Fikk Jernia-tilbudsavis i posten idag. De selger en billig 6-leds hodelykt til 49,- noen dager nå.
Jeg synes dette virket for godt til å være sant, så to stk innkjøpte hodelamper senere satt jeg med saga for å kappe av nok en kosteskaftbit.
Ganske jallamekk-løsning foreløpig, men tror det skal funke helt greit for langrennsturer i vinter. Det er både strikk rundt og over hodet med justering. Og når jeg får hjelmfeste fra GeoMan vil jeg tro det kan moddes noe bedre.
Vedlagte modell er innleid for anledningen og ikke representativ for normale foto-oppdrag.
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Så den der annonsen på finn.no for noen dager siden. Annonsen under hadde samme vare til halve av hva denne selger forlanger. Altså en "mer" riktig pris. Klarte ikke å dy meg, men sendte en mail til selger hvor jeg påpekte antatt riktig prisleie, og ønsket ham lykke til med salget. Har ikke fått noe svar.
noen som har tips til butikk som har eksakt slike?: (lime fast på DX-laderen.)
Jeg bestilte 4 stk av disse fra DX (trengte til USA-kjøpt kamera også) . Gratis frakt og under tollgrensa med klar margin. De dukket opp i en konvolutt hjemme på ca en uke.
Første forsendelse datt rett inn på postkontoret. Null MVA ei heller fortollingsgebyr. Pakken var altså deklarert med verdier for HKD tilsvarende ca. 70 NOK.
Andre forsendelse er nå :
Sitat: Sporing på internett
AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig Tiltak: sendt til tollundersøkelse
Sitat: janeb
moms på min ihvertfall, får se hva som skjer med neste forsendelse som er underveis.
De av dere som har betalt MVA (og det forbannede sure tollbehandligsgebyret til Posten), var pakken deklarert med riktig verdi? Hvor lang tid bruker/brukte Tollen innen pakken blir sendt videre til Bergen? I de tilfellene CRC roter til deklarasjonen kan det fort gå uuukeer..
For meg ble det rett verdi og 2 dager fra toll til postkontoret i Stavanger. Deklarasjonen til DX var veldig oversiktlig og tollbehandlingen tok under 1 dag.
De av dere som har betalt MVA (og det forbannede sure tollbehandligsgebyret til Posten), var pakken deklarert med riktig verdi? Hvor lang tid bruker/brukte Tollen innen pakken blir sendt videre til Bergen? I de tilfellene CRC roter til deklarasjonen kan det fort gå uuukeer..
Her er min lykt (kostet 202kr i avgift+gebyr) Aner ikke hva pakken var merket med Billig var det uansett...
16.10.09 08.47 ANKOMMET POSTKONTOR 5236 RÅDAL (SPAR SKJOLDTUN) 14.10.09 13.45 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0001 OSLO 14.10.09 09.35 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 0024 OSLO 13.10.09 15.19 AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig Tiltak: sendt til tollundersøkelse 0001 OSLO 13.10.09 13.41 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO
Jeg får bare smøre tykkere på med tålmodighet. Får glede meg til dobbel lyskjegle til fredagen, da.
(Én bestilling, tilsammen to forsendelser; lykt nr. 1 + adaptere, snart lykt nummer to. Jeg er rasende uenig i at Postens "toll"behandlingsgebyr er billig så lenge det tilsvarer eller overstiger selve MVAen de legger ut på mine vegne (og det faktisk ikke tolles det spøtt). At lyktene er billige (og bra), dét er jeg enig i )
Jeg er rasende uenig i at Postens "toll"behandlingsgebyr er billig så lenge det tilsvarer eller overstiger selve MVAen de legger ut på mine vegne (og det faktisk ikke tolles det spøtt). At lyktene er billige (og bra), dét er jeg enig i )
Jeg er enig i alt du sier her. Det er som kjøper og eier av en Lupine Wilma jeg siktet til billig og det dekkes av ditt siste punkt over
Synes ikke dette gebyret er så veldig ille jeg. Selv bestilte jeg EMS-frakt og betalte et parhundre kroner for å få hentet ut pakka på postkontoret ca tre uker senere. Ikke mye å klage over.
