Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tips til å blie en bedre landeveissyklist

Tips til å blie en bedre landeveissyklist #826405 06/10/2009 18:29
I
ivrig syklist Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
I
Hei!

Jeg kjøpte en landeveissykkel idag for første gang. På landevei er jeg helt nybegynner men sykler 2-3 ganger på high-end sykkel. Noen som har noen tips til landeveissykling?

Re: Tips til å blie en bedre landeveissyklist [Re: ivrig syklist] #827849 08/10/2009 17:12
KnutG Offline
Avhengig
Avhengig
Tips til landeveissykkel? Sett deg på setet, fest skoa i pedalene, henda på styret og tråkk (helst fremover) ICON_SMILE hehe. Fra spøk til alvor. Forsøk deg frem med frekvens, sittestilling, stående/sittende etc. Er ikke sååå stor forskjell fra en terrengsykkel.
Hvis du derimot tenker mer på å ligge i et felt, kjøre i kjede eller lagtempo bør du bli med i en sykkelklubb. Å kjøre i kjede er en veldig effektiv måte å utnytte laget til å kjøre fort over en lang distanse. Utroig effektivt og veldig gøy. Men dette må øves på og det gjøres best i en klubb.

Knut

Re: Tips til å blie en bedre landeveissyklist [Re: KnutG] #828025 08/10/2009 20:45
I
ivrig syklist Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
I
meldt meg på i en klubb på mandag:D men ville bare høre om det var helt annerledes enn å sykle på terrengsykkelen. Og takk for svaret!

Moderator  support