Tar en tur i Vestmarka førstkommende lørdag, planlegger å sykle i 3-4 timer med start ca kl 13 fra Vestmarksetra.
Det blir en sving oppom Grønland, Ståvivollen, sannsynligvis ned mot Semsvann og opp til Haveråsen hvis jeg orker. Hyggelig med turfølge, og om noen skulle ønske å kjøpe seg kaffe og kaker kan jeg alltids overtales til en rast på Gupu! Været ser ut til å bli relativt greit!
Kona er bortreist på kurs til i morgen ettermiddag, ongene skal passes av søstera mi fra midt på formiddagen, og siden hun skal på fest i kveld er avlevering inne i byen kl 12.00 det tidligste som kan aksepteres!
Jeg kan vel rekke å være på Vestmarksetra kl 12.30 hvis jeg tar bilen opp, men ikkeno før.
Mormorstien eller hva den heter fra Gupu mot Semsvann, blåstien opp mot Tveitersetra, til høyre liott før Tveitersetra og over mot Rustan, opp til Haveråsen, tilbake mot Furuholmen, gammal skiløype/blåsti over Bruåsen opp mot Grønland, muligens en tur ned mot Urdselva, opp igjen mot Grønland og tilslutt en gromsti fra Ståvivollen.
Noen transportstrekninger på grus og asfalt blir det, men ikke veldig mange km!
stien fra Gupu til Mobråtan kalles Mormorstien; de spilte inn Mormor og de åtte ungene på Mobråtan. jeg vet ikke om "Mormorstien"-navnet brukes av Askerbøringer eller om det er et stisyklistspesifikt.
Takk for turen, sannelig flott ute i skogen i går! Føret var jo stort sett bra også, men litt glatt var det noen steder i den mosegrodde østhellinga nedenfor Haveråsen!