Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

cannondale flash F1 med sram!

cannondale flash F1 med sram! #827228 07/10/2009 21:27
F
flame Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
F
vil gjerne ha innspill på en sak:
vurderte å kjøpe en ny caffeine F1 en stund men imellomtiden har jo 2010 modellen kommet som heter flash F1.den har foruten ny ramme også sram og truvativ utstyr istedenfor xt.ser på forumet her at det er delte meninger om hva som er best, men for min del er det viktigste at det funker uten for mye tull.har en 12 år gammel!!! cannondal F900 med xt utstyr som funker helt flott etter x antall mil på alle de årene, så må si jeg er litt skeptisk til å gå over på noe annet.syns det virker som flere her har hatt mye tull med sram sine x9 triggere og lagrene på truvativ stylo kranken.håper på noen gode råd og innspill før jeg evt.kjøper doningen.

Re: cannondale flash F1 med sram! [Re: flame] #827263 07/10/2009 22:28
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Bra ramme og bra utstyr.

Truvativ har fått litt kjeft for dårlig holdbarhet på lagrene, men jeg kjenner flere som er elendige på vedlikeholdet sitt som har hatt den billigste Truvativ kranken i flere år. Kranklageret er også en billig ting å erstatte.

Valget mellom Shimano og Sram går mer på smak og behag. Jeg har enda ikke klart å ødelegge noe Shimano utstyr, men han jeg kjenner som herjer mest med SRAM-utstyret sitt har aldri ødelagt noe. Hvis du smeller i en stein så kan du få en skade, samme hva som står etter S'en. Eneste jeg er misfornøyd med Shimano, er at de ikke har microadjustment på girene sine. Dette har SRAM.

Viser du litt TLC og vedlikeholder sykkelen din så bør ting funke bra lenge.

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: cannondale flash F1 med sram! [Re: Andreas83] #827409 08/10/2009 08:20
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Å frykte SRAM blir omtrent som å tenke at det vel ikke går an å ha adobe-programmer på en PC. Det må da være Microsoft.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon

Moderator  support