man bestille noe i tillegg?
Lang tid: nei, han sender kjapt og det er fremme på rundt en uke, alt etter hva posten finner for godt. Men vær oppmerksom på at Posten i disse dager ikke akkurat er raske ... Til å stole på: ja.
I pakken finner du lykt, lader, batteri og to gummitinger til vanlig og OS styre. Ikke noe hjelmfeste eller hodebånd. Det har han for salg som enkeltvarer. Jeg bestilte hjelmfeste, ledningsforlenger, hodebånd og Y-ledning i tillegg.
Den første gangen bestilte jeg ledningsforlenger, hodebånd og hjelmfeste i en bestilling, en lykt som separatbestilling, og etterpå en lykt til pluss Y-ledning som en tredje bestilling. Småvarene kom på 3 dager, lykten kom etter ca 14 grunnet sommel i postgangen. Den første lykten som var bestilt uten noe ekstra ble merket som gave og gled rett gjennom tollen siden den var sendt fra privat avsender. Den neste lykten og Y-ledningen som kom sammen brukte ca en uke, men ble tollbehandlet siden avsenderen denne gangen var et firma. Smådelene kom også fra firmaet hans.
Jeg anbefaler ham gjerne, men vær forberedt på å betale MVA for sikkerhets skyld.
Han har en pakke beregnet for hodelykt og en som er beregnet for styrefeste. De er like bare at hodegarnityr og forlengelseskabel medfølger. Litt dyrere men alikavel billigere enn om du bestiller de seperat.
Jeg bestillte også et hjelmfeste, men kunne uten problem modifisere ett av hodegarnityrene til et hjelmfeste. (Bestilte 2 lykter).