Har prøvd noen forskjellige Whytes, men det begynner å bli noen år siden. Husker at de fungerte helt fantastisk, men så hadde jeg null sammenligningsgrunnlag. Første fulldempere jeg prøvde.
Demperopphenget er så og si det samme som på Marin (John Whyte tegnet Quadlink). Vel gjennomførte sykler og et merke som tør å gå for egne løsninger. Ihvertfall den gang (5 år siden).
John Whyte har designet det vpp-lignende quad-link / quad-link II opphenget som brukes av Marin (ble mountain bike of the year i What Mtb ifjor). Whyte er hans eget merke i UK og sikter seg mer inn mot high-end markedet med lettere plastikkmodeller og dyrer deler enn Marin, ellers er teknologien den samme en finner i marins fulldempere. Har en marin wolf ridge / whyte 46 som min grove fulldemper.
Nå er det slik at John Whyte eier ikke lenger selskapet, det er ATB Sales, importøren til Marin i øyene som eier det. Mr Whyte ble også satt i karantene en stund. Morsom å se hva han tryller frem når han kan begynne å designe på nytt.