Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her?

Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? #830471 13/10/2009 05:53
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Som gammel avdanka ishockey spiller har lysten blomstret opp for å spille hockey en dag eller to i uka som morsom vintertrening. Og i år passer treningsdager iforhold til familie også. Jippi!! Gleder meg som en unga til å komme på isen igjen!

Har strengt tatt alt utstyr liggende. Ingenting der som er nyere enn 15 år tipper jeg. Passer fortsatt like fint som da jeg var 16 år.

Eneste er skøytene mine som er sprukket i plastikken nede ved stålet. (på hælen, midt mellom stål og hælkappen). Først går det jo ann å spørre; er det mulig å lime noe sånt? hvilket lim bør jeg evnt bruke som er sterkt nok??

har vel egentlig tenkt at å spandere på seg nye skøyter kunne vært greit. Sikkert skjedd noe med skøyter på 15 år?

Har skikket på XXL og funnet disse på nettsiden; http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=86398

Det er de dyreste (som er på nett ihvertfall) som XXL har.

Noen som kjenner til om disse er gode?

1800 er ikke dyrt for skøyter. Ser man på butikker som er spesialisert på ishockey er 1800 i nedre del av skalaen. Virker som 3-4000kr er mer normen for gode skøyter.
Men jeg tenker at å kjøpe de dyreste på XXL ikke kan være helt galt.

Noen med synspunkter?

åh, skal bli deilig å dra fram den gode gamle Easton sølv aluminiumskølla, CCM hanskene, Jofa leggskinnene, stygge gamle Jofa hjelmen og ikke minst en 15 år gammel innsvetta susp ICON_LAUGH ICON_LAUGH

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: hbakken] #830596 13/10/2009 10:10
Pluto Offline
Avhengig
Avhengig
De tror jeg er bra så lemge du ikke skal spille kamper.
Utskiftbare jern er viktig men passformen betyr mest, moderne skøyter er så stive at hvis de er vonde i butikken blir det iallefall ikke bedre etterhvert.
Kommer litt anpå hvor hardt de du spiller med skyter, men til mosjonsbruk er vel ikke det noe problem.

Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: hbakken] #830600 13/10/2009 10:12
bullet Offline
Besatt
Besatt
Har spilt litt hockey som vintertrening jeg også, helt suverent når kroppen først blir vant til det ICON_SMILE Regn med å bli støl i muskler du ikke visste du hadde!

De skøytene er helt sikkert mer enn nok, kule var de også ICON_SMILE

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: bullet] #830621 13/10/2009 10:51
rene-iden Offline
Entusiast
Entusiast
Nei, du må ha noen med utskiftbare jern. Hvis du ødelegger jernet på de fra xxl må du ha nye skøyter.
Ingen grund til og satse halvhjerta.
Det skal stå til Easton kølla

Veien til startstreken er den lengste.
Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: rene-iden] #830630 13/10/2009 11:02
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Sitat: rene-iden
Nei, du må ha noen med utskiftbare jern. Hvis du ødelegger jernet på de fra xxl må du ha nye skøyter.
Ingen grund til og satse halvhjerta.
Det skal stå til Easton kølla

Feil, "plasholderen" som jernet sitter i er bare naglet fast til skøyta. Ikke noe problem å sikfte ut.
Har spilt bandy i 15 år og gjort den operasjonen 100 ganger.

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: hbakken] #830634 13/10/2009 11:04
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Sitat: hbakken

Eneste er skøytene mine som er sprukket i plastikken nede ved stålet. (på hælen, midt mellom stål og hælkappen). Først går det jo ann å spørre; er det mulig å lime noe sånt? hvilket lim bør jeg evnt bruke som er sterkt nok??

Bytt ut hele driten og behold skøyta.

@aronhuckeforening
@solsiaracing
Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: hbakken] #830648 13/10/2009 11:23
ToHee Offline
- så humla suser
- så humla suser
Enig med Svenn her, har 20 år gamle skøyter som jeg har bytta jern på sikkert fem ganger. Regner med at ICM jern fortsatt er normen, og sikkert butikker i omegn som kan hjelpe deg med bytte. Før var det Tommy Bøhmer i Asker som var guruverksted på dette, men den er sikkert nedlagt nå.. Har prøvd nyere skøyter uten å finne noe som passer foten like godt som de gamle gode Bauer 100.

Jeg vil forresten være med på løkkehockey til vintern!

Aron SK, NBNL
Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: ToHee] #830654 13/10/2009 11:33
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Sitat: ToHee

Jeg vil forresten være med på løkkehockey til vintern!

Jeg å!

@aronhuckeforening
@solsiaracing
Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: Fjeldheim] #830658 13/10/2009 11:35
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Og forresten så skaffer og bytter garantert Bjørn myhre nye jern til deg Håkon.

