Det er en Covert V2, med Transitions Hammerschmidt kit, så langt har jeg ikke endret så mye men sadelen ryker nok ganske snart, den er litt for bred i "spissen" for min smak. Vekten tipper jeg på ligger rett underr 15kg, men har ikke veid den.
Siden jeg kun har kjørt sti-hardtail siden våren var den første transport etappen allt annet enn kvikk, men når jeg først kom fram til singletracken var den hjemme. Første-inntrykket der er veldig bra og det virker som at demperopphenget funker veldig bra, den føles ganske linjær gjennom hele vandringen. Og siden jeg har sittet på en HT hele sommeren, var det deilig at få grep igjen på mange av de cruxne jeg har slitet litt med grep på. Den ruller helt enkelt opp og ner det meste, og efter jeg fikk pumpet litt mer luft i demperne tråkket det overraskene bra også.
Highroller dekkene (som kom med kittet) var jeg også overrasket over, men jeg misstenker at de ikke er noe stas snart den nesten-tørr marken vi haft siste uken forsvinner, da blir det å flytte over mine 2.4" Fat Alberts eller handle BBGG.
Hammerschmidt er nok noe av det morsomste jeg har været borti på lenge, jeg tar mig selv i skifte gir hele tiden bare for at den gjør det AKKURAT NÅ når man trykker inn spaken, enten man tråkker eller ikke. Når den er i "overdrive" (dvs når planetgiret klikker inn og den snurrer x1,6 raskere) bråker den en del (nesten litt små-flaut på transporten/asfalt), men den ekstra motstanden som er der sluttet jeg at tenke på ganske fort. Covertens demperoppheng virker også funke upperligt med Hammerschmidtens 22 tenner. Men tror jeg ska finne mig en shortcage bakskifter (det er medium nå), for å se om bakgiret blir litt kvikkere der også. Helt ypperligt er også bakke-klareringen, kombinert med det av hele Hammerschmidt huset funker som en slags bashguard våger jeg nå mig på at teste og triller ner mange kneiker som jeg tidigere styrde unna.
Så langt er jeg kjempefornøyd, nå må jeg bare slippe av med denne forkjølelsen så jeg får mest mulig tid på denne før snøen kommer