Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Spørsmål ang. en stjålet sykkel

Re: Spørsmål ang. en stjålet sykkel [Re: Vanilla Ninja] #831733 15/10/2009 00:22
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O
Sitat: Vanilla Ninja
Så vidt jeg ser har du vel ikke tråkka noen på tærne, men du maser noe fryktelig om at trådstarter ikke skal gjennomføre det han allerede har bestemt seg for.
Dessuten bruker du en masse energi på sur sarkasme for å argumentere for ikke å stå på for sykkelen sin nå.

Som sagt: det er gode muligheter for at Enrique ikke ville fått noe som helst ut av en anmeldelse den gangen sykkelen ble stjålet. I tilfelle du ikke har fått det med deg: anmeldelse av sykkeltyverier fører i så godt som alle tilfeller ingensteds, så lenge du ikke faktisk kjenner mange politifolk som er villige til å se etter akkurat din sykkel.
Slik har det alltid vært, og det er det fremdeles.

Hadde dette vært Cold Case ville jeg tolket din motvilje angående oppklaring av gamle forbrytelser dithen at du selv har en finger med i spillet og for enhver pris vil unngå snushaner i din egen bakgård.

thinking

Trådstarter ber om forumets meninger om saken, da er det ikke så rart at noen mener dette er bortkastet tid og energi. Sykkelen er 16-17 år gammel, tyveriet for 8 år siden ble ikke anmeldt og var den forsikret?

Re: Spørsmål ang. en stjålet sykkel [Re: ohels] #831736 15/10/2009 02:31
Ste323 Offline
Fersking
Fersking
Bare i norge. Robert Mugabe skulle har blit stolt!

Hvilket lov er det som sier at et privat selskap (i dette tilfelle Falck) kan ta eierskap av stjålet gods?

Beklager den daarlige norsken
Re: Spørsmål ang. en stjålet sykkel [Re: Ste323] #831758 15/10/2009 06:28
S
s_maurseth Offline
Entusiast
Entusiast
S
Hvis noen tror at jeg har noe med saken å gjøre så er alle velkommen hit til Mo for å sjekke bodene mine;) Kan til og med hende jeg har en sykkel dere kan få låne en tur, og overnatting vil skje på fritt valg i gjesterom eller sykkelbod.
Jeg har kanskje vært litt kvass, men jeg tror virkelig dette er bortkastet tid. At så mange mener at dette virkelig er noe han bør gjennomføre forundrer meg rett og slett.

Bodø Bøddel hangaround
Re: Spørsmål ang. en stjålet sykkel [Re: s_maurseth] #831877 15/10/2009 08:19
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Berzerk
Forutsatt at sykkelen er registrert hos Falck, sender de ikke ut en varsel om funnet sykkel på registrert rammenummer?

De skal gjøre det, ja. Det er ikke alltid de gjør det, nei.
Jeg har vært borti sykler som har vært meldt stjålet og fremdeles ikke vært registrert som stjålet et år etterpå.

Ste323: Ring Falck, så får du muligens svar på hvilke regler som gjelder.
Jeg skjønner imidlertid ikke helt hva du er så oppskjørtet over. Prosessen til politiet og Falck er at syklene blir oppbevart i x antall måneder fra de kommer inn til Falck slik at eieren skal kunne sjekke om sykkelen hans er der. Hvis ikke eieren gidder å sjekke er det jo rett og rimelig at sykkelen går videre til ny eier.

Sånn er det med annet tyvegods også. Hvis politiet beslaglegger en pall med cd-spillere og ikke finner ut hvem som er den rettmessige eieren blir også disse solgt etter en lovpålagt pause.

Du forventer vel ikke at politiet eller Falck skal sitte på uendelig store lagre med tyvegods bare i tilfelle noen skal komme og gjøre krav på det et av de kommende år?

s_maurseth: sykkelen står jo her i Trondheim, så du er sjekket ut av saken ICON_SMILE
Cycleproen min, derimot, som forsvant i fjor vinter...
thinking

Re: Spørsmål ang. en stjålet sykkel [Re: Vanilla Ninja] #832722 16/10/2009 14:41
S
s_maurseth Offline
Entusiast
Entusiast
S
Skal se om det står en cyclepro i boden... ICON_WINK

Bodø Bøddel hangaround
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support