@aronhuckeforening
@solsiaracing
Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: Fjeldheim] #830714 13/10/2009 12:34
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Hockey? Er ikke det noe volleyballspillere driver med på vinter'n da? Vi som sokner til Eiker bør holde oss til ballspill karer, altså bandy!
Jeg er fullstendig talentløs, fryser fortere enn vanndamp og vet ikke bak fram på en bandy/hockeyrakett, men er med for det ICON_SMILE

Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: JonahHex] #830726 13/10/2009 13:01
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Bandy er HELT uaktuelt... Det er en Nedre Eiker sport. Øvre Eiker i sin storhetstid hadde masse ishockey aktivitet. Nå er det labert gitt.
Blir å spille hockey 1-2 ganger i uka i kongsberg fra november av, i regi av KIF. Her er det bare å slenge seg med! Ikke fullkontakt hockey (passer bra for bandy-kyllinger) ICON_SMILE
Forøvrig bør det vel kunne være mulig å samles en gjeng i ny og ne for litt spill på en av bandy banene i nedre eiker?? Så lenge vil spiller med kølle og pøck ICON_WINK

Svenn, sjekker med BM jeg om de kan hjelpe. Koster det lite å bytte jern så gjør jeg det, hvis ikke spanderer jeg like greit på meg nye skøyter.

Det var en som nevnte at skøyten ikke hadde utskiftbare jern, men det har jo de jeg linket til.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: hbakken] #830729 13/10/2009 13:08
Sherlock Offline
Entusiast
Entusiast
Så lenge det er skøyter, is og en kjepp å holde seg fast i er jeg med. ICON_WINK

Glenn

NBNL

26.43
Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: Sherlock] #830744 13/10/2009 13:23
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Kjeppen får du fikse sjæl, min egen må jeg selv klamre meg fast i for å holde balansen. Kongsberg blir for seriøst, men er med på løkka enten det heter Øvre eller Nedre Eiker. (Drammen??? No way!!)

Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: JonahHex] #843945 05/11/2009 22:25
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
aj aj aj!! Dette var morro!! OG HARDT!!

50 minutter på isen var MER enn nok. Hadde pulsklokke på og 45% av tiden ble brukt i sone 5! Jeg er altså igang med intervall treningen for sesongen ICON_SMILE

Kjøpte skøytene som jeg linket til å første post, må si de fungerte fin fint. Nå er det teknikken og kondisen det står på!

Deilig å ha funnet skikkelig morsom vintertrening igjen ICON_SMILE

I samme slengen; styrkeøvelser jeg kan gjøre som tar direkte på korsrygg (uten annet enn naturlige hjelpemidler hjemme) mottas med takk!

#NBNL -

Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: hbakken] #844007 06/11/2009 05:53
bullet Offline
Besatt
Besatt
Jeg har spilt endel hockey i forbindelse med sykkeltrening. Gled deg, du kommer til å bli/er støl i noen dager ICON_SMILE Siden du etterlyser korsryggøvelser, regner jeg med at du kjente det der under treninga. Mitt tips er at det er for lite med hockey en gang i uka. Kroppen rekker ikke å venne seg til bevegelsene fra gang til gang hvis det er 1 gang i uka du spiller...

Men gøy ja, og ikke minst o2 trening så det holder!!

Carlberg Velo
Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: bullet] #844018 06/11/2009 06:36
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Kjente det veldig godt i korsryggen under spillingen ja! Er det dessverre ikke mulighet til å få spilt mer en 1 gang i uken. Kommer jo til å trenge en uke restitusjon de første gangene ICON_SMILE

#NBNL -

Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: hbakken] #844040 06/11/2009 08:04
bullet Offline
Besatt
Besatt
Hehe ja man blir jo støl i muskler man ikke visste man hadde ICON_SMILE Prøv å søke opp noen basisøvelser for kjernemuskulatur hos f. eks Olympiatoppen. Ellers så tror jeg det er viktig med uttøying av setemusklene for å unngå korsryggsproblemer...

Carlberg Velo
Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: bullet] #844460 06/11/2009 20:09
rjd-2 Offline
Fersking
Fersking
skal du kjøpe hockey utstyr, dra til sverige! sier hverfall kamerater som spiller hockey.. hehe

Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: rjd-2] #844465 06/11/2009 20:18
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Jepp, var der en liten tur og handlet litt småting selv. En kompis handlet vel nesten alt han trengte der. Kom over en butikk som hadde en del varer til nedsatte priser, samt at vi fikk 20% på nedsatte priser. Samt kursfordelen.. Ble billigere da ja!

#NBNL -

Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: hbakken] #844572 07/11/2009 00:05
M
mbee Offline
Medlem
Medlem
M
Quote:
aj aj aj!! Dette var morro!! OG HARDT!!

50 minutter på isen var MER enn nok. Hadde pulsklokke på og 45% av tiden ble brukt i sone 5! Jeg er altså igang med intervall treningen for sesongen ICON_SMILE

Skal prøve med pulsklokke selv neste gang. Kan være gøy å se hvor en ligger, men tror deg gjerne på at du ligger mye i sone 5

Sliten i korsryggen, hehe? Det ga seg nokså kjapt etter de første par treningene etter at jeg startet opp igjen i høst.

Skulle bare hatt høyere O2 opptak da en gjerne vil så mye mer en en evner:) Men det kommer seg vel litt etter litt.....

Re: Anbefaling av skøyter. Noen ishockey spillere her? [Re: mbee] #844780 07/11/2009 16:07
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Jepp, det kommer seg nok både med rygg og O2-opptak!

Så lenge jeg spiller frem til slutten av mars nå så trenger jeg ikke pese meg så mye på rulle og sone 4 intervaller etter jul. Får jo naturlig intervall ved å ha det knallgøy med å spille ICON_SMILE

#NBNL -

Moderator  support