Kul sykkel du har mortymtb. Jeg så på tråden i terrengsykkel, om karbonrammer. Her er en variant jeg har funnet, bunnpris merkevare:
http://www.pricepoint.com/detail/19142-1...ntain-Frame.htmLa merke til at det var en i tråden som hadde fått sprekk ved bakre feste for hjul, akkurat det jeg har stussa på. Hvordan karbon kan holde til et bakhjul når overgangen fra karbon til alu-hjulfeste ikke ser så kraftig ut. Jeg tenkte selv eventuelt på v-brems med brakebooster i aluminium på karbonramme, men holder for tiden på med en stålramme, er bare nyskjerrig på karbon.
Jeg har tenkt å montere en Magura Menja 85mm på ei trek ramme med True Temper OX fortriangel, og vurderer å bytte styrelager fra noe 'Tange Seiki DX' med stålkuler til Syncros kompakt-type som har sealed cartridge lager. Menja gaffelen vil løfte ramme en anelse, samt så slipper jeg at det er så spennede med fleks fra en RockShox **** ** gaffel. Tror det blir en knall bra sykkelopplevelse.
Er det bra med sealed cartridge lager?
Er det vekt som er fordelen med slike sealed cartridge sammenlignet med den mer løse kulelager typen?