Jeg har planer om å bygge opp min gamle Bontrager Race Lite til singlespeed, og i den forbindelse er jeg på jakt etter en stiv gaffel. Problemet er at ramma har 1" kronerør (styrerør?), og utvalget av gafler i denne kategorien er mildt sagt tynt. Noen tips? Skivebrems/canti spiller ingen rolle. Jeg tar det jeg får.
Send en mail til Truls hos www.Johnsenframeworks.com jeg tror han har noen Specialized Direct Drive Cromo gafler i en krok. Det er flotte saker selv om de er litt korte. I tillegg har han skumle planer om å lage en liten serie med stive gafler etter mønster av Fat's fine gaffel. Jeg har bedt om en 1" til min egen Race Light.
Lykke til
ps. Om du har en Race Light har du nok ikke hatt en quadra som var billig-gaffel, men en Mag21 tenker jeg, eller en Judy om det er en sen utgave.
Jeg har som Lars nevner noen Specialized-gafler, i tillegg til at jeg har noen løse RS Judy/Sid 1" kroner. Med ei slik krone og litt hjemmemekk (evt. betale meg for å gjøre jobben), så kan du få en ganske moderne 80mm Sid til å passe fint på ramma.