Re: zipp 404
[Re: powerhead]
#821631
28/09/2009 18:52
|
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 2,270
K1neth
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 2,270 |
Vet ikke hvordan det er kvalitetsmessig forskjell på de. Tilbudet er bra, får du de levert ?
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: powerhead]
#821633
28/09/2009 18:53
|
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 1,076
thasle
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 1,076 |
2008: gamle nav og 18/24 eiker. 2009: nye nav og 16/20 (jevnare eikespenning mellom driv-/nondrivside bak).
Om du skal ha Clydesdale er det vel eit godt tilbud, men om du ikkje er veldig tung har du kanskje ikkje bruk for 32 eiker.
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: thasle]
#822088
29/09/2009 10:22
|
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 11
powerhead
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 11 |
Jeg er ikke så forferdelijg tung, men noen ekstra eiker kan da ikke veie så forferdelig mye heller. Forstår jeg det riktig så er disse hjula litt sterkere enn den vanlige modellen, men litt tyngre. Er det noen andre momenter som dere eksperter ser. Er det noen som vet vekta på Clydesdale-settet??
Redigert av powerhead; 29/09/2009 10:23.
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: powerhead]
#822097
29/09/2009 10:33
|
Registrert: May 2003
Innlegg: 3,436
dagfink
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2003
Innlegg: 3,436 |
Problemet med ekstra eikar er ikkje vekta, men luftmotstanden. Mykje av poenget med 404 forsvinn dersom dei har fleire eikar enn du treng.
Kanskje er Mavic Cosmic Carbone SL eit betre kjøp?
Redigert av dagfink; 29/09/2009 10:35.
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: dagfink]
#822125
29/09/2009 11:04
|
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 11
powerhead
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 11 |
Kan ikke forstå at det skal bli noe vesentlig mer luftmotstand på grunn av flere eiker. De ligger jo ikke utenfor hverandre, men etter hverandre. Den forskjellen tror jeg er minimal. Er det ikke selve felgformen som er mest avgjørende når det gjelder luftmotstand.
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: powerhead]
#822128
29/09/2009 11:05
|
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 2,270
K1neth
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 2,270 |
Det oppstår vel mer turbulens ved tettere eiker enn ved ferre?
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: K1neth]
#822130
29/09/2009 11:08
|
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 1,523
lim3
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 1,523 |
Jepp, og alle vet hvor morsomt det er aa fly i turbulens!
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: powerhead]
#822145
29/09/2009 11:17
|
Registrert: May 2003
Innlegg: 3,436
dagfink
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2003
Innlegg: 3,436 |
Kan ikke forstå at det skal bli noe vesentlig mer luftmotstand på grunn av flere eiker. Kva som er «vesentleg», får det bli opp til kvar enkelt å avgjera. Den auka luftmotstanden er kanskje ei fillesak, men i så fall er det heller ikkje sikkert at du treng nye hjul. 
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: powerhead]
#822643
30/09/2009 07:23
|
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 6
esk73
Fersking
|
Fersking
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 6 |
Hva er egentlig vektbegrensningen på 404? Ligger selv mellom 88-92kg gjennom sesongen. Er clydesdale da det rette valget?
Redigert av esk73; 30/09/2009 07:24.
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: esk73]
#822716
30/09/2009 08:39
|
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 1,523
lim3
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 1,523 |
Ja, tror nok det hadde vaert smart
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: lim3]
#823307
01/10/2009 07:46
|
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828 |
I USA er det en egen klasse i ritt som kalles Clydesdale: For å sykle i denne klassen må du veie over 200 lbs. Dette blir drøye 90 kilo. Clydesdale er forresten en litt ekstra robust hesterase, derav navnet på klassen for de med litt mer kjøtt på beina.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: sykkeloyvind]
#823316
01/10/2009 07:53
|
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare
More than words
|
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685 |
. Clydesdale er forresten en litt ekstra robust hesterase, derav navnet på klassen for de med litt mer kjøtt på beina. Hehe, "Litt ekstra robust", du drar i det minste ikke på så veldig mye, litt som å kalle en Ferarri en litt ekstra rask bil  Når hesten kan dra seg over 900 kilo og den høyeste Clydesdalen hadde mankehøyde rett over 2 meter, så er dette litt ekstra robuste ja  Eksempel:
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: sykkeloyvind]
#823329
01/10/2009 08:12
|
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 546
srs
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 546 |
I USA er det en egen klasse i ritt som kalles Clydesdale: For å sykle i denne klassen må du veie over 200 lbs. Dette blir drøye 90 kilo. Clydesdale er forresten en litt ekstra robust hesterase, derav navnet på klassen for de med litt mer kjøtt på beina. Se der ja Øyvind, kan jo hest også jo. Snart på tide med en ridetur i fagre Maridalen?
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: srs]
#823348
01/10/2009 08:33
|
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828 |
En ridetur både på hest og sykkel bør være på sin plass ja. Hest har jeg ikke sittet på siden jeg var på Vangen med barnehagen.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
Re: zipp 404
[Re: sykkeloyvind]
#823430
01/10/2009 09:44
|
Registrert: Feb 2006
Innlegg: 3,004
anderz
Besatt
|
Besatt
Registrert: Feb 2006
Innlegg: 3,004 |
I USA er det en egen klasse i ritt som kalles Clydesdale: For å sykle i denne klassen må du veie over 200 lbs. Dette blir drøye 90 kilo. Clydesdale er forresten en litt ekstra robust hesterase, derav navnet på klassen for de med litt mer kjøtt på beina. Siden både Ferrari og Clydesdale er nevnt i denne tråden er det på sin plass å dra logoen til Fat Cyclist: 
|
|
|
|
|