Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Drittaviser på nett som sliter økonomisk

Drittaviser på nett som sliter økonomisk #821939 29/09/2009 07:24
pinsky Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Dagladet har for noen uker siden snikinnført 5-kroners månedlig mobiltrekk av de som ønsker å delta i debattene. Jeg tror det var i sommer at jeg følte behov for å kommentere en artikkel og stor var min overraskelse når jeg fikk en sms fra db.no som informerte meg om den automatiske belastningen. Jeg meldte meg selvfølgelig sporenstreks ut.

Artikkel fra IT-Avisen

Den dagen aviser og nettaviser som VG, Dagbladet og til en viss grad Aftenposten ansetter journalister og redaktører som gjør en skikkelig jobb, ja da skal jeg vurdere å betale.

Elendig kvalitet på redaksjonelt valg av saker, elendig språk, villedende titler på sakene, svære unødvendige bilder man må forbi før man kommer til teksten, er blant ankepunktene mine.

For å ikke høres ut som en sytepave, så synes jeg det står bedre til blant artikkelforfatterne. Det er nyhets- og kjendisstoffet jeg vil til livs.

Ilia

Having no destination, I am never lost!
Re: Drittaviser på nett som sliter økonomisk [Re: pinsky] #821994 29/09/2009 08:19
E
engekri Offline
Ivrig
Ivrig
E
Synes faktisk at aftenposten sine nyheter ikke er så alt for dårlige. Og at dagbladet bruker store ofte rimelig gode bilder er en av grunnene til at jeg leser akkurat den nettavisen. Videre synes jeg at dagbladets nettmagasin har en del interessante dybdeartikler. Jammen godt at vi er forskjellige, og at du garantert kan finne bedre nyhetssider, dersom det egentlig er nyheter du vil ha. Nrk.no feks er absolutt å anbefale.

Re: Drittaviser på nett som sliter økonomisk [Re: engekri] #822682 30/09/2009 08:12
pinsky Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Svære bilder gir et uryddig og dårlig design. Det hjelper ikke om det er gode bilder. Mindre bilder, som man kan klikke på om man ønsker å se en større versjon, er mer funksjonelt.

Hva om jeg ønsker begge deler? Bra, saklige nyheter og gode dybdeartikler? Det må da gå an å servere begge deler =/

I.

Re: Drittaviser på nett som sliter økonomisk [Re: pinsky] #822684 30/09/2009 08:15
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Quote:
Drittaviser på nett som sliter økonomisk

Driver man en drittavis burde man i det minste holde seg på et nett som er økonomisk levedyktig. Noe annet vil gi svært utrygge levekår for avisens ansatte, spesielt gitt avisens karakteristikk i seg selv.

Re: Drittaviser på nett som sliter økonomisk [Re: Vanilla Ninja] #822685 30/09/2009 08:17
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg var ikke langt unna å svare det samme.

Relativpronomen er skumle greier!

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Drittaviser på nett som sliter økonomisk [Re: GeirK] #822692 30/09/2009 08:21
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: GeirK

Ja, men det er morsomt også ICON_SMILE

Re: Drittaviser på nett som sliter økonomisk [Re: Vanilla Ninja] #823017 30/09/2009 18:16
pinsky Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: Vanilla Ninja
Sitat: GeirK

Ja, men det er morsomt også ICON_SMILE

Moroklumper på forum som tuller med alt og alle fishwhack

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå