Med litt hard metall på høytalerne føles bakkene mye lettere på rulla. In sorte diaboli-albumet til Dimmu Borgir og Black Lava av Satyricon er nok blant favorittene, men også mye annen norsk metall.
Evt må det bli noe glad tekno f.eks Satisfaction av benny benassi
Hva gjør dere med støyen fra rulla? Finnes det matter som fjerner det meste av støyen? Jeg har rulla mi stående på et tykt lag med parkettunderlag, nesten 4 cm tykt, men det bråker noe veldig alikevel og rulla blir litt ustødig på det myke underlaget. Jeg har rulla i 2. etg, det resulterer i at hele huset vibrerer ganske mye og det er ikke helt heldig siden jeg bor i en tomannsbolig. Vil det hjelpe mye på støyen å bytte til et rulledekk?
Tja, en kompis som bygger hus nå malte panelet etter 1-2 uker etter at det var montert, så gikk det to uker til, så sa det pang og panelet slapp, så mye at bordene gikk fulstendig fra hverandre. Nå er taket panelt for andre gang.(Dette var ferdig lasert panel som skulle være kunstig nedtørket til 8-10 %)
Mine erfaringer er at panel bruker et halvt år på å jobbe seg på plass der det har tenkt å være.
Da var høsten over oss igjen, og som nybakt rulleeier føler jeg det er på tide å gjenopplive denne tråden fra sommerdvalen :-).
Her er treningsplassen i kjelleren min. Kaldt og godt når det blir kjøligere ute, med tørketrommelen som varmekilde i samme rom hvis det skulle bli for kaldt :-).
For de av dere som har problemer med ryggen når dere sykler, kan jeg trygt anbefale redcordslyngen dere ser ved siden av sykkelen som et hjelpemiddel under kjernemuskulaturøvelser.
Ble tipset om denne tråden. Her er min lille "pain cave". Jeg har fått mine få tilmålte kvadratmeter i en av krokene på kjøkkenet. Etter min fjerde rulletur må jeg si at jeg kan komme til å få mange smertefulle men fine timer der i vinter.
Se forøvrig tråden min om prosjekt "5000 på 200" (5000 km på 200 dager) her.
(det skal være en laptop mellom vifta og reise-TVen også men den var opptatt med å skrive innlegg på terrengsykkel.no i det bildet ble tatt)
Jeg får neppe lov til å svette ned tregulvet inne og er dermed forvist til uisolert utebod uten varme. Hvordan vil det gå med dataen dersom en drar den ut og inn med vekslende temperaturer?
Jeg får neppe lov til å svette ned tregulvet inne og er dermed forvist til uisolert utebod uten varme. Hvordan vil det gå med dataen dersom en drar den ut og inn med vekslende temperaturer?
kjøling ok, men kondens noe helt annet..... Hva med å ta med en kald pc ut og en varm pc inn. høres ikke så værst ut ob bør kunne gå.
Rigga meg til nede i batcaven min. Nå er håndkle og vifte på plass også, så jeg er klar for rulletour. Fått lastet ned endel RL-videoer også, og har prøvd meg både i alpene samt Flandern rundt de siste dagene :-)
Da var Flow rulla i heimen og montert. Snekret et lite bord til pcen for underholdning gjennom vinteren. Har noen høytalere som også skal opp å få litt gang på intervallmusikken!
Er det kaldt kan jeg skru på panelovnen, er det varmt er det bare å lukke opp kjellerdøra som jeg står i når jeg tar bildet. Så det er justerbare muligheter alt etter temperatur.
Gleder meg allerede til å innvie rulla så snart som mulig!
I dag kom endelig rulla på plass. Testet den en liten tur en times tid for å justere litt og finne ut av alle duppene og dittene. Kalibrering av brems er en nøtt. Skal den virkelig vise 0. Får en ikke under 1 og skjønner ikke hva jeg gjør galt. Får prøve med mindre lufttrykk og økt press på "klemma". Hadde flere tilfeller av hjulspinn ved pådrag +300w.
Uansett. Detta var gøy og gøyere skarre bli!
Skjermen henges opp kun til rulletrening, derfor kabelrot og flagg for å ikke glemme seg på tur ut døra. Noe som må på plass asap er vifte. Sikker på at jeg svetta en liter i dag. Har ikke sett på maken til dam under sykkelen.