Synd jeg har bare 1 furious fred, men til våren tro jeg vil prøver meg på litt grov kjerravei og kansje noe i 1.75 sizen. Eneste problemet er de fleste dekkene i den størrelsen veier de samme som utfor dekk omtrent.
Jeg har kjørt med Bontrager Jones XR 29 i 1.8 nå i år. De veier 485g iht reklamen og siden resten av ekvipasjen ikke akkurat er en lettsvektsrigg har jeg ikke kontrollmålt.
Redigert av anderz; 11/10/200909:29. Rediger grunn: url
Ja, det er min men den ser ikke akkurat sånn ut idag. Ramme og krank er vel det eneste fra det bilde som er på nå. Den har skftet til Campa Chorus-skiftere, Veloce gir, Shorty 6 canti-bremser og Ksyrium Elite hjul med 32mm Conti Supersport. Midge er byttet i Nitto Noodle (takk til atlekristensen) og setepinne/stem er VeloOrange med Selle SMP sete. Bør vel knipse ett oppdatert bilde av den en dag være tillater. Ang. Midge er det er greit styre men jeg synes det blir for smalt på toppen samt at bunn av bøyen burde vært lenger slik at man fikk mer plass når man er i bukken. Siden jeg byttet til Centaur 09 Ultra-Shift på raceren fikk CC'en de gamle Chorus-hendlene og dermed ble det skifte til Noodle som jeg må si har vært ett mye bedre styre enn Midge. Det eneste jeg savner fra sykkelen som den var, er 12-27 kassetten. Nå kjører jeg 12-23 (fikk noen VELDIG billig) og det er ikke særlig terrengvennlig med 36-50
VO-komponentene er akkurat det: Pene, funksjonable men ikke akkurat Weight Weenie. Jeg har Thomson Elite setepinne og stem liggende men det blir litt feil synes jeg på denne sykkelen. Noodle er bra og kommer vel bare i 26mm. De har litt lang reach for meg men det går greit. For £20 er det dumt å ikke prøve Midge
Sånn! Da var 700/40c piggdekka fra Nokian på plass på CCen! Da kan jeg vel kalle det en Monstercross? Tipper jeg får 2.0 dekk skvisa inn der, men de står jo på 29ern (med disc) så har ikke testa. Og om noen kan være så snill å opplyse meg hvordan man legger ved et bilde skal dere få se den:) Regner med at det er kjempeenkelt, siden alle kan det, men nå gidder jeg ikke knote mer....
Når du svare på et tråd, så stå det en grønn lenk under boksen du skrive i som heter Fil Manager. Trykker på den og søke på hardisken din frem til du finner bildet. Trykk legg ved, og da kommer den plutselig opp sammen med svaret.
Bare husk å krympe bildet til 800 piksler bredt, slik den for plass her på tråden.
Ja, det var det jeg knota med.... bildet er komprimert, omsider kommer den på Fil Manager (Total Files:1), og da plutselig... ingenting! (når jeg trykker preview iaffal:(
edit: hehe se der! er´n ikke fin!? mobiloknips, så ikke akkurat hög standard på foto...
Den var fin, ja! Men er ikke Brooks-setet ganske lite kompatibelt med vinter? Jeg bare spør...
Det er i såfall nytt for meg? Så vidt jeg vet lever Brooksen i hundre år. Vel og merke hvis du smører det innimellom. Uansett står sykkelen inne når jeg ikke sitter på den:-)