Dette er strengt tatt ikke en brukererfaring av lykta, men men..
jeg har en lykt på vei fra DX, som er "shipped" fra DX til Hong KOng Post. Er det noen som har peiling på hvordan order tracking funker etter dette? Får ikke opp noen opplysninger noe sted, og det er nå fire dager siden den gikk fra DX...
Når du går inn på Ordresiden på DX - tracking summary skal du få opp et tracking nummer ala RB0236xxxxxHK. Dette nummeret kan du bruke til å spore pakken på www.posten.no. Får du ikke opp noe så har ikke pakken ankomet Norge. Det kan ta en del dager, dvs det tok 4 dager for meg.
Redigert av Arve05; 23/10/200908:21. Rediger grunn: ant. dager
Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same - George Soros
Jeg lurer litt på det her med varme. Hva er det i lykta som generer slik varme at det anbefales å legge på mer av slik pasta som omtales? Antar at LED-pæra ikke generer så mye varme? Da ville det jo også vært uheldig å feste teip på glasset...
Om noen skal bestille noe fra Geoman må de gjerne sende meg en PM så kan vi samle opp og dele frakt. Bor i Oslo og skulle hatt en forlengerkabel og ett hjelmfeste. Altså for lite til å kjøpe alene og få frakt, både fra eBay og Geoman.
angående varmeutvikling, min erfaring på forrige tur var at MagicShine ble mindre varm enn tilsvarende Lupine Tesla og Betty.
Temperatur i lufta var et par pluss og vi hadde stått stille noen minutter når jeg sammenlignet. Ingen av lyktene var ubehagelig varme, greit lunk på alle tre, men minst på min.
A-
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Medbragt varmekilde på kalde høstturer er aldri feil
Larsemannen: jeg bestile på ebay. Ca 6 yankee dollars pr item, dvs 2 enheter som du skal ha blir 12 dollars. Med dagens kurs så blir det drøye 70 NOK...
Kommer det ikke frakt fra ebay også? Ser dapedaler på ebay har på lager, men fikk inntrykk av at det var frakt der også jeg? Hvis ikke er det jo bare å bestille Geoman skulle jo ha $25.
Kommer det ikke frakt fra ebay også? Ser dapedaler på ebay har på lager, men fikk inntrykk av at det var frakt der også jeg? Hvis ikke er det jo bare å bestille Geoman skulle jo ha $25.
Ved siden av "description" står det "shipping and payment". Frakt varierer med produktet du skal bestille. "Dapedaler" har mye billigere frakt enn "geomangear".
Beklager, litt utydelig fra meg. Det jeg mente var at det er 6 dollar frakt pr artikkel, altså blir ikke så mye værre enn 60-70 kroner i frakt totalt for 2 artikler.
Edit: dessto flere artikler du bestiller, dessto mindre blir forskjellen i frakt mellom de to selgerne ser det ut til(?), ettersom ebay ser ut til å kjøre stk prising av frakt mens geoman priser alt som en pakke. Men stooore forskjeller er det ikke... jeg mener, diffen på en lykt hos geoman og dx er 5 dollar = 25-30 kroner. Vi er jo sjeldent prisbevisste for nordmenn å være
Første tur i kveld med DX lykta. Funka som gull den, lyste knallbra den. Sykla med hodelykt i fjor (silva "orienteringslykt"). Kan ikke sammenlignes på lyskvalitet, men savnet hodelykt i svinger og der en må kikke ut i skogen. Har bestillt DX hodelykt også, men kommer til å teste med Silvaen neste kveldsøkt.
Silvalykta fungerer overraskende godt sammen med DXen, den supplerer fint gjennom svinger og rundt i skogen, men det ser jo ut som om den lyser brunt i forhold til DXen. Jeg gleder meg veldig til vi får dobbelt oppsett Odd Erik. Må bare bli kvitt kinket i ryggen nå så...
Leste om noen her på forumet som lurte på om man kunne plassere batteriet i en ballong, for å få den mer vantett, men han var litt usikker på varmeutviklingen. Jeg syntes dette var en genial ide! Kan ikke tenke meg at det å putte batteriet i en ballong skal ha noen innvirkning på varmen av batteriet, så jeg har like gjerne gjort dette idag. Tror det kommer til å fungere kjempefint og vil nok ikke kvie meg like mye for å ta lykta med ut i regnvær nå Kunne velge mellom flere farger, men syntes rød var ganske passende, spesielt siden vi jo skal passe litt ekstra på slike batterier
Hmm, bare av nysgjerrighet. Men så ei Sigma sykkellykt på XXL idag til 1500, det stod at den lyste 90 LUX. Hvor mange Lumen tilsvarer det sånn ca?? Noen som kan "opplyse" meg?
Fart og høy tråkkfrekvens løser mange problemer...
Uten å gi deg noe godt svar men dette er sakset fra Wikipedia:
"Lux versus lumen
The difference between the lux and the lumen is that the lux takes into account the area over which the luminous flux is spread. A flux of 1,000 lumens, concentrated into an area of one square metre, lights up that square metre with an illuminance of 1,000 lux. However, the same 1,000 lumens, spread out over ten square metres, produces a dimmer illuminance of only 100 lux.
Achieving an illuminance of 500 lux might be possible in a home kitchen with a single fluorescent light fixture with an output of 12,000 lumens. To light a factory floor with dozens of times the area of the kitchen would require dozens of such fixtures. Thus, lighting a larger area to the same level of lux requires a greater number of lumens."
Takk for bra svar! Tror jeg tok poenget. Sånn jeg forstår det vil da DX lykta lyse 900 LUX, siden 900 LUX = 900 Lumen på 1 kvadratmeter. Kan det stemme?
Fart og høy tråkkfrekvens løser mange problemer...
Første forsendelse- 3 veker. Restordren i samme bestilling (hovudlykt) har eg ikkje fått endå etter 1 mnd og ei veke. Den første runda sklei inn uten moms eller gebyr. Fe sjå kva som skjer med restordren.