Takk for alle opplysninger som medførte at jeg fikk bestilt deler og startet bygging, har lært masse sykkel underveis:
1. Shims til setepinne fungerte
2. Adapter til bremser passet
3. Fikk identifisert kranklager til shimano octalink og bestilt rett verktøy.
3. Kjøpte Cane Creek S3 styrelager som jeg ikke skjønte noe særlig av. Kom uten bruksanvisning, men hjemmesidene til hadde instruksjonsvideo med bruk av masse spesialverktøy...men Gianten min hadde allerede metallkopper integraert i rammen - så jeg la de nye koppene til side. Ettersom jeg hadde en brukt demper, så var det allerede en påslått del ned mot demperen som jeg valgte å la sitte å legge tilsvarende nye del tilside. Da fikk jeg dette til uten bruk av spesialverktøy. Skulle vel fungere greit?
4. Hmm.. kranklager. Fikk etterhvert identifisert rett verktøy for å skru inn shimano octalink koppene på plass, for så å konstatere at krankhuset var 68 mm mens innvendig mål på kranklager var 73 mm.. tenkte jeg skulle prøve med spacere før jeg evt kjøper nytt lager, for jeg er interessert i å se hvordan syklen ellers vil fungere med 118 mm utvendig kranklager mål. På min egen sitter det 108mm og dette er for trangt mot rammen (chainsuck problemer). Usikker på om disse spacerne er de jeg trenger for utvendig spacing av koppene:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=34981