Har kjørt denne sesongen på RXL. Det positive er at de er stive, passer foten min helt ok og ikke koster skjorta.
Det som taler mot skoene er at knottene under sålen er av knallhard plast. Dette gir to ulemper: 1. de er glatte som fa.. når det er litt fukt på bakken og 2. de spiser pedaler! Knottene er så store og harde så de sliter bort kroppen på pedalene med den konsekvens at det blir slark. Mulig dette er mulig å unngå ved å kutte ned knottene litt. Den enkleste løsningen er å bruke eggbeaters.
Det var min dom, mulig andre opplever skoene totalt annerledes;-)
Re: Erfaringer med bontrager rxl mtb-sko?
[Re: Hauløs]
#83295916/10/200922:08
Jeg har prøvd disse nå på en tur og jeg syns de var bra. De fire knottene som følger med er det skruknotter som skal festes i de fremste hullene sånn at man får bedre grep? Og dessuten jeg har brukt landeveissko i terrenget nå i 2 mnd så disse er nok lettere å gå med en landeveisskoene;)
Disse skoa er forresten med i test av et knippe racing-XC-sko i nyeste Terrengsykkel. Stikkord fra omtalen: -God valuta for penga -Godt oppbygd innersåle -Stiv såle (mest på godt, men også litt på vondt) -Lette, gir god, rask racingfølelse -Litt små i størrelsene -Lite komfortable å gå med pga. glatt yttersåle -Korte borrelåser for dem med høye vrister -Effektiv spenne, men sitter eksponert til
Gaute
[Re: gauter]
#83363018/10/200918:45
Jeg leste den omtalen igår. Ganske god kritikk det;) Men prøvde dem på terrengtrening idag med asker ck og de var veldig gode. Jeg bruker 42/43 men med disse måtte jeg opp i 44. I 44 hadde de bare i hvitt der jeg kjøpte dem og det er litt upraktiskt men de ser jo rimelig nice ut da;)
har hatt disse skoene nå i ett år. og veldig fornøyd bortsett fra reima/spennen blir fort slitt. Noen som vet hvor man får bestilt disse separat? Evt hva kalles eksakt selve gummireima slik at man kan søke på den på nettet?
Her kan de kjøpes billig. Generelt gode sko, ikke spesielt smale i lesten, litt små i størrelsen. Stive, men jeg synes de er bedre å gå i enn Shimano M300. Føles lette og gir god følelse på sykkelen. Kommer standard med esoles.com to customize your footbed. Det finnes et upgrade-kit på esoles.com til akkurat disse skoene, er det noen som har erfaring med det kittet?
Så mange stier og så kort liv...
[Re: yoeddy]
#115113914/04/201109:56
Fikk du med et ekstra sett slike reimer når du kjøpte skoene? Det fulgte med når jeg kjøpte de. Jeg kan ta en titt på posen de lå i og se om det står noe navn eller nummer der når jeg kommer hjem.
Jeg har dårlig kondis, men elendig teknikk.
[Re: Mr Pink]
#115135314/04/201114:50