Er det fremdeles kort ledning,ca 40 cm,på lyktene?
Ja, kort ledning på lykten som ble levert i går og sendt fra DX 4/11.
Ellers: lyser veldig bra, bedre spredning enn jeg trodde, 3 moduser; full styrke, dempet og "back-to-the-90's-strobe-disco". Fin pakke, alt virker helt topp så langt. Enkelt å sette Bike Light versjonen på hodebåndet.
Små ting å sette fingeren på: strømledningen går ut fra lampen i lysretningen. Ikke noe problem, men ulogisk når det skal på hodet. Hjelmfestet har originalt lange gode borrelåser for feste. Men lange gode borrelåser synes jeg er lite praktisk,så det blir strips eller permanent borrelåsefeste på hjelmen.
Jeg var ute på min første lyktetur i går. Har 1 DX lykt på styret og 1 på hjelmen. Mine første brukererfaringer er at ledningen er for kort fra hjelmen og ned i baklomma på jakka. Burde vært "snurrledning/telefonledning". Syntes også at batteriene er for dårlig beskyttet mot fuktighet. Er det ingen som har noen gode løsninger bortsett fra ballong trikset? Som nevnt tidligere er det også litt merkelig at ledningen fra lykta går ut i front og ikke bak. Gjør det noe vanskligere å feste O-ringen samt at det forkorter ledningen enda mer. Selve lyset er det ingenting å si på. Det ga et fantastisk lys hele veien. Syntes dog lyset på styres som jeg liker å bruke som nærlys ga litt mye spot. Ga litt roligere og bedre kjørelys med dempet stryke. Hjelmlystet som jeg bruker som langlys er derimot perfekt å bruke på maks.
Med forlengerkabelen så var det mer enn nok lengde på kabelen for min del. Jeg er 185cm, så den burde holde for de aller lengste også. Jeg kjøpte altså separat forlengerkabel fra herr Dapedaler.
Jeg var ute på min første lyktetur i går. Har 1 DX lykt på styret og 1 på hjelmen. Mine første brukererfaringer er at ledningen er for kort fra hjelmen og ned i baklomma på jakka. Burde vært "snurrledning/telefonledning". Syntes også at batteriene er for dårlig beskyttet mot fuktighet. Er det ingen som har noen gode løsninger bortsett fra ballong trikset? Som nevnt tidligere er det også litt merkelig at ledningen fra lykta går ut i front og ikke bak. Gjør det noe vanskligere å feste O-ringen samt at det forkorter ledningen enda mer. Selve lyset er det ingenting å si på. Det ga et fantastisk lys hele veien. Syntes dog lyset på styres som jeg liker å bruke som nærlys ga litt mye spot. Ga litt roligere og bedre kjørelys med dempet stryke. Hjelmlystet som jeg bruker som langlys er derimot perfekt å bruke på maks.
Hei Jan B. Har du et nummer jeg kan nå deg på? Så skal du få vite alt du vil om lys Har også et par tips som vil helpe deg med det utstyret du selv bruker.
91135234 hvis du føler for en prat
Erik.
- hei og takk for velviljen, bra Botolfsen er på banen.
Tar gjerne imot tips og utelukker derfor ikke at jeg ringer dere
Han derre karaoke fyren skjønner ingen ting om dagen. Hakke hatt det så travelt på jobb siden de glade Karaokedagene midt på 90 tallet.
Men han prøver å skjønne noe:
Sitat: Karaokemannen
Din ordre er sendt ut pr idag.
Vi lurte også på hvordan du fant ditt produkt(annonse søk Google etc, referanse fra andre, evt andre media), om du hadde gitt oss ett kort svar ved å svare på denne mailen hadde det vært veldig fint for oss :-)
Jeg har hjelmfestet kjøpt fra dapedaler,det har lange borrelåsfester Jeg har festet de slik du ser på bildet Strips fungerer sikkert helt supert Ellers har du jo kosteskafttrikset
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Men ikke noe sted står det hvor mange watt pæra er på? Er det mulig å blende den ned, kjøre den på halv styrke (så man ikke blender bilister, fotgjengere). Og hvor lett, raskt er det å gjøre det i fart? Og åssen er koblinga mellom lader og batteriet?
Watt er ikke sammenliknbart her siden teknologien er en annen, kort fortalt produserer du samme lysmengde med mindre energi, det blir ikke varmt på samme måten som en konvensjonell lykt. Jeg har laget meg mitt eget lys med prosjektorlampe på 50w og det tilsvarer omtrent samme lysmengde, men DX-lampa er hvitere i fargen. Lyset er kraftig nok til at møtende biler blender ned, men har ikke opplevd blink eller liknende tilbake. Du kan ikke koble om i fart fordi modusene er av-fullt-halv-blink-av i rekkefølge. Koblingen mellom lader og batteriet er den samme som den du kobler til pæra når den er i bruk. Du kan ikke klippe av ledningen og sette på norsk støpsel siden trafoen sitter i selve støpselet, du må ha et adapter.
Når det gjelder å beskytte batteriet mot fuktighet så har jeg puttet batteriet og taska som følger med det inn i en slik liten veske som du får plass til en racingslange i. Den er tilnærmet vanntett og har feste med borrelås som jeg fester på styreframspringet. Har syklet over en time i regn uten antydning til fuktighet inne i batteripakka. (men jeg har ikke badet med den...) :-)
Min erfaring er at man blir blinket på eller får fjernlyset i annsiktet hvis man prøver å kjøre med DX lykta på fullt hvis det er mørkt og man sykler i kjørebanen. Når jeg møter andre så bøyer jeg lykten ned. Da går det bra.
Den nye DX modellen med 5 valg er samme som Geomangear selger, jeg har både den og den forrige DX lykta, det er en annen lader og flere lysstyrker å velge mellom ellers ser den ganske lik ut.
Dere som har kjøpt av Dapedaler - hvor lang tid tok det før lykta kom? Min ble sendt 9. nov, og har enda ikke dukket opp i Norge. Tipper Posten er på bærtur igjen!
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Kjøpte split, hodebånd og div. smått, og det kom tre-fire dager etterpå, så det er ikke avsender som holder igjen her, nei. Jeg får stramme opp Posten per telefon i morgen.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Sånn, då va opptil flere lykter og ekstrautstyr på vei fra dapedaler:) Fekk mail om at det hadde blitt shipped ca 2 timer etter bestilling var gjort, og betalte ekstra for rask leveranse, så får bare krysse fingrene for at varene komme FORT. Glede meg te å bytte ut mine Sigma Mirage Evo som eg faktisk e fornøyd me, så dette bler good!
Når jeg fikk tilsendt fra dapedaler var det frakten mellom USA og Norge som tok tid. Den forlot USA 1. november og kom til Norge 11. klokken 12:03 Gikk gjennom tollen samme dag og ble videresendt rundt klokken 15:30. Jeg kunne hente på postkontoret dagen etter ved å printe pakkesporinga fra nettet. Så å skylde på Posten blir bare tull uten at du med sikkerhet vet at de har mottatt pakken....