Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hayes Stroker Ace

Hayes Stroker Ace #832666 16/10/2009 12:18
dominus Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg er i bremsehimmelen om dagen...

Bestilte ett sett Hayes Stroker Ace fra junaiten og etter ett par dager er jeg frelst. ALDRI før har jeg kjent noe i nærheten når vi snakker modulasjon og rå bremsekraft.
A L D R I!!

Jeg har brukt både Stroker Gram og Stroker Trail, Magura Louise og Shimano XTR (975).. Det er en helt annen verden nå. De er virkelig brutale om man vil men, igjen, modulasjonen.. Oj Oj Oj.. Nå kan jeg virkelig finbremse meg gjennom virkelig tekniske partier i skogen.. Gleder meg til det blir vinter..Nå ser det ut til at det er mulig å bremse med forbremsen igjen på en ordentlig måte.. Modulasjonen mine sykkelkompaner.. Modulajonen..

Og så er de sinnsykt lekre å se på.

Halleluja..

Som Gary Fisher sier "Anybody who rides a bike is a friend of mine"

Det er mye krokete sti mellom vogge og grav
Re: Hayes Stroker Ace [Re: dominus] #832695 16/10/2009 13:29
P
PålS Offline
Entusiast
Entusiast
P
Hmmm... Jeg vurderer et sett Stroker Ace på utforsykkelen til neste sesong, hvordan sykkel har du disse på? Har kjørt Stroker Trail på freeridesykkelen min i fjor, grei bremsekraft (til FR, hadde nok falt helt gjennom til DH), men heller dårlig modulasjon. Litt den Hayes av/på følelsen, så jeg hadde egentlig avskrevet Stroker Ace selv om det er 4 stempel og ikke 2. Alternativet er Saint eller Elixir (Code er for tunge og stygge, og når Juicy 7 har nok kraft til DH...), noen formening om hvordan Acen stiller i forhold til disse? De andre bremsene du listet opp er jo XC og stibremser og burde jo ikke være noen match for hvilken som helst DH brems...

Pål

Re: Hayes Stroker Ace [Re: PålS] #832830 16/10/2009 18:06
dominus Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg har satt de på en Fisher Roscoe. Den hadde Elixir5 i utgangspunktet. En himmel av forskjell. På skikkelig møkkede skiver hadde Elixiren problemer. Ace har ikke noe av de samme tendensene. Men det kommer av ren brutal kraft. Antall stempler i kalipperen gjør sitt definitivt. Jeg bremset med bare pekefingeren ned bakken selv med rester av vått løv og annet organisk avfall på skivene. Har endel kontakt med downhill miljøet i midtvesten i USA og de påstår det er helt sinnsykt hvor bra Ace bremser, om man ser prisen i betraktning.

Som Gary Fisher sier "Anybody who rides a bike is a friend of mine"

Det er mye krokete sti mellom vogge og grav

Moderator  support