Det er vel mulig å unngå dette gebyret, men da må du selv reise til Alnabru (der alle pakkene fra utlandet ankommer tror jeg) og hente kvittering på mottatt pakke. Videre må du betale mva. på tollkontoret luken ved siden av for til sist å vise denne kvitteringen for å få ut pakken. Testet av nysjerrighet dette selv for et par år siden når jeg bestilte noe gitarstuff fra Tyskland. Brukte vel en time på å spare en hundrings....tror ikke jeg gidder det igjen
Så den der annonsen på finn.no for noen dager siden. Annonsen under hadde samme vare til halve av hva denne selger forlanger. Altså en "mer" riktig pris. Klarte ikke å dy meg, men sendte en mail til selger hvor jeg påpekte antatt riktig prisleie, og ønsket ham lykke til med salget. Har ikke fått noe svar.
Kan nevne at annonsen under der lykten sto til 600,- var en auksjon. Jeg bød 700, men gad ikke mer når den kom opp i 900. Hva den gikk for til slutt, vet jeg ikke. 1200 er nok kanskje en overpris, men på finn går de nok for nærmere 1000.
Noen som kan tipse meg om hvordan man sporer pakker fra Geoman? Det eneste jeg kan finne ut er at det står processing på "detaljer". Er det noe mer detaljert sporing på sida noe sted??
Fart og høy tråkkfrekvens løser mange problemer...
Jeg har også ett par lykter under "prosecing", og de har vært der ett par uker. Sendte en mail igår, og fikk svar rimelig kjapt; de har ventet på deres leverandør, men vil sende ut en mengde lykter i løpet av uken.
Stian
Gammel ringrev. Kleiva Pedal Pushers will never die!!
Jeg har også ett par lykter under "prosecing", og de har vært der ett par uker. Sendte en mail igår, og fikk svar rimelig kjapt; de har ventet på deres leverandør, men vil sende ut en mengde lykter i løpet av uken.
Stian
Håper det stemmer, begynner å bli rastløs i beina etter å sykle.
Fart og høy tråkkfrekvens løser mange problemer...
Det står "ETA 11/1/2009" i min bestilling. Da er det vel datoen containeren ankommer DX fra fabrikken. Håper de har oppgradert den og beskyttet batteriet bedre.
Det står "ETA 11/1/2009" i min bestilling. Da er det vel datoen containeren ankommer DX fra fabrikken. Håper de har oppgradert den og beskyttet batteriet bedre.
Sjekka min nå også og står det samme der. Bestilte sist onsdag. Vil tippe de da ankommer DX den 1/11 og kanskje sendes videre etter et par dager Har ikke noe stress. La inn minst 1 mnd leveringstid i hjernen ved bestilling så har ikke noe stress med å få lyktene før skisesongen starter.
ETA 1/11 gjelder forøvrig kun for lampa for styret ser det ut til slik at det er mulig jeg må vente noe lengre for å få den for hodet.
Den første pakken med sykkellykten seilte rett i gjennom tollen da den var merked uten på med valu 102 HKD noe som er ca 70 NKR.
Den andre pakken min med hodelykt har tollen hanket inn med avik i produksjonen anntatt tollpliktig. Så for vi se hva resultatet blir og hva pakken er merked med.
I den første pakken så lå det ingen papirer men den hadde blitt åpnet et eller annet sted for forseglingen var brudt Kanskje de leser på forumet er å begynner å bli OBS på hva vi bestiller.
Tror ikke de trenger å lese på forumet for å hverken bli litt obs på 50-60 like pakker fra HK, eller å sjekke pakkene fra DX litt ekstra nøye. Posten og DX har litt "historie".
Fikk denne mailen fra Geoman nå: "Greetings! We're thrilled to let you know that a package was shipped to you on 10/29/2009 via U.S. Postal Service Priority Mail International to the following address" Hvis ikke Geoman bor ett godt stykke øst for oss er vel dette umulig å få til? Knaskje jeg får den i posten i går?
Stian ( Denne gangen er noen av skrive feilene med mening)
Gammel ringrev. Kleiva Pedal Pushers will never die!!
Det samme skjedde meg sist lørdag, det betyr bare at de har en planlagt shippingdag. Mine forsvant ut fra roterommet til Geo på mandag. Kanskje dukker det opp godsaker før eller rett etter helga! (express 6-dagers, men må vel regne med postens somling i tillegg)
Fornøyd med kundeservicen derfra også, sendt et par spørsmål på deres "chat"-tjeneste, og fått bra svar hver gang!
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso